Sista dagen med Anna

Usch säger jag för idag! Sista dagen på vår praktikants tid här. Lilla Anna som varit hos oss i 3 månader och som slutar idag. Om jag kunde skulle jag anställa henne, men tyvärr, så kan vi inte det.
Men däri inte sagt att hon inte kommer tillbaka , för det vet jag att hon gör, både när hon ska göra grejer åt oss framåt sommaren och så kommer hon säkert självmant också och hälsar på , tror jag alldeles säkert.
Man vänjer sej lätt att ha henne här och hon hör liksom till nu.

Roligt är att vi har 4 offentliga spelningar nu i vår. Offtast spelar vi på privata fester, men nu är vi bokade både på Sports Bar, Söderköping 9e och 16 April , Gusumdagarna den 4 Juni, och Hot Iron MC den 18 Juni. Helkul!!!
www.coverbandjust4fun.se, för den som är nyfiken.

Annars blir det för övrigt en ganska lugn helg här , middag imorgon med goda vänner, garanterat mycket skratt och en hel del musiksnack, och på dagen imorgon tränar vi med bandet och fortsätter kör in nya låtar till alla spelningar i sommar.

Bror-Tommy Sturk : Återigen får jag äran att bli omnämnd i din blogg, tackar ödmjukast, och du har rätt i väldigt många saker där, samtidigt som du i många saker , rent ut sagt hycklar !!! Och det är väl just hyckleriet jag har så svårt för, men även dessa nedvärderande blogginlägg som du emellanåt kommer med.

 

Visst står min åsikt nära NB, inte i allt , men i mycket. Sedan är ju frågan vad som kom först? Hönan eller ägget, jag bloggade innan NB fanns, och mycket av det som NB står för är väl sådant som inte bara Stefan och jag utan väldigt många samtal handlar om det är ju inte speciellt politiskt, utan har blivit politiskt.

 

 Du skriver att man ska driva politiken via media ??? Du läser min blogg säger du också. Frågan är då varför du inte är med och debatterar ämnena som finns här då , för här har det debatterats friskt hela tiden? Och det är garanterat folk av olika åsikter som är här. Du har Erland, vet inte hur han röstar men är inte NB, Jeanette som nog mer är av Socialdemokratisk åsikt, tror jag, numer Helena  FP, Thomas , garanterat inte NB, Liona var inne mycket i somras MP, Helén (S) har varit här, så varför är du in här där debatterna hålls, och sedan kan du länka ut till din blogg???? Tonen är trevlig och alla får tycka som dom vill. Möjligtvis är det väl Lasse som innan jul var inne och hittade på lite , och honom är jag fortfarande sur på, kanske speciellt på mej själv, som alltid hållit honom högt som politiker, och tyckt mej ha bra kontakt med.

 

En annan fråga är varför du själv inte svarar på kommentarerna på din blogg, som sig bör, du som tycker om diskussioner???

 

Ja jag har gett dej kängor på dina inlägg, men bara när du är elak och när du kallar folk för saker, eller när du hycklar för det gör du ganska ofta, och då måste man väl få tala om vad man tycker.

 

Har alltid tyckt och det har jag skrivit också i flera inlägg, att oppositionen behövs. För att få mer djup i politiken för att få fram de bästa förslagen.

Jag har inte röstat för någon budget, jag är ingen politiker, och jag tycker mycket av budgeten är rent ut sagt dåligt. I den budgeten fanns det säkert flera bra saker som kunde diskuteras. Men sluta hyckla!!!!

 

Er budget kom på bordet på samma möte som det skulle röstas, hur moget är det?????

 

Inga diskussioner under budgetarbetet som pågick under hela hösten som även ni satt med i, så vad fanns det för val? 1. Rösta på en budget som inte var bra. 2 Rösta på en budget som man inte har läst?

 

Vad skulle du göra?

 

Tycker för övrigt som du att man kan gå ut i media och tala om vad som är på G. Det är ju då ganska bra om media VILL komma när man ringer efter dom, och speciellt om media lovar att komma men inte gör det ändå, eller hur.

