Skolan igen .......

God morgon
 
Här är det jämna plågor och arbetet med att planera för Trolltyg går framåt tycker jag .
Vi laddar för en renovering i mellandagarna så vi får lite ny känsla i butiken .
 
Det är mycket som ska göras och inhandlas så jag ligger väl inte allt för bra till hos ekonomichefen på Gripband för tillfället ....och värre ska det bli ;-)
 
Idag är det Hilmamys då kören är slut , det var så länge sedan och även om jag sett henne så har jag inte fått rå om henne så där riktigt för mej själv . Hoppas på fint väder så vi kan gå ut en sväng .
 
 
Skolan ...denna ständiga följetong som pågår . Slagsmål i dagens tidning ...lågpresterande enl skolinspektionen.
 
Vid valet så härjade jag om att nästan alla partier skrev som vallöfte att alla ska gå ut skolan med godkända betyg . Ett helt omöjligt krav att klara , och man ska aldrig ge sej på omöjliga mål !!
 
Även här så står det att de har detta som Prio 1 att försöka lösa , men det kommer aldrig att gå .
Vi måste lära oss att se verkligheten som den är . Vi har nästan 10 procent invandrarbarn , och alla får kanske inte stanna heller så det omsätts barn hela tiden . Barn som inte kommer lära sej svenska så bra att de kommer klarar målen innan de måste flytta härifrån igen, så det är orimligt att säga att alla ska klara av det.
 
I och med att vi tagit bort assistenterna också , så är det en grupp barn till som inte kommer klara det .
Nu är det ju så iof att en del av dom ser sej tvungna att flytta , och det är ju bra för statistiken iaf .
 
Jag vet att man inte får särskilja barn , men det vore bättre för de stationära barnen ....de som inte är asylbarn att få bli bedömda för sej , för att få rätta siffror på hur det ligger till.
 
 
Igår fick vi på företaget återigen ta emot soliditetstavla för trippen A . Skoj !! Bara 2,8% av landets företag klarade det i år . Det är nog den lägsta siffran på väldigt många år . Jag är stolt och glad och vi fortsätter i samma riktning som vi målmedvetet gjort nu i några år .
 
Tror det blir lite lugnt nu framöver med bloggandet då det inte händer så mycket . Men titta in eller skriv något själva om ni tycker det är för lugnt !! :)
 
Kramar
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :