God fortsättning !

Nu idag börjar jag väl återhämta mej från helgens strapatser men jag kan inte säga att jag är så där jättepigg. Kroppen värker och man kan väl konstatera som jag gör varje gång att man är inte 20 år längre *L*

Julafton förflöt lungt , mat med de bästa, pappa (mamma dök upp senare), brorsan och Anne-Marie med barnen och våran familj. Mat i sedvanlig ordning, och sedan julklappsutdelning.

Vi har ju som tradition att ha lite julklappsrim på våra , inget märkvärdigt bara lite rimmande för skoj skull. Pappa som läser alla rimmen såg lite konfundersam ut när han fick tag på ett litet platt paket och läste igenom rimmet.

"Stefan , är det inte dax att du blir en man?
En riktig man som använder kam.
Att odla hår är nog ingen idé
Det vore som en Fredrik Reinfeldt med tupé
Fast du en fin hårsalong byggde
Kommer det knappast att flytta in några löss till ditt kalhygge
Vill du bli en äkta nybyggare
Måste du allt bli lite snyggare!!! "

God Jul önskar Svärmor

Alla tjöt av skratt och speciellt för att mamma hade gjort versen , hon som brukar vara så snäll. I paketet låg en kam som såg ut som ett diadem och som bara kunde kamma sidorna (räcker åt vissa ;)
Lite senare kom det fram att det inte alls var mamma, utan brorsans minsta (Simon) som var den skyldiga, och då skrattade vi ännu värre, för han hade inte rört en min under tiden.
Man har inte roligare än man gör sej haha.

Juldagsdansen var skitskoj , som jag visste att den skulle bli !!! Det finns inget som är så roligt som att spela för vänner och bekanta, och speciellt när vi hade sådan publikkontakt som vi hade i lördags. Inte så mycket folk som vi hade räknat med, men det var många som meddelat att de var sjuka och det var många som valde att gå på premiären av " Änglagård" som igår drog fulla hus för andra dagen i rad.

Men det kändes som det var mycket folk på dansen och kanske var de som var , verkligen var framför scenen och det var fullt på dansgolvet hela tiden.



Och sedan när vi spelat klart fick vi ett tacktal av publiken och alla stod kvar och apploderade, gissa om man blir rörd. Hade nästan svårt att hålla tillbaka tårarna. Alla var underbara !!!!

Vi gick hem och hade lite efterfest med goda vänner ( som man ska ha i showbiz;) och vi kom i säng sent på morgonen.

Bror-Tommy gick till attack mot Riverman och Stefan i näst sista inlägget, och jag kan tycka att han har rätt i en del av vad han skriver. Att han är den mest läste bloggen förstår jag, jag läser själv hans blogg först. Skummar över det mesta , och kommer till det jag tycker är roligast, hans påhopp. För oskyldig själv är han inte , han förminskar både den ene och den andra och blåser upp sej själv. Givetvis för att skapa intresse, vem gör inte så? Men man behöver ju inte spela offer.

Sedan har jag funderat på det här med oppositionspolitik, och jag får inte ihop det. BT nämnde Nybyggarna 12ggr i ett inlägg och att de röstade för budgeten, men vad fanns för alternativ.
1 Rösta för
2 Rösta för oppositionens skuggbudget, som fanns på bordet lagom när det skulle röstas, ingen visste därför vad det innehöll.
3 Ingen budget alls för nästa år
4 Finns det något mer alternativ ?

Vad skulle du göra??

Detta tycker både Lasse B och Bror-Tommy är bra och giftig oppositionspolitik. Och jag förstår fortfarande inte vitsen med att lägga många timmar, och har Lasse B varit med att ta fram skuggbudgeten, har även skattebetalarnas pengar användts till att ta fram en budget som skulle läggas fram så sent att ingen kunde rösta på den. Förkara snälla, vad är strategin ? Vad fick ni ut av det ?

När jag skummade igenom denna budget , såg jag en del saker som jag tyckte var värt att titta på , t.ex 2 rektorer på Vammarskolan. Behövs verkligen 2 tjänster (förutsatt att det är 2  100%) .
Och det fanns säkert annat också, som var värt att titta på. Nej jag förstår verkligen inte !!

Tycker överlag inte om lågmärken i bloggar. Försöker så gott det går att inte tillskriva folk egenskaper som dom inte har, eller säga att de sagt saker som de inte har gjort. Bror-Tommy dömmer folk väldigt fort och sätter sej över dom, medans ex Lasse angriper åsikter (i sin egen blogg iaf) och de gör även de andra blogg-skrivarna, vilket är fullt ok.
Folk som inte kan hålla sej över strecket har jag svårare att acceptera, den finns en fin linje (för mej)  för vad som är accepterbart eller inte.

Innan valet tyckte iaf jag att bloggarna innehöll ett och annat konstruktivt, och jag hoppas att det blir så igen, vi behöver stark oppositionspolitik om det innehåller konstruktivt tänkande, som motvikt och för att man ska komma in på att se saker från en annan vinkel. Och innan valet var också alliansen osynlig, hoppas de kommer att förmedla lite i fortsättningen när det hela kommer igång efter nyår.


God Fortsättning allihop föresten , kolla denna film , det är nästan så man ryser, kolla in åskådarnas ansikten, hur de fullkommligt är uppfyllda av vad som händer. Filmen har jag fått av en vän. Tänk om man fått vara med

http://www.kossan.se/roliga-filmer/julsaang_flash_mob.htm

Kramar!

Kommentarer :

#1: Cissi Juhlin

God Fortsättning. Vilket härligt rim :)

Låter som en härlig o rolig juldag på viran.

Kram

skriven
#2: Cizzie

Detsamma Cissi, ja vilken unge va? Tänk sedan när stackars mor dök upp och försökte med att svära sej fri från allt , och säga att hon minsann inte hade skrivit detta haha.

Stackars mamma :)

Juldagsspelningen var en riktig höjdare!

skriven

Kommentera inlägget här :