 

Du undrar vad vi gör för föreningarna, och jag är ju som sagt inte Nybyggare så vad de gör , vet jag inte. Men det är för övrigt en av posterna i budgeten, som är skit , tycker jag.  Där ville ju ni också dra ner, eller hur, eller viste du inte om det?

 

Det jag vet om dessa föreningar är följande: 

Badhuset: Stefan jobbar nog för fullt med att få det mer ekonomiskt oberoende. Det ska ju inte läggas ner som du vet, så det är nog inte någon fara med det. Det finns budget de närmaste 2 åren på det. Dottern badar och solar varje vecka, och jag med(inte badar) Vad gör du för badhuset BeTe?

Folkets Hus (Valdemarsvik) Är på G att ta fram nya lösningar. En ny styrelsemedlem var uppe igår kväll och pratade och vi lyssnade och hjälpte till att spåna och tycka. Vad har du gjort BeTe?

 

Teaterföreningen  Var ute först och ville ha sponsring, vi sponsrade . Vad har du gjort?

 

Folkets Hus Gusum: Där har jag erbjudit mej hjälp, och under tidigare år har vi ideellt hjälp till, stått i garderob, plockat disk, hittat på saker. Där har även Lina och Stefan hjälpt till, men det vill inte ha våran hjälp mer. Och då kan man inte göra så mycket mer. Men jag hoppas de löser det själva, däremot har jag väl lagt ut en 5-600 på Biobesök denna vecka, och det blir säkert Avatar i helgen också. Vad har du gjort BeTe?

 

Museum, Gusum: Där jobbar ju Stefan som bäst på att få hem kronan , som varit ett prio . Tror det lyckades faktiskt. Sedan har vi ju givetvis sponsrat, vilket Hannes gjort ett jättejobb med, där han även vänt om mej rätt mycket( har ju inte varit ett Museum-fan. Vad har du gjort BeTe?

 

Gusums IF: Där har vi givetvis också sponsrat genom åren. Där sitter Stefan med i Festkometen , som anordnar Valborg, Gusumdagarna  bl a. Jag däremot hjälper bara till själva de dagarna som det är, fast  jag inte är medlem. När det gäller att bygga upp allt inför Gusumdagarna så kan jag med säkerhet säga att det är Stefan som lägger ner mest tid, fast det är ett otroligt mycket jobb för väldigt många. Glsskiosken som Gusum IF har , byggdes av Stefan och Magnus Södling i princip Vad gör du Bror-Tommy???

 Byalaget : Var Stefan med och startade . Har gjort ca 150 manstimmar med att röja upp i Gusum runt ån. Vi har samlat ihop pengar och tillverkat vår egen julbelysning. Jag går in i styrelsen efter årsmötet. Vad har du gjort BeTe

Ungdomsgårdgården: Stefan har ideellt skött snöröjning där de sista 2 åren. I högsta grad en spronring. Och mycket snö har det varit.

Radiowix: Har aldrig fått något föreningsbidrag, tyvärr, men där har jag jobbat för att NI ska få hålla debatter bl. a, men du var väl inte så där jätteglad för det va? Men debatter blev det och det är för övrigt något ni själva borde jobba för i er demokratigrupp, där du sitter med tror jag. Har någon, någonsin tackat för att vi la av våra små resurer för att ni skulle syna och höras?? Nej men skäll har vi fått däremot, för än det ena en det andra, från flera partier.

Det här var det jag kom på i stunden, det finns säkert fler saker vi gjort för att hjälpa byggden på bästa möjliga sätt , som t.ex höll i Titanixfanclubben när de var i Dansbandskampen, med bussturer upp och öppet hus hemma men det är väl fel det med , det är väl kommersiellt, och ej politikstk. Att det lyfte bygden att det gick bra för dom, är väl ingen ursäkt.

Har jag missat några frågor som du hade så säg till, det blev ett långt inlägg ändå. Men jag hoppas du är lika väluppfostrad , och svarar på mina frågor, men något säger mej att du inte gör det, för jag har ställt frågor till dej förut som du heller inte svarat på.

