Gott och blandat

Ja då har vi kommit fram till sista Juli och nästa vecka börjar vi med ny glöd att jobba !!
 
Eller ??
 
Nej kanske inte , men nog kan jag säga att denna semestermånad har varit härlig på många sätt. Kanske är jag lite , lite trött på sol och bad , men det har varit en helt underbart härlig semester iaf , med mycket skojsigheter.
 
Nu pilas det för fullt för Viks 8 an och imorgon får nog jag hjälpa till att lägga ner alla grejer i kuvär  till förarna . På lördag blir det heldag nere i hamburgergrillen . Skoj när saker händer !!
 
Debatterna fortsätter om icas bygge , både för och emot . Tycker diskussionen är givande men än har ingen övertygat mej varför det är bra. Pratade med en insatt i en annan större stad som också tryckte på att man inte gör stora komplex inne i samhället. Det lilla , unika får stryka på foten då oavsett vad man tror .
Jag hoppas de tar sitt förnuft till fånga ....tänker till och gör en unik ¨häftig lösning för Ica så de kan utveckla mot posten . Posten kan säkert flytta på sej till lämpligare lokaler , för de är inte så bra för dom heller .
 
Det ska heller inte bli något nytt flyktingboende i Hotellet säger Erland ....men ryktet säger att de anpassar som bäst för att det ska bli av.
 
Bra tycker BeTe att det finns kommuner som tar emot , som Valdemarsvik , och det får han gärna tycka , men löfte finns fortfarande från majoritet ( som han själv tillhör ) på att vi har bra nivå just nu och inte ska ha mer.
Han påpekade också att kommunen inte kan säga emot utan att det är riksnivå som förhandlar, och det stämmer .
Men däremot så har Mats , chefen på migrationsverket lokalt sagt att han gör som vår kommun bestämmer , så då är det bara att dra ner antalet där ...samt antalet kvotflyktningar och en del av de ensamkommande flyktingbarnen . Då tror jag de lyssnar på oss !
 
Vi ska ha en generös flyktingpolitik på alla sätt , och det måste ta hänsyn till alla andra som blir drabbade , som affärer, sjukvård och skola .
 
Nu VIks 8an på lördag och jag hoppas på bra väder och mycket folk !!
 
På välidigt stapplande ben spelades också mitt sommarprogram i veckan .
Och för er som inte hörde mitt sommarprogram så går det i repris på söndag kl 13.00 på Radiowix , och i slutet av nästa vecka ligger det på www.radiowix .se
På måndag är det Fredrik " Gurka" s tur och jag ska försöka lyssna
kl 10.00
 
Önskar er alla en härlig helg !!
 
Kram
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :