Grattis !!!

Godmorgon !!!

Äntligen fredag, och jag tror att någon har sett till att denna vecka fått några fler timmar än vanligt , för den har varit såååå seg. Men lyssnar man runt så säger alla samma sak, ungarna har tufft med prov och tentor, alla är förkylda, det är grått, trist och alla är hängiga, och Sverige går ....fast de säger annat , för högtryck.

Kan bara konstatera att det blir en bra månad igen för företaget och mina kunder säger samma sak. Skönt.

Grattis Nr 1 Vill jag säga till min egen lilla tös, Lina , som igår fick fast anställning på kommunen som assistent. Så skönt!!! Ovisshet är det värsta hon vet , och nu kan hon äntligen planera sitt liv.
Jag tänker ofta på de kompisar jag har som år efter år går på olika vikariat, aldrig vet när de kan ta semester, och aldrig , fast de har barn , hus och hund, vet om det finns pengar nästa år.
Ett vanskligt sätt att starta upp en familj på , och en kompis flyttade efter en massa år på vikariejobb, ifrån våran kommun och fick anställning med en gång , i en annan kommun. Så synd , för det är ju det vi inte vill.

Nu har jag hört att det precis har ändrats , och då blir jag glad. Det är ju faktiskt respektlöst att som arbetsgivare , inte ge arbetare trygghet.


Grattis Nr2 Blir givetvis till Folkets Hus i Gusum , som återigen ger kommunen positiv uppmärksamhet genom att få Folkbildningsinstitutets stipendium , till årets folkbildare.



Riktigt ärofyllt att få en sådan utmärkelse, för man konkurrerar med städernas utbud, allt på ideell basis .

Och återigen undrar jag , finns det något i kommunen som ger mer PR för kommunen en Gusums Folkets Hus ???

Skulle väl inte tro det !!!


Helena von Schantz har bloggat, och säger att det inte pratas ibland de borgliga partierna.
Denna utfrysning eller vad det ska föreställa är väl för sorglig. Det är väl bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag. Vi behöver en opposition, och vi behöver en STARK opposition.

Lasse Beckman försäkrar också genom sitt blogginlägg att de kommer ta till vara bra ideer från opposition, och det har väl inte riktigt varit så tidigare, så passa på för tjyven.

Vi har fått nog av djävelskap nu , så nu måste vi jobba för ett bättre klimat i kommunen, och det gäller även oppositionspartierna, så ta er samman nu.
För ett litet rykte har nått mina öron, och jag hoppas VERKLIGEN inte att det stämmer!!!!!!

Nu om några timmar tar jag helg, och det blir att spela i Skärkind i helgen. Ber till högre makter att vi orkar hålla oss upprätta på scen och att rösten håller.

Men gör det bara det , så lovar jag att det blir färgsprakande på scen imorgon och att det kommer att bli HOT, HOT, HOT !!!!!! ;)


Kram till alla och ha en riktigt fin helg


Kommentera inlägget här :