 Förövrigt tror jag att du fått Nybyggarna på hjärnan, du upprepar deras namn som ett mantra, dom har ju trots allt bara 6 mandat utav hur många?? Du är slipad BeTe, du har massor inne i hjärnkontoret . Visa det !!!!

Ha en trevlig helg nu alla, och var gärna med och debattera som både jag och BeTe vill ;)

Kram

Kommentarer :

#1: helen johansson kokkonen

Hej Cizzie!



Läser dej ibland men är inte flitig att kommentera, villket jag i och för sig inte gör med andra bloggar heller,men nu måste jag ställa dej en fråga. Jag har nu vid två tillfällen läst att du harf hört att även vi på oppositions sidan ville dra in föreningsbidragen. Var har du hört det!?!?! Själv har jag varit nära förknippad med både förhandlingar med alla partier efter valet, med framtagandet av vår budget och med oppositionspolitiken därefter och det råder ingen som helst tvivel om att föreningsbidragen är något vi värnat starkt om! Föreningsbidrag måste vara ett av de mest effektiva och positiva bidrag som kan ges då det växlas upp tusenfallt i allt ideelltarbete som hängivna föreningsmänniskor lägger ner! Ger ett otroligt mervärde för en byggd!Så jag är otroligt förundrad över var du har hört och hur du har uppfattat att även vi vill dra in där? Förövrigt vill jag också påpeka att även den borgeliga sidan kom med förslaget om bporttagandet av föreningsbidragen mycket sent, det kom i deras budgetförslag som lades på bordet på ks den 6/12, detta hade inte ens nämnts under de budgetförhandlingar vi haft under hela hösten! Så även majoriteten lägger ofta förslag direkt vid sittande möte, senast det hände var på förra KS och då handlade det om ombyggnaden av Vammarskolan, en investering på minst 50 miljoner! Anders Carlsson deklarerade också klart och tydligt, på en fråga från Inga Eriksson, att detta var vad vi kunde räkna med även i framtiden, vissa frågor och beslut kommaer att läggas framför på mötet vid sittande bord!

skriven
#2: Bror-Tommy Sturk

Här har du mig!

Tänk vad jag kan få dig att skriva Cizzie. Det känns nästan som om dina bloggar skulle vara fattigare utan mig. Jag läser många bloggar. Din är bara en av många jag dagligen går igenom innan jag var annan dag skriver mina egna inlägg. Vi som bloggar har alla olika strategier för vårt skrivande. Jag har valt att inte kommentera så mycket och att istället ta med det jag tycker är intressant att kommentera och följa upp i mina egna inlägg. Vi jobbar alla olika politiskt beroende på vad vi har för positioner. Jag har som du vet även ett ordförande och språkrörsengagemang för drygt 800 medlemmar i MP Östergötland också. Har även många andra politiska uppdrag och ett arbete som faktiskt också kräver (precis som ditt jobb) ett 100% engagemang. I kommunpolitiken är jag i opposition och tillsammans jobbar jag med S och V för att bemöta majoritetens politik men vi jobbar också för egna förslag och alternativ. Precis lika lite som jag vet hur ni jobbar i detalj, vet ni om hur vi jobbar. Sedan är det också så att det behövs en stark och tuff opposition inte minst för att majoriteten skall kunna bedriva en bra politik. Politikens villkor fungerar på det sättet. Hade jag varit i majoriteten och fått vara med och leda kommunen hade jag givetvis varit tvungen att jobba på ett annat sätt. Vi får sluta misstänkliggöra varandra men vi skall inte sluta debattera. Sedan tror jag också att jag vågar påstå att jag påverkar politiken en hel del med mina bloggar. Ni i majoriteten måste skärpa till er och mina kamrater i oppositionen får hjälp att göra en bra oppositionspolitik. Alla gör vi vad vi kan och alla drar vi vårt strå till stacken för Valdemarsviks framtid. Ha en bra dag Cizzie och skriv så det lackar. M v h BéTé

skriven
#3: Cizzie

Hej Helen, jo så här är det. Vi har väldigt dålig mottagning på mobilerna här på företaget, så det enda stället som fungerar är här på mitt kontor. Så samtalet mellan Lassse B och Stefan var väldigt tydligt om man säger så, där Lasse ville använda Stefan som verktyg för just det uppdraget. Du får gärna fråga Stefan att det stämmer, och som sagt jag spärrade också upp ögonen.

