Föreningsrådet i Gusum

Ska försöka förskona er från kort på valpen idag, men det är inte lätt. Allt kretsar kring henne nu :)
Men igår var jag smått hysterisk, busigare valp har jag inte sett maken till , och då är hon bara 8 veckor. Hur hon är om en månad , törs jag inte ens tänka på......................

Idag är det bildandet av föreningsrådet i Gusum, och jag ska dit i kväll och se vad som händer och hur folk tycker det ska vara upplagt. Föreningsrådet ska ta vara på föreningarnas intresse och marknadsföra Gusum, och se till att vi syns. Lite samma som Handelsplats Valdemarsvik , men där fick inte vara med , så därför är ICA med , men lägger frågorna hos föreningsrådet i stället . Lite krångligare , men det går ju det med.........

Det kommer antagligen att ta en stor del av Föreningsrådets tid, tippar jag på , och ser fram emot vad vi kan göra där. Det är ( oavsett vad som sagts tidigare) 50,000 som ska gå till Handelsplatsen , och pengarna ska användas till ,  marknadsföring. Vad det är i klartext vet ingen än (tror jag) det har pratats om appar , pins, annonsering i NT och skyltar i infarterna, mm. Men även om varje företag skjuter till 500kr var ( tror jag) så räcker inte pengarna så långt , tror jag , så en helöppen dag för hela kommunen , i höst vid Skönerodagarna, eller Östgötadagarna , där vi har alla anläggningar öppna och annonserar för fullt, vore väl trevligt ?? Även tomtägare, mäklare ,badhus, biolokaler  och allt annat som vanligtvis inte visas så , vore skoj att få med.
Vad tycks om den iden? Och kanske marknadföra sej på annorlunda sätt också , inför detta, något som sticker ut, något som syns. Det finns säkert en uppsjö av sätt att göra en utstickande marknadsföring på .

Annars är det marknadföring och hjälp vid olika tillställningar som är huvudpunkten för Föreningsrådet,  samråd , och att veta vad vi håller på med. Jag representerar ju Byalaget i denna sammanslutning, och vi är ju också en viktig del.


Fick mycket trevligt gensvar på artikeln igår. Såååå glad och jag tyckte att det var så bra skrivet. Föreningarna var också nöjda och det var ju viktigast. De har visat att de finns och vill något , så det blir säkert kanonbra.
Nu hoppas vi bara att våra ungar också vill......det är ju ännu viktigare ;)

Nu tillbaka till jobbet.......det jobb som tar dubbelt så lång tid att göra sedan Barbro Ängman gjorde entré .......

För alla som inte har gjort det innan......skriv upp siste April som bokad!! Då blir det party, party.....




Kramar

Kommentera inlägget här :