Nationaldag

Ja då är det dags för helg igen , och min helg blir mycket jobb blandat med roliga saker som vanligt .
 
Nu händer precis allt på en gång och alla visar upp sej på sin bästa sida.
 
Nu är det Nationaldag också och det firas både i Viken , men stor show och prisutdelning men även i Ringarum kl 18.00 med spelmän och mycket sång !
Man märker av att det firas mer och mer och jag tycker det är jättetrevligt med att uppmärksamma den dagen lite och hoppas på ännu mer i framtiden .
Kör XL sjunger i Ringarum bl.a och ikväll genrepar vi
 
Även i St Anna så är det full dag med balonger och glass och tvivoli som är gratis till alla barn . Lotta Kjällström uppträder som clown och det sjungs på scen .
 
Här i Gusum är det Gusumdagar med fullspäckat schema. Fredag spelar Night train band från Norrköping . Benny är från Gusum från början och de är ett riktigt partyband . Roliga är de också .
På lördagen mer traditionell dansband /country i form av  Rezar , för de som tycker om det .
 
Det finns bara en sak jag är ledsen för och det är att de snodde " Årets Gusumbo " utan att fråga , för det var inte på något sätt deras koncept . Det var inte "Öppen scen " heller och jag hade börjat prata med Valdemarsviks skola om fortsättning ...men just " Årets Gusumsbo" kan man bara göra en av och det satte käppar i hjulet för oss som tänkte ha " Adventständningen " i annan skepnad , men det är helt avslaget nu .
Hoppas de åtminstonde tog till sej det som sas på scen förra året vem som ska ha priset ....nämligen :
 
 Den som utan egen vinning eller egen förenings vinning gör samhället Gusum mervärde eller glädje och förstärker Byalagets slogan " I Gusum har vi det lite roligare "
 
 
Det finns trots allt många som förtjänar en uppskattning i vårat samhälle och som gör mycket gott .
 
Annars hoppas jag att Gusumdagarna går bra ...trots allt . Det är mycket pengar för vår största förening som ska räcka till mycket folk och mycket aktiviteter. Fotbollsskolan som har varit en hit  i många år och som brukar visa upp andra saker för barnen också . Hur många frivilliga som helst som ställer upp och jobbar . Beundransvärt !
Så jag hoppas att den uppmärksamhet och stöttning det politiska plötsligt  givit ( Sossar och Nybyggare ) gusumdagarna i år,  också håller i sej i många år framöver och när det inte är valår också , så vi får behålla det !
Det är en viktig dag för oss Gusumbor ! 
 
Själv så ska jag på det andra av 50 års fester på lördag och jag blir mer och mer deppad för varje gång haha ....men det går väl över när jag halkat över kanten ;-)
 
Hoppas dock inte att regn förstör för alla arrangemang , det blir så tråkigt då :(
 
Vi har ju också en folkracetävling som går av stapeln på tisdag och det är jättemycket jobb innan det är klart med allt där så jobb lär det finnas i helgen för den som känner sej manad.
Startfältet är iaf överfullt så det blir en rolig tävling !!
 
Vi har också spånat om en tjejdag på Toverum och köra bil ...vad säger ni om det ?
Jag ska garanterat vara med för det är så roligt att sladda :)
 
Är någon intresserad så är det bara att höra av er på 070 665 43 52 :)
 
Nu önskar jag er en härlig helg , vart ni än är !!

 
Kram
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :