0,5 kilos klubben

Japp !! Då är vi på gång igen på allvar då , efter en fruktansvärt lång och slapp helg !!
 
Superskönt har jag haft det , och nu är jag taggad för ett nytt år. Har i och för sej inte bestämt vad mina / våra nya mål ska vara , men jag hoppas komma på det snart !!
 
 
Klart är att jag måste gå ner i vikt för att må lite bättre. Magen sväller och det gör det både här och där på olika delar av kroppen , och jag stör mej på att det tar emot när man ska knyta skorna och ingenting sitter snyggt när man provar.
För att tagga mej lite mer , så lade jag ut det på facebook ....och vips ...nu är vi 28 stycken som antagit utmaningen att gå ner 0,5 kilo i veckan i 10 veckor . Alltså fem bekvämlighetskilo . Vill du vara med ? Gå i så fall in på facebook , och sök "0,5 kilos klubben" och begär att få vara med.
Tycker även att de flesta politiker borde gå med också , för de är gubbigt runda om magen!! Våra tjejpolitiker håller sej i bättre form !!
Ju fler desto  bättre !!!
 
Gruppen " Valdemarsviks Kommun, debatt 2014" har många gått in i men debatten uteblir än så länge . Jag hoppas det beror på att partierna inte är klarar med sina valfrågor än och inte att de inte bryr sej.
I tidningen gick de ut med att de tyckte om nya arenor och nya initiativ ....låt oss se det också . Tror att väljarna kräver en annan öppenhet nu för tiden. Man behöver inte heller debattera för partiet , utan personligt tyckande går också bra ....säg bara att det är det. Att man även som politiker inte får igenom allt man vill hos sina egna , är ganska naturligt .
 
BeTe går ut med ett blogginlägg om kultur , kultur , kultur och hur det kan bli den faktor som gör att folk flyttar hit .
 
Så pratar bara en stadsanställd som inte förstår vart pengarna kommer ifrån !!
 
Jo kultur är livsviktigt , kanske det viktigaste för mej ...men inget folk flyttar hit för och inget som alla mina skattepengar ska gå till. Viss hjälp ska finnas , under förutsättning att det finns pengar , men som sagt i första hand ska våra överflödiga skattepengar gå till att göra förutsättningar för företagande och etableringar och givetvis marknadsföring. 
Marknasföring är ju så mycket mer än regelrätt annonsering . Det är tidningsarticklar , skryt ( om det är sant) och små lyckosamma satsningar. Framgång föder framgång.
 
Annars ska våra skattepengar gå till vård , skola omsorg.
 
Lasse sa i ett annat blogginlägg att flyktingar och invandrare var ett annat framgångsrecept för att vända trenden. Och det förstår ju alla att det är lika uppåt väggarna det. Mer skattepengar är det som ger framgång och inget annat . Sedan ska även en viss del av det gå till att vara solidariska mot andra.
 
Idag klubbas det igenom att vi ska ha en helt kostnadsfri skola . Och jag tycker det är en sund tanke . Vet dock inte vad nackdelarna är och det vet nog inte de styrande heller , för det är i princip klubbat innan det går upp i första distans i kommunen , dvs KS. Det har alltså inte varit där men ses iaf som klart .
 
Det är den riktigt skrämmande utveckling som varit under 2013 . Allt är klart innan det kommit in till den första instansen . Man får läsa allt i tidningen eller sociala medier ...och idag går alla som sitter i KS dit och får "information" om vad som har hänt . Istället för att man tar upp det där ....diskuterar ....och sedan tar beslut .
 
Skrämmande !!!!
 
Så idag får de antagligen också ett besked om att Trysberg är satt som Näringslivschef ....något som också skulle först ha diskuterats där .
 
Jag fick också höra från företagsföreningar att de inte alls blivit tillfrågad i processen , något som de blivit tidigare , och det säger ju också en del .
 
Jag hoppas det blir ändring på den här totalitära processgången !! Det gynnar inte någon , speciellt inte skattebetalarna att majoriteten tror att de har patent på sanningen.
 
Och speciellt med tanke på att de inte förstår sej på vad framgång är och hur pengar växlas upp !!
 
Nu blir det jobb för hela slanten för mej !! Hårt dagsschema idag och jag hoppas på lite tysta telefoner så här i början !!  Men sedan hoppas jag på ett rungande fartfyllt nytt år ....både i politiken , på företaget och privat !!
 
God fortsättning alla blogglärare !!!
 
Kram
 
 

Kommentera inlägget här :