Valdemarsviksmässa

Söndag igen och trött som faan. Men har sovit ganska gott faktiskt 5 timmar i sträck är mer än jag brukar få i helgen och så jag känner mej utvilad faktiskt.

Gårdagen började med Valdemarsviksmässan . Visade mej lite för Radiowix men gick mest omkring och tittade.
Det har gått ut sej lite det där tyvärr , skulle behövas lite nytänk där också. Men läser man tidningen i morgon , kommer det vara de stadiga 10.000 besökarna , enl. Stenhammar *fniss* . Men han är rätt charmig :)

Leona (MP) bjöd på the. Riktigt gott också !!! Något väldigt nyttigt med cintronmeliss , nässler och grejjer. Kände hur det balanserade upp coolan och ciggen jag hade i andra handen.

Lasse (S) gav mej en ros ,såg hur andra hade både gula och rosa rosor, och det andas lite nytänk tycker jag :)

Torvald gav mej en kram , still going strong skulle man kunna säga , han var på sitt bästa humör igår.

Några andra politiker som förrut har varit vänliga och uppfostrade , såg mej inte ens , eller såg allmänt tjuriga ut . Moget !!!!! Verkligen !!!!

Nisse ( ex näringslivschef) gav mej en privat visning av " Bad Valdemarsvik" . Otroligt intressant. Han hade en annan kille med sej och fattade inte ett dugg ( såg jag på honom) vem jag var eller varför jag fick en privatvisning :) Hur som hellst tror jag starkt på detta. Tänk då även på det andra projektet med Pigge Verkelin , och så även detta , hur mycket omkringverksamhet detta skulle föra med sej , i form av alla företag som skulle startas upp för att möta upp projekten.
Detta är ju heller ingen kostnad (på så sett) för kommunen utan det är ju utländska pengar som satsas.
Hoppas detta går i hamn.

Däremot tror jag inte , som Anders Carlsson att det ger ringar på vattnet till satelitorterna, men det spelar igentligen ingen roll i det här läget.


Titanix fick pris för årets Valdemarsvikare eller nåt , men jag hann inte med och prata med dom för de skulle iväg och spela i Mariefred (tror jag )

**************************************************************************************

Spelningen igår var inte riktigt vad vi tänkt oss . Såååå lite folk , och det var ju lite tråkigt . Men det var gemytligt ändå , och det var ju några tappra tjejjer och killar som dansade så det var bara att köra på , och bara för det var så få och de satt så nära , så fick man ju värden kontakt med dem. Det är alltid roligt att få sjunga så det är bara att ge gärnet iaf.
Nu är det bara att ladda om till nästa helg , för då MÅSTE det komma folk , det var ju så sabla roligt förra året.
Värden snyggaste Tesa var iaf där, vet i faan vad hon hade gjort , men hon såg dögrym ut  och så bländande vacker , att jag nästan inte kände igen henne.

Min Lina plutta var där också. Hon och Emily bowlade. Lina krävde ett klot som inte gick ner i rännan och Emily skulle stämma ägarna för en bruten nagel *ASG*  De där två ni !!!! ;)

Nu var det visst jobb igen , dax att resa tälten till Gusumdagarna . Vad är det för bra med jämlikhet , jag hade hellre filat naglarna just nu än att "konka" på en massa skitiga saker. Pust !!!

Mors dag idag också ! Grattis älskade mamma , du är bäst !!!

Vet ni ???? Det är mellan 40 - 80 ( någon gång upp till 100 ) personer som läser denna blogg varje dag , gissa om jag är nyfiken på vilka ni är ;) På helgerna, något mindre ,

Ha en skön dag alla !!!!

Kommentarer :

#1: sanna

Jag läser men det vet du redan.. Önskar jag varit på eran spelning istället, men sorry.. Och inte kommer jag på nästa heller. skäms Men orka träffa visa människor not. Men kramar ändå

skriven
#2: Cizzie

Förstår att du inte kom igår Sanna, när pojken fyllde. Men kommer du inte nästa så ska du skämmas.



Ibland funkar det inte med vissa människor. Rensa bort och gå vidare.......

Men låt ALDRIG någon begränsa ditt liv. Det kommer över 200 personer (antagligen) nästa helg. Det borde väl räcka för att både du och personen inte ska behöva bry er om varandra????

Du har väl fullt med folk som du kan prata och dansa med eller hur????

Gå dit och ha roligt istället, så där kan du inte hålla på. Har man inte lust , är det en sak , men om man inte går av en persons skull (som antagligen inte ens vet om det) så är det en annan sak.

Du hade skoj sist , och kommer att ha skoj denna gång, om du inte väljer att ha tråkigt .



Kram

skriven
#3: Jonna

jag läser!!!!

skriven
#4: kikki

Jodå jag läser oxå din blogg Cizzie men jag tittar inte in varje dag men jag läser:)

Ha en bra dag o lycka till med viktminskningen,att göra saker tillsammans är alltid mycket roligare.

bye bye

K

skriven
#5: Thomas Ekh

Det är tråkigt att Valdemarsviksutställningen går mot självdöd för årets upplaga var inte bra. Det var som en hyfsad söndag (de är normalt dåliga) på lördagen och tydligen var det tomt på söndagen.



P.g.a. alla hembygdsföreningar och "konsthantverk" så flyr företagen och utan företag så blir inte utställningen intressant. Det finns inget program som lockar den breda massan. Inget ont om Solskenssångarna, men hallå... hur många barnfamiljer drar de?



Tyvärr känns det som det är sista året. Vi borde skapa en bra utställning där våra företag i kommunen är med och visar upp sig, inte har för ögonen att sälja, sälja, sälja. Det kanske ska vara ett uppehåll på ett, två år så kan en ny mässa växa fram och resa sig som fågeln Fenix ur askan.



Bad Valdemarsvik och Drömstugan kan vara bra projekt och man kan hitta vägar att finansiera kurhotellet samma väg, dvs. sälja ut hotellet som andelar och binda upp köparna med att hyra ut till hotellgäster när de själva inte använder andelen.

Det är lättare (om något är enkelt?) att hitta 100 investerare än 1-2 som ska sätta in 100 miljoner...

skriven
#6: Cizzie

Kikki: Skojigt att se dej här , har inte sett dej så mycket på sistone. Hur blir det i helgen ? Hoppas du inte tackat JA till några brölopp i år haha.

Jonna: Bra Jonna , kan du möjligvis säga om du är hemma eller inte ???? :)

Thomas: Nä det måste till något , och lite förändringar varje år för att det inte ska stagnera , hoppas på ny regi , och kanske som du säger ett uppehåll på ett par år innan nästa nystart.

skriven
#7: Susanne

Jag kollar oxå in din blogg. Det är bra å få lite uppdatering vad som händer i Gusum. Tack för en bra blogg. :)

skriven
#8: Cizzie

Tack Susanne ,

Det var jätteroligt att höra . Ibland gör jag kanske aldeles för starka utalanden , men det får man på köpet, är ju bara männsika ;)

Jag är from och snäll i vanliga fall (oftast)

skriven

Kommentera inlägget här :