Hur som helst håller jag med dej fullkommligt. Föreningsbidraget ger så otroligt mycket och det var helt fel att dra in det på det sättet. Att man inte kan skänka ut pengar hur som helst är en annan sak.



Bror-Tommy: Äntligen !!!!! Så farligt var det väl inte ;)

Det sticker jag inte på något sätt under stol med att min blogg skulle vara fattig utan dej, du kan verkligen få en att "gå igång" haha.

Däremot tycker jag alldeles bestämt INTE att det har varit "tuff opposiotionspolitik" du skrivit. Det har mer varit pajkastning och påhopp, än konkret politik, och även om det har blivit mycket skrivet, så är det absolut inget matnyttigt.

Däremot behövs tuff oppositionspolitik i kommunen, så varför inte börja med det( och det är inte att säga nej till allt)

Anledning till att jag skrev ner vad jag gjorde för föreningslivet i Kommunen är för att du frågade och det låter som om jag vill lägga ner föreningarna, vilket jag mycket tydligt har markerat många gånger att jag INTE vill, och absolut inte verkar för.

Jag har inte sagt att du är overksam på något sätt, men jag gör minst lika mycket som du, och Stefan troligen mer.

Men det var riktigt roligt att du tittade in och som jag sagt innan vill jag starta en "Veckans fråga" som kanske alla kan vara med och svara på, nu när även du kommit in. Vad sägs om det ?



Så nästa Fredag testar vi. Ett angeläget ämne som alla kan tycka till om, utifrån sitt eget parti eller person , men utan att anklaga andra.

Klarar ni det, eller dissar ni frågan? Vi får se , kanske vågar ni vara med eller också inte. Kom gärna med förslag om ni har egna hjärtefrågor.



Klart jag skriver så det lackar BeTe, lita på det;)



Ha en bra dag själv.

skriven
#4: Thomas Ekh

Intressant när det hettar till...



För min egen del så har jag kommunens och näringslivets utveckling för mina ögon, i princip i allt jag gör, men jag vill inte ge mig in i politiken. Däremot är jag allmänpolitiskt intresserade utan att stödja ett specifikt parti.



Cizzie, du har delvis rätt när du skriver att jag garanterat inte är NB. Jag röstade senaste två valen på tre olika partier i riks-, landstings- och kommunvalet och NB var inte ett av dem. Men jag tycker att delar av deras program är bra, liksom jag tycker flera andra partiers program också är bra eller bätter. Jag har tidigare propagerat för att i en liten kommun finns inte plats för partipolitik utan här måste man tänka på kommunens bästa.



Står man utanför det politiska etablissemanget, som jag kör, känns det för tillfället som att inget händer i kommunen. Det enda man läser i artiklar och bloggar är negativt och påhopp och det anser jag helt förkastligt för kommunens bästa. Jag skrev här för ett tag sedan att omvärlden, samma omvärld som vi vill ska flytta hit och investera, läser sociala media och vad som skrivs om kommunen och inte f-n känns det bra just nu. Hur tänker ni som har partihatten på er i era uttalanden?



Jag kommenterar inte politiken så ofta men nu måste jag faktiskt KRÄVA som kommuninvånare att ALLA försöker sitt bästa för att utveckla kommunen och att hitta lösningar för att skapa bättre ekonomi. Jag själv hade blivit vansinnig om jag inte fått del av ett budgetförslag förrän 15 minuter innan beslut och sedan bli anklagad att ha röstat på det andra förslaget.



Vill alla som är valda, i "regering" eller i opposition, verkligen göra allt för att vi ska må bra i Valdemarsviks kommun? Finns det dolda agendor, privata eller politiska? Är det så förväntar sig nog kommunens invånare att ni stiger tillbaka och låter personer som vill vårt bästa delta i arbetet.



