Valdemarsvik kommuns survival kit

2 lyckade möten igår, först sluttampen på Kör XL och sedan gick vi igenom ett nytt programförslag i Radiowix.

Statistiknörd som jag är har jag alltid koll på den här på bloggen. Och nu ligger den  ganska jämt , även under helgerna då jag inte skriver. "Återfallsstatistiken" dvs den statistik där samma dator igen går in och kollar, varierar mycket beroende på vad jag skriver. Är det mycket kommentarere så blir det ju givetvis mycket mer, för då går ju även jag in flera gånger och skriver och folk håller koll på om det har kommit något nytt men ibland händer det inte så mycket men det är alltid stor skillnad på dessa två axlar.

Även när det är lite "heta" ämnen så märks det i statistiken med en gång.

Igår slog "återfallsstatistiken" i topp fast det inte hände ett dugg på bloggen. Intressant !!! Antal unika läsare låg som en medelmåttig tisdag dvs 84 st igår.

Först på morgonen när jag kommer har det redan varit inne 3-4 stycken. Sådana som läser gårdagens inlägg efter 12 på natten. Sedan händer inte så mycket fram till 7 -9 då rasslar det till och jag tippar att många läser bloggar till morgonkaffet.

Ibland har jag undrat varför statestiken ser lika dan ut på helgerna, men då har jag fått förklarat för mej att en del sitter på helgen och tar alla blogginläggen på en och samma dag, därav får du en "återfallsplupp" för varje sida de tar.

Sedan kommer det ganska tätt under förmiddagen några åt gången för att under eftermiddagen nästan ligga helt still. Framåt 19-tiden börjar väl folk sätta sej framför TVn och datan och då rasslar det till igen.
Så ser min statestik ut :)

Syftet med bloggandet kan man ju alltid återkomma till. Från början var det ju ett sätt att skriva av sej, som en dagbok kanske, jag vet inte riktigt faktiskt ens själv. Men då kommer ju alltid samhällsintresset in , och ju mer man skriver om politik och samhälle får man ju också en annan läsekrets . Då lämnas inte det privata ut på samma sätt, framför allt för att de finns så många som bara väntar på att få sticka en liten kniv i ryggen.

För man får verkligen inte göra som jag gör, dvs skriva saker som man inte har med att göra egentligen. Jag har verkligen inte någon utbildning för detta, sitter inte i någon betydande ställning, är inte politiker eller är en man på + 50. 

Och allt gör jag i eget namn . Korkat egentiligen .

Men jag bryr mej faktiskt inte. Jag är för gammal för att ta till mej "lantlollans" ord om att jag höjer mej själv till skyarna, för det gör jag inte. Jag är verkligen en "nobody" men med enormt samhällsintresse och som älskar att debatera och försöka få folk att tänka till. Vem är lantlollan då? Det är en pressad kvinna !
Ska se om jag kan hitta fler inlägg som hon har skrivit så kanske även ni listar ut det ;) Vi kom på det när hon skrev vid ett tidigare tillfälle i början av sommaren.

Nej jag tror verkligen inte att jag är något, och jag är ganska säker på att skulle någon av mina vänner (nya eller gamla) beskriva mej med ett ord så skulle inte det vara inteligent, påstridig, partyprinsessa, wannabe eller något annat sådant "påigt" ord , utan ordet SNÄLL........ och det säger man väl om kor också ;)

Så lantlollan jag kommer att fortsätta mina inlägg, och jag vet att du är med och läser !

Nu arbtsdag, och jag är ensam idag. Stefan är iväg och har rallybilen i "bänk" för att kunna plocka fram de där extra hästkrafterna ur motorn.

Är det någon som har något bra tips till "givaway" sak till vi ska ställa ut på mässan i November ? Alla kör med samma saker där nere så man vill ju sticka ut lite.

För något år sedan gjorde jag en grej till kommunen ( som de givetvis inte ville ha) men jag tyckte det var roligt :)

Tyckte kommunen att det var skoj ? Nej - ingen mer än Näringslivschefen hahaha.

"Valdemarsviks kommuns Survival kit"  en behändig liten ihopvikt pappersfolder på 8*8 cm som de stod så på, och innehöll det nödvändigaste , dvs ett plåster , en metkrok, en kondom och en liten ihopvikt karta över smultronställen i kommunen ;)

(Just nu tycker jag att vi borde byta ut kartan till en annan karta över en annan kommun , där vi kan få uppehållstillstånd i , och dela ut det till alla kommuninnevånare, för det lär vi behöva, med dagens politiker )

Men har ni någon annan sådan ide så säg till är ni snälla !

Ha det bäst !

Kram







Kommentarer :

#1: Jeanette Petersson

Jag har ju känt dig i många år...tänker också på att vi ju inte träffades på många år heller när jag bodde uppåt landet. Det gör ju att man inte blir "hemmablind" som jag säger att man blir när man träffar någon hela tiden. Då kan det ju bli att man inte ser ifall personen klippt sig eller gjort andra förändringar, för man ses så ofta.



