Dressed for success ?

Igår hade vi facebookfika , bara sex  tappra men en supermiss var att det kolliderade med Kulturkvällen i skolan. Där alla som har barn i skolåldern är. Men vad gör det , en fika säger man aldrig nej till och det var jättetrevligt att bara få prata lite med folk man vanligtvis inte pratar med.
Igår hade vi med oss en återvändande kille som flyttade tillbaka till kommunen efter många år. Bodde i Gusum för länge sedan och bor nu i Viken. Skoj, och jag tror vi lockat upp honom till Gusumdagarna :)

Idag börjar uppbyggnaden av tälten som var och hämtades igår. Hoppas det inte blåser för mycket , för det skulle friska på lite om man fick tro vädret.

Jag ska fixa till mej lite hos min favvotjej Malin , min frissa som inte har den lättaste av kund. Sedan ikväll blir det genrep för Nationaldagsfirandet i Ringarum med Kören. Och samtidigt blir det avslutning med  Smörgåstårta.
Mums !!! Helst skulle jag hinna med en sväng till Söderköping också , men det vet i tusan om det går att få ihop.

Grattis Viken !!!
Såå ledsen att det inte fungerade med Modekompaniet  i Gusum , det gick helt enkelt inte. Men över sommaren kommer det att flyttas till Valdemarsvik. I Aftodites gamla lokaler kommer hon att slå upp portarna , men i Boutiqe Ramundas namn.
Det jag framför allt har handlat där, är lite snyggare kläder som sticker ut, tycker ju inte riktigt om att se ut som en dussinvara. Så det där med det lilla extra har jag hittat där. Mycket romaniskt , volangprytt har jag haft en svaghet för , men som INTE är menlöst, för då försvinner jag.
Och för oss finns ju både Valdemarsviksbutiken och Söderköpingbutiken kvar.

Visionsarbete är i full gång. Och nu tror ni att jag ska skiva ner det hela ?? Men se det gör jag inte alls. Jag hoppas verkligen att de får ihop en bra vision. Och framför allt en plan för det hela, för själva visionen är ju lite ointressant, men vägen dit och arbetsplanen är viktig. Detta är heller inte en dag för tidigt, utan där får den förra majoriteten ta på sej "dumstuten" för att det inte blivit av.

Att vi sedan i Byalaget inte gjorde det hela , och jag har också hört många företagare som aktivt valt att avstå , pga att det är så mycket annat som är kaos och fel  i kommunen, gör inte att jag vill att de ska misslyckas.
För oss handlar det om att vi inte har kommunikation med Valdemarsvik längre , varken med de ledande eller näringlivet. Det är verkligen noll !!!
Och det känns konstigt när man bara får tycka i vissa frågor , men inte i vissa. Det accepteras inte , och visas så här. Det är sorgligt att de verkligen har byggt en vallgrav kring Strömsvik, där bara vissa personer och åsikter är välkomna. Och det är något som Erland helt får ta på sej skulden för. Trodde ärligt att vi hade en stark ledare i honom när han kom hit och trodde att han skulle få ordning på det hela. Men det var bara en kostym med stora axelvaddar i tyvärr, vi behövde muskler.
Och under tiden de tror de sitter med sista ordet och bestämmer , så pratas det hej vilt i kommunen, och det är rätt skönt att så många ser vad som händer och inte accepterar läget.


Enligt hörsägen blev den knivbeväpnade tjejen och hennes bror avstända från skolan igår. Det var skönt även om det är hemskt att det ska gå så här långt innan något görs, när problemet har funnits en längre tid. Frågan är vem som garanterar deras säkerhet de andra timmarna på dygnet ???
Det finns mer som skolan borde ta hand om , och jag hoppas en dialog kommer igång iaf, och att politiker slutar blunda nu.
Sedan har du bussmiljön för många tjejer som är en daglig ångest. Att hela tiden få utstå närmanden , gliringar , och närmanden har för många blivit en ren ångest. Att inte våga gå hem själva, utan att ringa föräldrarna är inte bara inskränkande på ens person utan också skapande av djupa klyftor.
Min dotter Lina färgade håret kolsvart under busstiden för att få vara ifred, och så ska det inte vara.
Men dessa flickor är det ingen som lyssnar på (heller) så där görs ju inget. De får fortsätta vara rädda och bli hämtade av sina föräldrar.

Paniken efter kläder till spelningen på lördag börjar tillta. Är inte skapt för en utespelning, som dessutom ska bli kall. Täckjacka är inte min grej, iaf inte den 2 juni. Men jag får fortsätta leta i mina lådor och försöka komma fram till något , men skoj är det inte !!!

Kram



Kommentarer :

#1: Krille

Är för jävligt allt som händer, förstår inte att föräldrar accepterar det här o framförallt att dom törs låta sina flickor gå ensamna på kvällarna från bussen, för mig obegripligt.

skriven
#2: Cizzie

Jag tror att de går ihop nu och säger ifrån ordentligt, och det flesta vågar inte låta sina flickor gå hem , det är ett lämmeltåg med bilar som hämtar upp sina flickor vid bussen, och det är ju för jävligt att man inte ska kunna röra sej fritt.

skriven

Kommentera inlägget här :