Fotbollsfest

Är det inte ovanligt mycket fotboll i Kommunen just nu ???
 
Den obligatoriska fotbollsskolan i Gusum förra veckan där 100 tals ungar leker med boll, och umgås.
En riktig hit för alla ungar, och i år hörde jag att Brandbilarna var där och visade upp sej också, för ungarna fick trycka på sirenerna så det lät över hela byn
 
Idag börjar Nisse Liedholm cup, inte mindre än 40 lag är med. Helt fantastiskt!!
 
Ska jag vara riktigt ärlig så är jag inte så jätterälst i  fotboll, spela är skoj  men att titta på ? Urtråkigt.....men jag älskar känslan runt omkring, så jag kan mycket väl gå på fotbollmatch ....givetvis skriker jag när det görs mål (om jag ser det) . Men bara att få gå omkring och prata med folk , äta korv med bröd , och ge sej in i diskussioner som man absolut inte har kunskap till är ju jätteroligt.
 
För några år sedan var jag på fotbolls VM i folkets hus , och medans alla tittade på storbilds tvn, så tittade jag på fodbollsnördarna som levde sej in i varenda litet inkast, helt fanatiska och det var så underhållande att titta på.
 
Såg på nätet att de hade dåligt med folk till lördagens mat-utdelning ( ett utrop till Valdemarsviksbor ;) på lördag , så har någon tid så hör av er till någon ansvarig !!!
 
Som på alla såna här tillställningar så är det oerhört mycket frivillighjälp som behövs , och ibland så är det svårt att få ihop folk, så kan man ställa upp.....så gör det om ni har möjlighet och kan, det brukar vara skitskoj .
 
Nisse Liedholm själv skulle nog vara väldigt stolt över vad hans namn stod för , det är jag säker på !!
Och jag blir riktigt sur på att inte den stora skylten vid  E22 kan användas till att marknadsföra ett sådan här evenemang.
 
Sedan är det ju inte så många som kommer ihåg honom längre , så då är det ännu viktigare att maknadsföra honom. Jag menar inte att man ska marknadföra hans släktingar  , inte skaffa vänorter i Italien och sådant , utan marknadsföra mannen, myten legenden Nils Liedholm. Att kommunen ska åka till Italien titt som tätt , är inget som hjälpt kommunen, mer än till utställningen (kanske) .
 
Och det är såååå synd att inte den stora skylten inte får användas till någonting, sådant totalt misslyckande av en stor skylt , som skulle kunna användas till att marknadsföra saker som händer.
 
Jag hoppas att det blir kanonväder till alla iaf, och att entimmarsvädret slutar och solen kommer fram, så det blir den fotbollsfest de förtjänar.
Jag hoppas också att det speglar av sej på Storgatan och att fotbollsfesten fortsätter där, och att riktigt mycket folk kommer.
 
Ha en bra dag
 
Kram
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :