Julstämning

Igår fick vi besök av ett par ungdommar som upplyste och gjorde relam för "SHOWTIME" en julshow som sätts upp i Valdemarsvik. Trevliga ungdommar och ett bra initsiativ att åka runt så där , för då får man en liten spark i baken att anmäla sej. För ofta är det så att man tänker att det där ska jag gå på , men så kommer man inte längre.


Trevligt är det att det händer så mycket framöver iaf, man blir liksom lite mer aktiv och December och Januari brukar vara ganska låga månader.

Så nu har vi Showtime i December att se fram emot och i Januari har vi Nyårsrevyn som lyser upp tillvaron .

Nu i helgen är det julmarknad i Funkishuset i Valdemarsvik på lördag och Adventsslustaketändning i Gusum på söndag. I eftermiddag kommer några från  Byalaget och jag ska hjälpa till att klä den inför helgen och sätta i alla ljus. För 2 år sedan sattes den upp för första gången hängandes över ån . Själv ljusstaken har mestadels Magnus Södling gjort, och byalagen , och förra året tillkom en julbock med lampor som Magnus också tillverkade.



I år har jag lite skvaller om att något nytt är på gång och ryktet säger att det är Tommy (Birgersson) och smeden i Ringarum som har tillverkat något. Det blir spännande att se!!!

Tyvärr gick det inte att få ihop detta med filmen som skulle visas , för vi fick inte tag i någon som kunde köra filmen. Men det får bli vid ett senare tillfälle.

I helgen blir det alltså fullt drag , i eftermiddag klä adventsljusstake, i kväll kommer en av mina gitarrtjejer upp så jag ska fixa hennes gitarr för hon skulle sjunga någonstans i morgon.
Lördag måste jag kolla julmarknaden på förmiddagen och sedan åker vi till Skärkind och spelar med bandet. Söndag blir det gusum och adventständning.

Och någonstans där emellan ska adventssakerna upp hemma också men det hinns säkert på något sätt.


Jag vill också slå ett slag för en annan sak. Om jag förstår saken rätt så har "Kustlandet" en massa pengar som ungdommar kan söka för projekt.  Man ska vara 15-25 och sätta ihop något projekt av något slag.
Några ungdommar gjorde det i Viken för att bygga en studio , och utan probelm fick de ut 25.000 och det var nog inga problem att få 5.000 till , för till skillnad från andra kommuner så var det ingen som sökte dessa pengar i Valdemarsvik . Så hitta på projekt ungar !!!!

Ni kan få mer information om ni vänder er till Markus eller Fredrik på Garveriet i Viken , de är nog mer insatta än vad jag är .

Ha en riktigt trevlig helg nu , och ta det lugnt ute i trafiken

Kramar

Kommentarer :

#1: Mangan

Hej hopp, en månad kvar!!!!!!!!!!!!

Man kan få upp till 30000 pix, som sagt. Samma stuk som när Anton, Emil, Martin, Johan m.fl som sökte projektkronor för ett par år sedan.

Jag blir avund att du hinner med så mycket när jag tittar på ditt program till helgen, timplanering eller.

Hälsa alla

Ha det bäst

skriven
#2: Cizzie

Javisst ja Mangan , du kan ju detta om någon!!!

För alla som inte vet, så gjorde Mangan ett ( var det inte) ett forskningsprojekt för några killar ute vid kusten , som videodokumenterades .

Något som jag vet att Anton tyckte var jätteroligt, dessutom hade ni väldigt roligt tillsammans när ni gjorde detta och levde lägerliv ;-)



Jag hoppas hinna med , men det brukar alltid spricka någonstans haha.



Ha en riktigt härlig !!!

skriven
#3: Cissi Juhlin

Trevligt att det händer en massa saker i viken o Gusum.

Ha en bra helg.

Kram

skriven
#4: Cizzie

Ja men visst är det !!! Man blir på så himla bra humör när det rör på sej .



Nu fick jag höra att det började kl 16 i Gusum , så någon skrev fel på FB för några dagar sedan .



Ha en jättebra helg själv !!!



Kramar

skriven
#5: Erland

Vill ni få dålig smak i munnen? Läs Helena von Schantz blogginlägg från 27/11.

Det är första gången jag sett en politiker öppet erkänna hur det går till. Man kräks och har lust att polisanmäla

skriven
#6: Cizzie

Jag vet om det, men tro inte att det är unikt ( vilket iof inte gör saken bättre)

Garantier och påskrifter att man röstar rätt är en del i överenskommelsen, om man kommer överens.



Bråken och oliktänkandet sker innan, utåt är man eniga.

Varför skrev hon på undrar man ju, när hon känner som hon gör?

skriven

Kommentera inlägget här :