Det är otroligt viktigt med ett rikt föreningsliv men ibland känns det som om man tar bidrag för givet vilket leder till att man inte aktivt försöker utveckla föreningen, hitta andra finansieringsvägar. Det skulle kunna vara inkomstbringande aktiviteter, som skulle vara bra för både föreningen och kommunen. Jag hoppas att indragandet av föreningsbidraget enbart är ett-årigt, men det kan leda till ändrat tänk i föreningarna. Varför inte ställa litet högre krav på föreningarna i framtiden för att få bidraget, socialt ansvar, skötsel av anläggning eller andra åtaganden? Föreningar som inte överlever utan kommunalt stöd kanske inte ska stöttas???

skriven
#5: Cizzie

Thomas: Ska inte kommentera ditt inlägg så mycket, utan bara säga Jäkligt bra skrivet!!!



Och grejen är nog att oavsett partitillhörighet, så tror jag de flesta av mina läsare skriver under på detta. Det är vad vi vill !!!

skriven
#6: Thomas Ekh

Jag ger bara uttryck för hur många jag pratar med känner och tycker. Vi pratade ju om politikers närvaro bland oss dödliga, och alla har inte samma kontakter som jag själv t.ex., så det är viktigt att man är ute och pratar med invånaren. Sociala medier är en väg, men den är inte optimal. Man måste stå i kön på Systemet, på ICA osv. och våga lyssna/prata/delta i våra tankar.



Många är faktiskt besvikna på NB, kanske på felaktiga grunder, men skriverierna om muddring och politikerlöner kontra vad som står på NB's hemsida och vad enskilda NB-politiker "lovat" innan valet är anledningen. Även andra partier har lovat mer än de kan hålla och detta valet känns som att väljarna ifrågasätter vallöften mera än tidigare, eller?



Vad gäller politikerlöner och ersättningar upprepar jag min begäran om att lägga alla korten på bordet så vi får se vad som är rätt eller fel. "Tiger och samtycker"...



Att Anders Carlsson och Hans Jonsson inte deltar i bloggar eller andra sociala medier är deras val. Vem som vinner eller förlorar på det valet får framtiden utvisa. Det viktiga som jag ser det är att poman är mera tillgänglig och pratar med vanligt folk. Hur många är det av våra politiker oavsett partifärg?



NB har rört om i den traditionella politikergrytan, både på gott och ont. Ta till er kritiken från 20% av kommunens väljare och gör något bra. Jag kommer ihåg när jag startade pensionatet i Gryt så fick jag en spydig kommentar från Hotell Vikens ägare om konkurrens och mitt svar var bara "Du får väl bli bättre än jag!" Samma gäller politiken, har ni hamnat utanför, bli bättre än era "motståndare". Ur påhopp och gnäll kommer inget kreativt, det är min uppfattning.

skriven
#7: Helena von Schantz

Cizzie, bara under den korta tid jag följt din blogg har Bror-Tommy fått både ris och ros, samma gäller mina inlägg. Du skriver vad du tycker och om du oftare tycker lika som din man än tvärtom är det inget att be om ursäkt för. Det tråkiga med varje debatt Bror-Tommy startar är att de så sällan handlar om sakpolitik eller konkreta förslag utan har som fokus att framställa någon annan i dålig dager. Exakt det misstänkliggörande han påstår sig vilja undvika.



Jag instämmer med Cizzie när det gäller Thomas inlägg. Jättebra skrivet. Kommunpolitik är ingen fotbollsmatch där en sida kan vinna och den andra förlora. Alla förtroendevalda har ett stort ansvar att sätta kommunens och väljarnas bästa framför alla andra lojaliteter och hänsyn. Idag sker det alldeles för sällan och det har vi alla ett ansvar att försöka ändra.

skriven
#8: Cizzie

Ja du , kanske på felaktiga grunder säger du, men jag tycker flera saker är felaktiga.

NB har alldrig pratat om muddringen, bara massorna, sedan spenderade de en heldag i Linköping och hos Länsstyrelsen , fick till svar att de var tvungna att gå till en annan instans , där de överhuvudtaget inte kom in ( de fick inte tid, beslut var taget och de ville inte träffa dom)

Sedan var det ju stämpningen som skulle dra ut på tiden. Rätt eller fel ??? Jag tyckte dom gjorde rätt , jag vill ha till en uppsnyggning i Viken , fort.

