Av jord är du kommen ......

Just nu skulle jag önska att det var lite lugnare på jobbet. Men just nu kommer företag på att de kommer behöva material till semestern och strax efter , så nu öser det in jobb.

Maj kommer också att bli en riktigt bra månad, men det är också en följd till att vi la lite manken till förra året då vi förutspådde en lågkonjungtur, och då får man inte sitta stilla. Nu uteblev nergången, och i stället har vi överfullt med jobb, vilket man ska vara glad över iof.


Helena von Scantz och Bror-Tommy Sturk + flera andra i en gemensam debattartikel om Sahlinsbyggnaden. Det vara ju trevligt bara det att det gick att göra något gemensamt.
Ska inte lådsas vara FÖR husen även om det är frestande just nu att tycka tvärtom majoriteten i övrigt. Jag har ingen relation alls till husen om jag ska vara ärlig. Kan glatt erkänna att jag inte alls förstår värdet av gamla hus, mer än om de är vackra, och detta , antagligen för att jag är så okunnig på området, men däremot kan jag förstå folk , både som är kunniga och som lever och ser miljön dagligen , och som vill ha dom kvar.
Och givetvis får de det om det inte tar för stort hål i kommunkassan , för kommunens uppgift är inte att vara fastighetsförvaltare. Men med en bra ide om hur man ska behålla dom, så visst , varför inte.

Själva vitsen med att de skulle rivas , är ju liksom borta , när de pruta på stämpningen av kanten. Och jag kan fortfarande inte förstå hur någon kunde pruta på den , när de alla angav det som skäl till att gå med på muddringen.
NBs enda motiv till muddringen , Bertil med i gruppen som bestämmer , men ändå görs ingen protest.  
Och inte har någon heller förklarat hur dom tänkte . Nu när de pratar om visioner och kommunal politik som alla efterfrågar .


Lasse vill inte kommentera sin blogg , vilket han sagt flera gånger. Nej det behöver han inte heller , men får nog finna sej i att få sura kommentarer om det. Bloggar är till för att kommenteras, och om det är anonymt eller inte , spelar ingen roll, det är ju ändå någon som tycker som det gör, och alla osmakliga kommentarer kontrolleras ju. Att folk tycker olika är något man får finna sej i , och om man inte vill blogga med de villkor som man vet finns , när man ger sej ger sej in i bloggvärlden , så kanske en dagbok vore ett alternativ.

Och nej Lasse , det har inte alls med ideoligin som jag och många med mej säger att demokatin är satt ur spel, tvärtom , du har fått min röst en gång även om det var några år sedan. Men det här är INTE du , och om det är det , så har du förändrats en hel del. Och är så långt ifrån vad du var en gång när jag röstade på dej.  Det finns just nu inte någon som tycker om vad dom ser, utan er innersta krets. Inte ens de i era egna led.
Och vad du syftar på när du säger att det kostar på att driva en kommun framåt, vet jag inte. Ni har inte åstadkommit något än , och utan dialog går det inte alls att åstadkomma förändring. Det första man gör är ha normal dialog i det vanliga dagliga arbetet , mellan näringsliv och företag , mellan politiker och allmänhet. Det finns inte , och ni vill inte heller ha det , och det är det värsta av allt.


Bråk mellan restaurangerna, när det gäller bygglov. Och det förstår jag mycket väl , när det är olika mellan folk och fä. jag är inte alls motståndare till att man tullar lite på reglerna, men det få ju vara konsekvent  i det . Man kan inte neka den ena , och ge lov till den andra .

Men lite så verkar det vara överlag. Vet fler prickade marker som just nu bebyggs för fullt i Viken, kanske beror det på vem det är, även där ????


Tyvärr fick jag inte som jag ville , och som vi hade bestämt , angående  de 100.000 som skulle till Gusum. Jag tyckte att vi kunde ha en sittning med alla som ville i Gusum och Lasse också , men  Örjan hade sagt ifrån om att Erland hade bestämt att det bara var föreningar som fick bestämma.
 Att vi kanske inte har de bästa ideerna eller ens är intresserade av vad pengarna ska användas till . Jag tycker inte om det , för jag har inte den fantasin att kunna utnyttna pengarna på bästa sätt, och jag tycker inte några riktigt bra ideer kommit fram hittills.
Och jag tror inte alls de övriga kommundelarna tolkar reglerna så om jag ska vara älrlig, det är nog bara i Gusum.
Så har jag sagt något annat så blir det inte så, och det är inte mitt beslut , jag får bara rätta mej efter.

Göran Löfsved fortsätter att kämpa för banvallen och den 9e Juni är det banvallens dag. Alla är välkomna att hjälpa till. Jag spelar ju i Aborreberg då, men ska försöka komma en stund iaf. Hoppas många dyker upp , det kommer att bli jättefint där uppe efter allt jobb som lagts ner. En stor eloge till Göran som kämpar på !

Igår när jag som bäst höll på att snygga till lite i huset , så råkade jag komma ut på altanen. 3 nyuppstälda urnor med blommor låg massakrerade och jorden låg precis överallt på hela altanen. En vanligtvis brun/vit Barbro Ängman stod mitt i, med framtassarna grävande i en kruka , och hon var svart som en labrador.

Kan man få pengarna tillbaka för valpkursen ??????


Kram alla och ha en bra dag.











Kommentera inlägget här :