Gott Nytt År

2010 lider mot sitt slut och man sitter och summerar året.

Det har varit ett rätt aktivt år och kollar man på mina nyårslöften förra året , så får jag väl tycka att jag lyckats så där halvbra .

Lovade mej själv att lära mej blogga, och det kan man väl säga att jag har gjort, hade turen att vinna en tävling t.o.m utan att ha förhandskunskap.

Lovade att starta en kör, och det får man väl säga att vi lyckades med

De där 5 kg som skulle bort, lyckades väl jag väl inte med ( som vanligt ). Kom en bit, men sedan åkte de på igen :)
(Men det  är 18 anmälda till 0,5 kilos klubben till nästa år, skojigt värre kommer det att bli , och än är det inte försent att komma med )

Lovade ( i samband med att jag gick med i Radiowix) att engagera med kommunpolitikst , vilket jag inte gjort så mycket förr, och det kan man väl inte säga att jag inte har gjort ;)

2010 har varit ett jäkligt skojjigt år med en massa möten, och jag har lärt mej något enormt hur saker och ting fungerar, och ändå har jag bara skrapat på ytan.
En massa besök som alla  har gett mej enorm glädje , en del när de kom och en del när de gick (Linas ordspråk)

Jobbet har utvecklats på bästa sätt, och det ser väldigt ljust ut på jobbfronten.

Många spelningar har det varit , under slutet April tills i början av Juli körde vi i stort sätt varje helg, och sedan tog vi det lungt under hösten (visste att vi jpbbade mycket) så då har det legat på en-två spelningar i månaden , vilket har varit mer lagom. Och inför 2011 har vi redan nu flera bokade spelningar faktist ända in i September, vilket inte är så vanligt.

Nej , 2010 har varit ett givande år, på många sätt, lärorikt, inspirerande, och det har känts att man lever ibland och framför allt kanske har jag tvättat bort den där gulliga nickedockestämpeln, vilket har varit ganska skönt, men det kostar också lite.

Kommer aldrig att bli upplockad i den manlige herrakins pyramid , och i det kvinnliga ledet , kastas knivarna för fullt ;) Men vad gör väl det egentligen ? För vid sidan om detta har det dykt upp nya bekanskaper som inte ingår i detta spel och som ger så mycket mer, just för att det räcker att man är som man är , spelar ingen roll om vi tycker lika eller om jag inte följer reglerna för hur tjejer ska uppföra sej, jag duger ändå.

Har jag en önskan inför år 2011 så är det att kommunen ska samla sej, jobba över gränserna , byt folk i föreningarna, tänk nytt. Sträck ut händer , kom ut ur era inskränkta bubblor ( som även jag har varit med och medverkat i ) Vi måste tänka nytt !!!!

Vi bor i en underbar kommun, som praktist taget har allt. Hav , insjöar, skog, åker, jakt, filufsliv, stillhet, aktivt föreningsliv, närhet till storstaden , musik , teater, idrott , konst mm, mm.

Men allt detta blir ingenting om inte våra politiker börjar samarbeta över gränserna för vårt bästa . Vad hjälper det att BeTe sitter och skriver 14 reservationer på olika saker som alliansen klubbat igenom ??? Inte ett dugg !!!
Och sedan berättar han vad de hade för ideer i sin skuggbudget och hur de skulle ha löst det. MEN VARFÖR LA DOM INTE FRAM DET DÅ , SÅ ATT DET GICK ATT RÖSTA PÅ ?

Jag är med på flera av förslagen, skolans utbyggnad, ev rektorn på Vammarskolan , badhuset, Folkets Hus eller iaf så är dom mycket viktiga frågor som borde diskuteras och se om man kan hitta andra lösningar på.

Insyn och oppositionsarbete ??? När ni förhandlade med partierna, hade ni ens oppositionsråd med på er lista då själva, eller behövdes inte den då ifall ni kom till makten ?

Nej tänk om , tänk nytt , tänk möjligheter och alternativ till nästa år . Är ni med på de politiker i alla partier ?????


Till alla som läser , vänner ( nya som gamla) släktingar, ni i pyramiderna och ni som kastar knivar  önskar jag

Ett riktigt Gott Nytt År !!!

Och till Anton & Co som sitter och lanar , säger jag GÅ OCH LÄGG ER !!!! ;)

Kram

Kommentarer :

#1: Erland

Pròsperos Año Nuevo



Så säger man här nere, Lyckosamt Nytt År, och det är vad jag önskar er och ert företag och Valdemarsviks kommun.

En nyårsönskan har jag också: Att några drar igång och håller i en medborgarträff några gånger om året, där vi kan ha kul, bekanta oss, och visa politikerna vad vi medborgare tycker ska hända i kommunen.

skriven
#2: Cizzie

Tack Erland !!



Jag läste det där om medborgarträff, och fast jag inte skulle engagera mej i något inför 2011 , så "poppa" bara en liten tanke om att man skulle kunna genomföra det med "Showtimes" återkomst i Mars, då de skulle komma tillbaka med nytt material.

Bara en tanke, men jag får väl förmedla detta till någon driftig som orkar höra på ;-)



En riktig Lyckosamt Nytt År till dej med !!!

skriven
#3: Krille

Gillar din positiva attityd underbart att läsa .

PS Hittar inte bilderna sen viran.

skriven
#4: Cizzie

Tack snälla Krille,

Livet är alldeles för kort för att sura och ha tråkigt. Det mesta är skoj, om man gör det skoj.

Hade lite problem att skaka ur bilderna från kameran, men jag har löst det nu så imorgon kl 07.00 är dom på plats.

Ha ett riktigt Gott Nytt År Krille !!



skriven
#5: Cissi Juhlin

Gott nytt år!! Hoppas du fortsätter blogga :)

Kram

skriven
#6: Cizzie

Gott Nytt År till dej också Cissi!!



Jo det lutar nog åt det, tror Kommunen behöver mej haha !!!



Kanske inte sant , men det låter bättre än att säga att jag nog inte kan låta bli att lägga mej i ;-)



Kram

skriven
#7: Jeanette Petersson

Ett Gott Nytt År önskar jag dig Cizzie!

Klart du ska fortsätta blogga, du ligger i Favoriter mappen hos många;)

Så har du tid och ork, så ser jag fram emot att fortsätta titta in och läsa!!

Kram

skriven
#8: Cizzie

Gott Nytt År sjäv Jeanette till dej och din familj.



Jo det har ju blivit lite av rutin att skriva av sej på morgonen när man sitter och funderar i sin ensamhet. Och det är ju också lite kompensation för arbetskamraterna jag inte har. Så det lutar nog åt att det blir så , men inte kanske varje dag, men det är svårt att låta bli , när man ser att det är lika många som går in på ex lördagar och söndagar då jag inte skriver.

Kanske dax att stänga av statestiken ;-)



Ha en underbar dag !!!

skriven

Kommentera inlägget här :