Lönerna vet jag inte heller mer än vad som sägs att i slutändan blir det billigare. Det kommer ju under överskådlig tid att visa sej. Men som sagt det är lika lätt för de Röd/gröna som Nybyggaralliansen att ta fram rätt uppgifter , så varför gör de inte det istället för att börja räkna på konstiga sätt.

Jag försvar inte, men tycker inte om när man dömmer ut någon innan man fått försöka.



Och allt är väl offentligt,och du är duktig på att räkna så ta reda på det själv, det kan inte vara så svårt.



skriven
#9: Cizzie

Tack Helena, jag tror du förstår mej ganska bra, och de flesta tar inte illa upp när jag inte håller med, vilket inte är meningen heller.



Jag har ju som privatperson inte tillgång till all fakta utan bara det jag hör (däremot har jag STORA öron;)

Så därför så lyssnar jag gärna på alla poliker, och vill att ni alla övertygar mej, och flera har lyckats omvända mej i flera frågor.

Som Lasse var förut, lyssnade jag gärna på honom, Helen är en av våra duktigaste politiker enl mej, och likaså Anna Nilsson är en stor förebild. Du också , och jag läser med stort intresse det du skriver.

Lionas blogg idag var kanon, en talesman (opolitisk) vore väl suveränt att ha . Både mot oss i Kommunen och även mot omvärlden.

Vi måste komma framåt någon gång. Inte genom att tycka lika, utan genom att ha konstuktiva dialoger.

Något ni skulle lära er , ni som sitter i politiken, och avsätta tid till.

Har kommunen blivit illa skött tidigare??? Ja, uppenbart, men ni kan försöka att sköta den bättre nu, om ni vill, och det är ett gemensamt ansvar.

skriven
#10: Mangan

Intressant "debatt" läsning denna gång.

Det som slår mig och går som en röd tråd i Helens, Sturk och Helena text är att man vill vill arbeta konstruktivt för en bättre Kommun men av olika anledingar blir det inte så ibland utan då blir det pajkastning utan konstuktiva lösningar och det har vi inte råd med.

Fram med mer och bättre samverkan kan jag tyckas läsa mellan raderna.

Trevlig helg på er alla

skriven
#11: Lina Kemle

som sagt så har jag själv erbjudit mig flera gånger att ställa upp och hjälpa till i folkets hus men inte fått någon respons tillbaka. Även i gif har ja hjälpt till och försökt driva glasskiosken i några år. så vi i gusum gör vad vi kan för att hålla föreningarna vid liv. ex i tisdags när ja och två kompisar åker upp till badet och betalar inträde men vi bada aldrig utan satt där och fika och snacka skit. på jobbet (ringarums fritidshem) gör vi mycket för att spara pengar. hela lovet har vi börjat laga mat själva en vanlig portion kostar 30 kr när vi lagar själva så får vi ner kostanden till runt 12kr portionen och det blir en del pengar i slutändan. även vikarier försöker vi spara in på så mycket som möjligt och under de senaste sju månaderna har vi bara haft ca tio tillfällen med vikarie fast vi igentligen skulle behövt haft vid flera tillfällen. så alla gör vi så gott vi kan. frågan är vad gör "stursken" tycker det bara låter och gnälls där ifrån.

skriven
#12: Cizzie

Mangan: Idag är det verkligen drag under galosherna;)Ja eftersom inte kommunikationen fungerar borde de börja där, att lära sej prata och diskutera, ska verkligen det vara så svårt ???

Ha en riktig trevlig helg, Mangan !!! :)



Lina, ja du är verkligen uppfödd med att alla måste hjälpa till om ett samhälle ska överleva, och det har du fått göra sedan du var liten.

Och att antyda att man inget gör eller än värre vill få föreningarna att gå i graven är löjligt.