När man ses så sällan som vi gör, så kan man verkligen lägga märke till eventuella förändringar.



Du har i mina ögon alltid varit en OTROLIGT snäll människa, som bryr sig om hur andra mår och tar hand om, stöttar och hjälper även till om det behövs.



Du är sådan nu!

Du var sådan som tonåring!



Du är en person som är mycket duktig på många saker utan att behöva framhäva dig och din kunskap för att få allt bekräftat. Du är inte rädd att ta reda på fakta och bilda en egen åsikt som du sedan glatt delar med dig av.



En del kan inte ta detta!



Om man har en egen åsikt och som du som skriver under eget namn, alla (nästan alla) vet vem du är och det gör ju att du blottar dig och vad du står för. Borde finnas många fler som dig i världen så skulle den se bättre ut vännen :-)



Du är speciell och kommer nog alltid att förbli sådan. Du har aldrig varit förmer än mig, men det kan jag lova att många tyckt sig vara genom åren.



Jag skulle inte vilja att du förändrades ett uns och du ska inte alls bry dig om att en och annan inte kan ta dig för vem du är.



Idag är det 25 år sedan Janne (då 19½ år) och jag (då 18 år) förlovade oss haha, fasen va åren går! Nu är det bara 9½ mån till att fira silverbröllop:-)

Många onda korpar sa att det inte skulle nå ens en bit på den vägen, kra kra:)



Kramar i massor vännen!!!!



skriven
#2: Cizzie

Tack för alla snälla orden ! :)



Nej jag tror inte jg har förändrats så mycket genom åren.



Hade en kompis här (Eva Pederson) om du kommer ihåg henne.



Tror att man alltid gör bäst i att försöka vara lite ödmjuk inför livet. Vänner , nya som gamla , finns det inte en uppsjö av, som verkligen ÄR vänner. Så när man känner att man "klickar" med någon ska man vara uppriktig med det.

Det betyder inte att man måste tycka lika i allt, men jag tror att man har ganska lika grundvärderingar med dom man känner gemenskaphet med.



Vad gamla ni måste vara hahaha!!! 25 år !!! Tänk vad livet går fort när man har roligt.

Ja vet hur det är med korparna, men de hade fel i ert fall.

Sedan måste ju barnen kommit ganska snabbt därpå också, eller ????



skriven
#3: Jeanette Petersson

Barnen kom när jag var 19, 23 och 25 år :-) Så första barnet lät inte vänta på sig:-)



Stämmer helt! Riktiga vänner växer inte på träd som det heter och ödmjukhet kommer man långt med i livet.

Nej, man måste absolut inte tänka lika i allt, men att acceptera att man kan ha olika åsikter är nog den bästa av grunder.



Ja, Eva kommer jag ihåg! :)



Inte ska du tacka för vad jag skrev om dig, det är min uppfattning och jag delade bara med mig av den ;)



skriven
#4: Cizzie

Hahaha, vet inte vad jag gjorde men det ramlade bort vad jag skulle skriva om henne.



Eva och jag umgicks flitigt upp till att vi var 13 i stallet och så. Hon gick natur efter skolan och var superduktig .

For upp till Stockholm och pluggade affärsjuridik, och är nu en av topparna i de kretsarna.



När vi träffades var det som om tiden stått stilla det blev 2 timmars konstant fnittrande och hon var värre än mej haha.



Inte ett spår märktes att vi inte träffats på 30 år och hon var precis så som hon var en gång.

Märkligt att det kan vara så med vissa och med vissa kan det bli distans emellan en när man inte har träffats på bara ett litet tag.

skriven
#5: Jeanette Petersson

Går in och kollar, och kollar och längtar efter dagens inlägg men du kanske är för upptagen idag?



Fick i alla fall idag resultaten på examensprogrammet 61 av 65 och Teoriprovet som tog 3 timmar så när som på två minuter 27 av 35 så totalt läggs det ihop = 88 av 100 poäng i ett så pass vårt ämne och det gav som jag tidigare fått besked om MVG.



Har du hunnit se loppet med lilla Allis och Bella? Annars har du direktlänken här så kan du kolla när du har tid:

http://www.youtube.com/watch?v=k6ceM0SGf10



Kram på dig & ha en härlig onsdag:)

skriven
#6: Cizzie

Var lite sen idag haha, och det såg jag först när jag hade blivit påmind om vart mitt blogginlägg höll hus på facebook och via sms hahaha.



Det finns nästan ingen sport som fasionerar mej så mycket som agility. Samspelet mellan människa och hund är verkligen fantastiskt , och dessutom hur skojjigt de har ihop.



Vilka betyg !!! Fantastiskt bra !! Kan bara grattulera och jag hoppas att du fortsätter att läsa så långt du bara kan . Det här är ju verkligen din grej .



Kramar



skriven

Kommentera inlägget här :