Banvallsröj !!!

Jaha så var det fredag igen , fy så fort veckorna går. Men å andra sidan har jag detta år fuskat en massa från jobbet, även om jag jobbat varje dag (som jag varit hemma) på förmiddagarna.
Börjar till och med bli sugen på att sätta igång med projekt till hösten och det var länge sedan som suget infann sej , så det måste väl betyda att jag fått vila upp mej och hunnit med att tänka mina egna tankar ett tag.

Banvallen ska vi börja planera , BeTe kan vara med för att plocka poäng, men tycker inte att politiker ska göra detta, vilket i  och för sej är rätt.
Samtidigt ska heller inte politiker köra en kommun i botten, bråka i flera år så det inte händer någonting i kommunen , så jag tycker att alla politiker ska se det här som en symbolisk handling och en nystart för Valdemarsvik.
Även tjänstemän på alla nivårer utamanar jag på denna symboliska handling , för det är trots allt en sammanbindande länk mellan Gusum och Valdemarsvik, och det behöver återställas, efter det gångna året.

Så nu ska det planeras, Riverman och vi står för grus, Vi behöver traktorer ett par , för att sladda upp banvallen , och sedan är det att kratta och snygga till och lägga på nytt bärlager.
Först måste vi dock kolla med kommunen att det inte finns något budgeterat för slingan , eller att vi verkligen får göra det. Och sedan är det till att sätta ett datum . Det ska bli skoj!!!
Nu är ju inte jag politiker , men jag känner på mej att vi behöver vara några samhällsmedborgare också om vi ska bli lite folk. Och jag kan ju vara den som basar också, mej känner de sej säkert inte hotade av;)

I helgen blir det full fart. På lördag var enda dagen som vi fick ihop hela familjen på någon aktivitet i sommar, så det blir att göra något enkelt,

Lördagkväll och det är pubkväll i Ringarum, och på söndag är det Baljadagen. Jag har fått äran att komma upp där och sjunga så jag tränar för fullt på den sång de vill att jag ska sjunga , vi får väl se om jag klarar av den ;)

Nu tänker jag ta en promenad och sedan en god frukost på min altan, lite jobb och sedan är det helg.

Ha en bra helg alla i cyberrymden och alla som vill hjälpa till med banvallen kan väl höra av sej på något sätt, så vi vet hur många det kan tänkas bli .

Kramar

Kommentera inlägget här :