Praktikant

Funderade på om jag skulle hoppa ett inlägg idag, för det hände inte så mycket igår, och inget roligt står det i tidningarna. Men då skulle jag få påhopp på FB och ett och annat sms, så det är bäst att skriva något.

Idag börjar min sötaste Anna Bastian här på praktik i 3 månader. Det ska bli jätteroligt och hon har varit här så många gånger på praktik när hon gick i skolan , och hjälpt mej också många gånger , så det är inte så nytt. Anna har praktiskt taget sprungit som barn i huset ända sedan hon var liten och har alltid haft en aldeles speciell plats i mitt hjärta, så jag är riktigt glad att hon kommer hit.

Nu kanske jag får tillfälle dock att visa henne lite grundligare, och kanske lite kontorsjobb också, så det kommer att bli riktig avlastning för mej.

Får se om jag hinner in till Malin idag också , och fixa till mej i håret, rätt behändigt att ha henne precis brevid sej:)

Glömde ju igår också att tacka byalaget för "adventständningen som iaf blev lite avslaget, dels av tidsbrist och att det inte hade marknadsförts , men framför allt att vädret var som det var. Det var ett under bara att få allt att fungera i snön. Bra jobbat!!!

Sedan undrade jag ju vart alla i GIF höll hus ???? Förutom Malin som jobbade för Radiowix då , så såg jag inte till dom. Det är ju trots allt bortåt 100 medlemmar kan jag tänka, och någon hade väl tid att öppna kiosken.
GIF är en viktig förening för samhället och då menar jag inte bara fotbollen, för föreningen har ytterligare samhällsansvar, som de frivilligt har tagit på sej genom åren. Kanske dax att de styr upp det hela lite kanske ???

Första Kommunfullmäktige för Stefan och många andra i olika partier. Lite lustigt förfarande kan man tycka, då de inte börjar förrän i Januari, så ska de ändå  sitta med och bestämma om saker de inte har en aning om redan i går. Motioner som de inte fått undersöka osv. Vore det inte bättre att göra tvärtom , först får de insyn och kan undersöka saker och sedan kan de vara med och ta ställning ???? Helsjukt !!!!

Satt med i Radiowix i fredags också, som bisittare till Thomas. Gick väl sådär, lite svårt när man inte är riktigt insatt i ämnet och inte vet vart han vill att det ska leda. Det är lättare (även där) om man får ämnet en tag i förväg, så man hinner fundera lite på det, så kanske man har något att bidra med själv. Jag är liksom inte så där snabbtänkt just i stunden som en del människor är , så jag försökte bara följa så gott jag kunde. Tungt ämne också - besöksnäringen, men ack så viktig !!!! Men det blir fler gånger så kanske blir det ett ämne som passar mej bättre nästa gång.

Här kommer "outfiten" från i lördags också, som jag har fått lite skäll för att jag inte lägger ut ;)



Nu ska jag gå och planera lite jobb åt Anna, så hon är sysselsatt idag.

Kram

Kommentarer :

#1: Erland

Om outfiten finns bara en sak att säga:

VOFF!

skriven
#2: Cizzie

Som hundägare till 5 hundar så tolkar jag VOFF, positivt, annars är det lite mer YYYYYYL .

Eller möjligen ett likgiltigt svansvift hahaha



skriven
#3: Lars Beckman

Hej Cizzie ordningen i KF är den att det nya fullmäktige ska fatta beslut om den budget som ska gälla nästkommande år därför träder man in redan i novenber året innan. När det gäller vad man får och inte får ta reda på så är det väl så att som politiker har man ett ansvar att vara nyfiken och ta reda på saker och ting vilket inte bara gäller oppositionen kan jag tänka... mvh Lars

skriven
#4: Cizzie

Ja du har säkert rätt när det gäller det egna ansvaret. Men håll med om att det är väldigt mycket som måste läsas in, och som ligger bakom vissa motioner.

Ett prestigelöst samtal innan KF skulle vara på plats emellan alla partier skulle vara bra att ha, istället för att man säger blankt nej till förslag.



Alliansen har möten för sej och ni försej, ni kanske skulle ha dom ihop för att ta till er av varandras erfarenheter och tankar ???

(Och tack för besöket, säg till innan nästa gång så får du kaffe också ;)

skriven
#5: Cissi J

Jätte fin outfit :)

Ha en fortsatt trevlig dag.

Kram

skriven
#6: Cizzie

Tack Cissi, så bra att jag blir godkänd, Anton sa att jag såg ut som en tant. Alltig hjärtlig och ärlig hahaha.



Ha en bra dag själv !!!



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :