Sahlins .....vad hände ????

Det blev en mastodonttapetseringsdag igår , då vi smet tidigare från jobbet för att hinna med.
Det blev rent ut sagt skitbra, och en stor börda släppte från axlarna.
 
Det går i hundratio  nu , allt på en gång , skulle man kunna uttrycka sej. Idag kör-träning , inför morgondagens Kör-slag i Valdemarsviks kyrka,  och på något sätt måste jag också hinna in till staden. Men det kanske jag inte hinner alls.
 
Sahlins - vad hände ? Ett stort grattis till er som kämpat och argumenterat för Sahlinshusen, de får stå kvar !!! Jätteglad för er skull, och jag har förstått att husen betyder väldigt mycket , för väldigt många.
Jag har ingen relation til husen, men tycker inte vi ska ha en till ödebit, vi vet ju hur Kommunens andra ödebitar ser ut. Och en sandstrand tror jag inte på , då sanden kommer att sticka med en gång.
Så jag hoppas att det kan bli något riktigt fint av husen, för upprenoverade skulle de bli asläckra , men det är mycket att göra. Men gemensamma krafter kan säkert lösa detta !!!
Vem var det som ändrade sej ? Blev det stopp hos Länsstyrelsen, eller var det kommunen som ändrade sej ???
Nyfiken så är det någon som vet ....berätta gärna :)
 
Samrådsmötenas protokoll ligger ute på Kommunens hemsida. Ytterligare en bra sak. Där kan man se vad som händer i Kommunen, när det gäller näringslivet. http://valdemarsvik.se/sv/Publik/Naringsliv/Naringslivet-i-Valdemarsvik/Samradsgruppen/
 
Information, information , information !!! Men bättre än inget.
Uppenbart har man (trots att man inte skulle det) tagit till sej av förra årets flopp, och blandat upp lite. Så bra !!!
Bara en sak jag reagerar på ....pris till Kvinnlig företagare???? Vad är det , och varför lyfta ur kvinnliga företagare från företagare ??? Nej jag tycker inte om sådant , kvinnliga företagare står sej bra bland alla andra företag , det gäller bara att SE dom !!!
Tidigare ....för några år sedan , så var de kvinnliga företagen lika  sedda och fanns med i samma utsträckning som de manliga företagen, och då fick vi ju också automatisk emellanåt (ganska ofta faktiskt) priser som årets företag. Så sluta med daltandet och ge oss samma status som alla andra företag , drivna av män !!!
 
Hoppas att ni alla får en bra dag !!!
 
Kram
 

Kommentera inlägget här :