Aj mitt huvud

Oj, oj , oj !!! Det kostar att ligga på topp ska ni veta !!
 
Det har varit ett par galet stressiga dygn ska ni veta innan igår, då vi hade en superdag. Vi hade Möhippa för min älskade och en av mina bästa vänner Alice.
Killarna hade samtidigt Svensexa för hennes Kixa , och det var mycket som hängde i luften ändra fram till slutet.
 
Alice har varit sjuk i flera dagar, med feber och hosta. Likaså deras lilla son. Jag med för den delen.
Så ända fram till i förrgår visste vi inte om hon verkligen skulle jobba på Boutique Trolltyg i Söderköping, där VI sett till att hon var uppbokad på jobb den dagen.
Men hon kom dit, och där kidnappade vi henne också. Stackars Alice var nog smått chockad , men stärkt av lite "skumpa" accepterade hon snabbt sitt öde ;-)
 
Först tog vi henne till en keramiker, Bengt Larsson i Söderköping. En härlig kille som lät henne dreja lite fina skålar.
Dom blev.......jag vet inte riktigt hur jag ska säga, men  dom blev .....annorlunda.....hennes konstnärliga ådra tog nog över , så efter ett par skålar kunde vi se att hon hade en egen speciell stil , som lätt går att känna igen ;-)
Snögubben hon gjorde , såg däremot ut som en snögubbe !!! Jättefin !!!
 
Lunch hemma hos hennes blivande svägerska Päivi, och sedan vidare in till stan och en musikstudio. Realtime Recording. Där hon fick spela in sin egen skiva. Det brukar ju vara hennes blivande man som står för det musikaliska i familjen, men nu får han nog hålla i hatten. Hon fullkomligt tog över studion , inte bara rent sångmässigt utan hon var i stort sett en fullkomligt fullfjädrad artist innan vi gick därifrån
 
Kören ;-)
 
 
 
 
The one and only !! Alice
 
Väl hemma slog vi ihop oss med svensexan som hade varit på en äventyrsbana hela dagen utanför Ödeshög någonstans.
 
Väl hemma hos oss , blev det mat , frågesport och en supertrevlig kväll, några glas vin och det är väääääldigt segt idag. Det var ju 3 olika band som skulle stråla samman och därför blev det mitt i veckan, för det är inte lätt att hitta en helg som alla kan på.
 
#############################################################################
 
Alla bloggarna (utan Erland så klart ) hoppar fram som sköld åt Erland.
 
Jag är ledsen grabbar, men det hjälper inte , Erland ska bort till nästa val.
En man som går över lik för att vinna varje mål, Kan rakt av ljuga, göra sej av med folk eller tysta sin omgivning, ska vi inte ha i politiken. Jag är inte ett dugg rädd för honom, tvärtom, han har blivit mitt mål.
 
Är fullkomligt övertygad om , att hur olika vi tänker politiskt , så får man aldrig rubba på demokratin.
Det finns en anledning till att så mycket folk runt om i världen, har offrat sina liv för den.
Vår rätt att tycka och tänka ska man sätta högst av allt. Och i en Kommun , ska det inte vara en man som bestämmer, så är det bara.
 
Och det mest otäcka med honom är att han utan att blinka kan ljuga rakt ut. Och flera gånger , har jag fått tänka till ( bara just för att han är en så duktig talare) för då har han ljugit så bra , att jag nästan inte tänkte på det.
 
Men han ska bort, jag vet att detta är inte Socialdemokratisk politik, och jag tycker synd om de som verkligen är Socialdemkrater i hjärtat, och inte tillhör denna sekt-liknande klan som finns runt Erland, som hoppar så fort han säger hoppa.
 
Och Jonas hur tänkte du nu, när du tycker att AS Toft är SD ???
Vi förstår ju iof hur du tänker. Du ser ju klart och tydligt att det inte är Tony Toft som skriver, så du antar att det är hans fru som skriver , och hon är ju givetvis också SD. För så är ju snälla fruar !!! Fy så gubbigt !!!
Kan tala om för dej att så fungerar det inte. Även om hon skulle vara hans fru , så kan man väl förfasiken inte lägga en politisk stämpel i pannan på henne som du inte ett dugg vet att hon har.
Ännu pinsammare är ju att det inte är hans fru heller.............;-)
 
Usch och fy, nu måste jag jobba....såååååå segt , skönt det är fredag. Och ni anar inte hur telefonen ringde hela dagen igår på möhippan......det är mycket att göra idag. Hua !!!
 
Ha en bra dag
 
Kram
 

Kommentarer :

#1: Liona

Vi får nog en Erland blogg snart....

Svar: Läste din suveränt bra blogg.....men jag tror du har fel. Han borde visat sej på blogghimmeln för länge sedan, men inte vågat. Och kommer att bli så nedskriven om han kommer ut med en blogg. för det han gjorde var det alla anklagar honom för...att han är envåldshärskare, som till och med kan bestämma över KFs ordförande .
Cizzie Kemle

skriven
#2: Liona

Det finns en risk att du har rätt, men jag hoppas han vågar svara, för jag vill gärna veta hur han resonerar, det är intressant ur många aspekter.

Svar: Ja det var högst relevanta frågor , och jag vill också hemskt gärna att han svarar, för jag vill också veta. Framför allt skulle jag vilja att han visade KFs ordförande lite respekt, och bad om ursäkt för att han förnedrade henne så .
Cizzie Kemle

skriven
#3: Liona

Tack! Att hoppas på en ursäkt är nog att sätta ribban för högt, men det vore klädsamt, både från Jonas som felaktigt antog att bara för att man har ett visst efternamn så tillhör man ett parti, och så från Erland för att han onekligen tystade kf.s ordf. Vi får väl se....

skriven

Kommentera inlägget här :