Vad duktiga ni är där uppe, och vad bra när ni hittar på egna åtgärder på Frita, och försöker dra ert strå till stacken. Med enkla medel och kretaivitet och att många gör lika dant , då kommer man långt !!!

skriven
#13: Thomas Ekh

Jag kanske skrev muddringen, men jag vet också att NB enbart pratat om deponeringen av massorna. Men jag hör på byn även att, som jag skrev, enskilda NB-politiker pratade annat än vad som NB står för och det är detta jag menar. Eller är det så att Valdemarsviksbor har lyssnat på en namne och tror att han tillhör NB? Det vet man inte...



Vad gäller ersättningar så skrev jag att man skulle lägga korten på bordet här i ditt blogginlägg "Å gubevars för dumt fôlk!" den 9/2 och då höll du med mig om detta. Har man inget att dölja så var är problemet att tala om exakt hur det såg ut innan valet, hur det skulle ha sett ut nu med samma upplägg som innan valet och hur det ser ut nu med nuvarande upplägg.

skriven
#14: Cizzie

Jo jag är nog lite allergisk mot frasen " har hört av andra" bara, så det är därför jag reagerar som jag gör. Du har sagt detta med muddringen gång på gång, men jag har fortfarande inte hört det, eller sett det heller någonstans, så vad kan jag säga ???



Jag tycker också att man kan lägga korten på bordet, annars kan de röd/gröna lägga korten på bordet, eller vem som. Jag har inga problem alls med det och ser fram emot det.

Alt 2 är att vänta ett år, och se, och jag har inget problem med det alternativet heller.



skriven
#15: Thomas Ekh

"Hört av andra" kanske inte var i rätt sammanhang. Det var en fortsättning på mitt tidigare inlägg att politikerna måste vara ute mera bland folk och lyssna och det jag framför är vad jag hör när jag står i kön på ICA eller liknande. Beroende på att jag jobbar med vad jag gör är det många, främst företagare, som pratar om det mesta med mig, även sånt som jag inte har med att göra.



Angående "muddringen" så är det för det första så att 25% av väljarna i centralorten, 20% totalt i kommunen, röstade på NB och det är inte bara jag som tror att det är för många trott att NB var emot det helt. Den här frågan har jag aldrig, inte ens i samtal med dig, drivit emot NB. Jag tror, som jag skrev ovan, att man kan ha förväxlat personer eftersom det finns en namne som driver frågan rätt hårt att stoppa hela saneringen eller lägga en duk på botten.



När det gäller ersättningar så handlar det inte från min sida eller från de invånare som pratat med mig eller kommenterat artikeln på NT's hemsida annat än att vi har ekonomisk kris i kommunen och då skär man inte ner på politikernivå. Det handlar om att man skär ner föreningsstöd, verksamhet inom omsorg osv. och enligt uttalande i NT's artikel har man skurit ner 0,1 tjänst. Jag vet också att Stefan pratar om besparing på 300.000 kronor men det kan väl inte vara motsvarande 0,1 tjänst? Så var är sanningen?

skriven
#16: Cizzie

Jag vet inte alls vad sanningen är , men den kan inte vara speciellt svår att ta reda på, eller hur.

Stefan har säkert en väldigt bra förklaring varför han sa 300.000 (eller till och mer) i nerdragna i den politiska organisationen, fråga honom!



Valet är gjort och gör dom ett dåligt resultat lär dom vara borta vid nästa val, systemet är enkelt och rättvist. Men alla vet hur lång tid det tar och än har inte alla grupper satts ihop och arbetet har bara börjat och jag tycker man ska ge alla en chans att jobba

Jag tror inte att det är så väldigt bra för oppositionen att hela tiden bråka (inte diskutera framåt) utan verkligen sätta sej på tvären och säga nej.

Däremot har de guldläge att komma med smartare och kreativare lösningar ( i tid) om de vill.

skriven
#17: maria

Genom Bror tommy kände jag att jag blev tvungen att läsa detta inlägg av dig... jag har ju inget större behov av att veta vad dina påstodda åsikter är o detta inlägg bekräftade bara detta. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vad har ni gjort för samhället o med vilka avsikter ! Men så länge folk lystrar....får de så de dem frör ! lycka till....

skriven
#18: Cizzie

Ok ?



Tack

skriven

Kommentera inlägget här :