Snabb -bloggat !!

Ett litet snabbt skrivet blogginlägg blir det idag, för jag kom inte in på bloggen idag när jag skulle logga in.
 
En stesshelg utan dess like har det varit , som började med Julmaknaden på lördagsmorgonen.
Då hade jag varit uppe och jobbat också innan jag var där , för på jobbet är det också panik med många saker.
 
Julmarknaden var småmysig. Inte det ultimata stället , men nog sålde jag en hel del lotter för Korpens räkning :)
 
På morgonen hade vi också fixat så att SMK valdemarsvik hade plats för 15 personer som skulle ha utbildning på företaget. Det fanns liksom ingen annat ställe man kunde komma in med rullstol.
 
Efter julmarknaden , så for jag in till staden för att fixa lampor till alla saker till adventständningen. Hittade inte ett dugg !! Och inte blev det bättre av att upptäcka att någon saboterat våran ljusstake och el, armaturer, och ett ljus var stulet.
Nu vet i tusan hur vi ska få ihop det. Inte bara det att Byalaget inte har pengar , utan det är speciella saker som ska fram innan lördag också :( Riktigt ledsen blev jag. Och nu börjar den stora jakten på prylar.
 
Söndag och det blev till att gå ner och sjunga på Pingstkyrkans sångstund. Mycket trevligt och det var Roland Engdahl som höll ihop det musikaliskt . En fruktansvärt duktig musiker !!! 
På kvällen tränade jag de som ska sjunga på adventständningen. Lät riktigt bra ;-)
Frågan är dock om det blir något över huvud taget ??? Luften gick ur lite igår !!
 
 
Så på dåligt humör är jag redan idag , och inte blir det bättre när jag hörde att inte alla har sett budgeten än.
Och då ska man ta ställning till den snart .
Men hur fan tänker man ???????
Uppenbart är att man inte vill ha insyn!!
 
Valdemarsviks Kommun kommer att ÖKA sin skuldbörda med 100.000.000 under nästkommande 3 år.
Ni såg rätt HUNDRA MILJONER I ÖKNING !!!!!
 
 De har också lagt ihop Grännäs , Badhuset och vad det var mer till en klump på X antal miljoner ( har inte siffrorna framför mej , men det var ett ohyggligt belopp)
 
Vad det ska gå till , hur det fördelas , eller någon annan uppgift , får man inte .
Fantastiskt va ??? Ingen kan säga att inte Badhuset får pengar , men om det är 1,50 vet ingen , och inte heller vad det ska användas till .
 
Grattis Valdemarsvik !! Vi har de politiker vi förtjänar.....men vad vi har gjort , vet i fan , för något allvarligt måste det vara .
 
Nu ut i röran på jobbet för en ensamdag. Stefan far iväg till Insjön och Clas Ohlsson , och jag hoppas det inte är snökaos idag där uppe.
 
Ha en bra dag
 
Kram

Kommentera inlägget här :