Studiebesök

Ett stilla regn faller över oss idag, och enligt mina beräkningar kommer detta leda till att de första kantarellerna är färdiga för plockning  söndagen den 12 Juni , 07.00 !!!! Vilken himmla tur att vi inte har spelning kvällen innan !!! ;)
De första kantarellerna räcker bara till en smörgås, och det oavsett hur mycket det är. En ren principsak !;)

Igår hade vi storfrämmande på jobbet. Studiebesök av klass 2, Gusums Skola.
De hade skrivit ner en massa frågor de ville  ha svar på, och jag var fullt koncentrerad när dessa skjutjärnsnjuourlnalister satte igång - Hur gammal är du ? Och riktigt chockade var de också när jag svarade. - Är du såååååååååå gammal, då är ju du jättegammal ju !!!! - Hur mycket tjänar du ?? - Finns det toalett ??? - Varför har du hål på byxorna ???

Roliga var dom , men jag blev helt utkonkurrerad sedan av Stefans rallybil, som de fick gå ner och titta på efteråt, och prova hjälm och intercom, och de kommer nog inte att komma ihåg någonting av kardborrebanden ;)



Imogon är det loppis i Lill-Åby, Gusums Hembygdsförening. Det serveras kaffe och korv, vi får hoppas att vädret håller uppe, för vår Hembygdsgård är verkligen värd att besöka. Det är så mysigt där !!!

På söndag är det rally nere på Toverum, och det är ÖHS-rallyt som går av stapeln igen. Det är mycket roligare än vanligt rally tycker jag , när man kan följa tävlingen på nära håll. Stefan kör då med Meganen, med Anton som kartläsare, och jag undrar hur många 100 meter han kommer den här gången ;)

På lördag är ju också The Poodles i stan i Hageby, och det är ju lite frestande att åka dit också måste jag erkänna, och då är det inte för att de spelar så himla bra ;)

Ha en rikgtigt underbar helg alla där ute i cybervärlden !!!

Kram

Kommentera inlägget här :