Midsommarafton

Nu är den här Midsommarafton, kanske den dag som jag är stoltast att vara svensk. Med härliga traditioner och vårat underbara land som bara druknar i ljus.

Det här är min topp på året , och så tror jag att det är för många !!! Det bevisar tycker jag att solen har en enorm betydelse för kroppen.

Alla drar ut till sina sommarstugor, och förbereder för midsommarfirande, alla campingplatser är sprängdfyllda !!!

Ja för utom Grännäs där en ensam folkvagnsbuss låg igår morse ! ??? Varför gör ingen något ??? Inte kommunens politiker och tjänstemän , men inte heller handlarna som också blir drabbade !!! Förstår det inte !!!

För någon dag sedan gick det också iväg ett brev till NT. En föreningskille fick nog och skrev in och klagade att de inte får ut sina evenenmang utan att tjata eller så blir det ingenting alls. Ska det vara så att inte våra nt-reportrar kan bevaka mer än Storgatan i Valdemarsvik ???? Vi börjar bli trötta på detta nu.
Nu vet jag att det kommer att bli bättre under sommaren , så har ni skojiga saker på gång , ring ner till NT. Vi får en reporter som klarar av bilkörning under sommaren ;)

Nu tänker jag ta mej en stooooor tallrik med jordgubbar till frukost, som min gulliga far kom ner med, sedan blir det att ta på sej sommarklänningen och kanske till och med binda en krans. Sill och potatis, och kanske någon snapsvisa vi 12 snåret och sedan blir det att bege sej till Hembygdsgården vid 14.tiden. Ett måste , annars är det inte midsommar !!!

Hem igen och i år blir det ingen vollybollturnering i poolen , men det kommer några nära och kära och grillar.
Anton är också hemma i år , för han jobbar i morgon men han är ju en hemmagris så det gör nog inte honom något ;)
Kanske så smiter jag iväg med gitarren ikväll, och sätter mej på ett berg nära här, där jag ser ner över en åker där jag vet att älvorna dansar. Visa i molom och Visa i midsommartid är standard, och det kan bli ett par till ............

Jag önskar er alla en underbar midsommar och hoppas att regnet håller sej borta i eftermiddag!!!!!http://www.youtube.com/watch?v=ZbTA0izBpk0



Kramar



Kommentarer :

#1: Erland

En riktigt trevlig midsommar önskar jag dig, precis som du beskrivit den. Så ska det vara!

skriven
#2: Cizzie

Detsamma, till dej Erland, ha en riktigt härlig midsommar (Du är väl i Sverige nu ? )



Kram

skriven
#3: Jakob krabbe

Inspirerande!!

Varför inte spela på Hembygdsgården!?

Kanske inte dansband, men lite annat... kan kanske funka!? (Funkade på annan Hembygdsgård...)

skriven
#4: Cizzie

Jo spela där skulle jag mycket väl kunna tänka mej, visor är egentligen det jag är bäst på , och gitarr kan jag ju spela.

Nu har vi en exemplarisk sångerska där som heter Marlene Karlsson , och hennes compare Arna Person, så jag får nog hitta en annan Hembygdsgård. Men jag tror att finns jobb i den svängen !!!

skriven

Kommentera inlägget här :