Vilken vinst !

Fredagsmorgon och jag går ut i morgonljuset strax efter fem .
På skogsstigarna strimlas ljuset ner på backen och hela skogen sjuder av liv.
Nu mår jag som bäst ! Inget kan mäta sej med det lugn man får att gå stilla och tyst i en skog där man känner varje sten.  Där hackspetten sitter på trädet bredvid och där man ser smådjur springa framför en på stigen.
 

Man är fruktansvärt bortskämd att ha det så här utanför dörren <3
 
Nisse Kuppen har satt igång och det är fullt ös nere i Viken. Jag ska inte se någon match men nog ska jag ner en sväng och känna på pulsen i Viken. Alla sådana här jippon gör folk i allmänhet på bättre humör och ger otrolig energi åt ett samhälle. Man blir glad helt enkelt .
Stefan hjälper till ett pass där uppe på lördag. Undrar hur många funktionärer det går åt till en sådan här tillställning , det är nog väldigt många.
 
Söndag och vi tränar med bandet och det är ju lika roligt som alltid . Lite nytt vill vi ha till den 9 autusti då vi spelar på Kommunens vackraste dansbana på Hembygdsberget i Ringarum.
Jag kanske sa samma om Grännäs , men de är båda otroligt vackra och ger riktigt stämning.
 
Mark och miljödomstolen dömer till Kommunens fördel och det skriver de ut som vinst på nätet.
Att slå sej för bröstet i en sådan fråga är skamligt och tråkigt .
Kommunen lånar mark till en deponi och lämnar tillbaka den med att täcka över den med farligt avfall . Ägarna protesterar men möts med stenhårt tillvägagångssätt. Inget som helst utrymme för kompromiss och benhård attityd.Kommunen missade sin SKYLDIGHET till dialog hela vägen.
Tvisten kunde avhjälps på ett lätt, enkelt och smidigt sätt om man ville ha det så ....men icke .
 
Nu sitter de som bor där ute med otjänligt vatten i sina brunnar. Vattenprover tagna i Maj ...hänsvisas till ett "sannorlikhetsbeslut "  gjort i April  att det inte kan vara deponin. Ljudband finns att Erland säger att han ska vara behjölplig vid sådant fall att det blir otjänligt vatten  , men på KS säger han, när Stefan ber att de ska lösa det , säger de  att de inte vill hjälpa för det vore som att ge dom rätt ........
 
Vilken vinst !! Sover de bra om natten ? Något de verkligen kan vara stolta över !!
Stackars människor säger jag bara ! :(
 
Och sosseanhängarna går dagligdax ut i sociala medier och säger att folk ska sluta gnälla ....
 
Tänk så mycket mindre hetsk stämning vi skulle få ifall de som styrde nu lärde sej DIALOG. Att lyssna och bemöta folket rätt. Jag säger inte att de ska göra allt vad folk vill ...men bemötandet .
 
Går Lasse ut och säger något  så börjar han varje gång med att säga att man inte begriper något . Tror han sagt det 20 gånger nu .
Går Bror-Tommy ut så säger han bara något dumt ...och tillför debatten absolut ingenting och enda syftet är att förnedra ....typ " Är gnällspikarna igång igen" . och sedan säger han inget mer.
Skönt att han är borta till hösten.
 
 
På jobbet kämpar vi på nu när vi går in i de riktiga semestertiderna...vi har bara drygt 20,000 förpackningar kvar att göra som ska vikas och märkas och sedan fyllas med 75.000 meter band som ska mätas och klippas .
Nejdå det är är inte långtråkigt alls....får ju byta färg om några tusen förpackningar ;-)
Och det garanterat det säkraste solskyddsfaktorn och man slipper UV-ljus !! ;-)
 
Nu är det iaf fredag och jag ska göra Viken imorgon. Kolla kläder och köpa glass ...vad behöver man mer ...jag behöver inte mer än så iaf för att må bra....jo lite kantareller så klart med  :)
 
Önskar er alla en underbar dag och sol på näsan
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: suck

Ja du den där lasse verkar inte ha alla hästarna hemma. Och miljöpartisten vet jag inte om han passar som en politiker. Att beté sig på socialamedier som dom gör vet varenda unge att man INTE gör. Undrar om alla kommuner håller på så här med Facebook.

Svar: Nej och framför allt så blir allt mycket mer infekterat när bemötandet är så där. Inte har jag någon respekt för någon som har behov av att höja sej själv på det sättet .
Om vi pratar budget som är lika för både företag och kommuner ( vilket jag kan) och han säger att jag inte förstår kommunala gången ( vilket han till viss del har rätt i ....)
Men att man säger så vittnar om dåligt självförtroende på alla sätt .
Cizzie Kemle

skriven
#2: Lars Beckman

Jag blev uppmanad att läsa detta inlägg vilket jag nu gjort. Jag är ju en offentlig person och som en sådan får man ta en hel del och ska så göra. Har en fråga till bloggaren och den anonyme dock. Var går gränsen för vad man kan eller ge uttryck för i skrift om oss offentliga personer? Med vänlig hälsning, Lars

Svar: Vad den anonyme skriver kan jag inte skriva något för så klart.
Jag däremot tycker ...och står för att ditt bemötande är under all värdighet. Hur många gånger har du sagt eller antytt att man inget begriper?
Gå tillbaka till sista diskussionen o kolla. Vi pratar ekonomi o inte kommunala handhavanden . Och där är det inte ett dugg svårare än för ett företag . Det är exakt samma kontering ...eller ?
Tycker du att du som kommunalråd bör bemöta folk så i en diskussion?
Tänk om företagare började med att tala om för våra kunder att de inte fattade?? DET är kränkande ....inte att jag skriver om det här !
Cizzie Kemle

skriven
#3: cizzie

Och på tal om bemötande hos er. Ta dej en titt på Bror-Tommy o Göran ...dina kompisar i styret just nu i Valdemarsvik i Utveckling.
Som två barnungar sitter de o provocerar .
Tycker du att det är OK o att det ger proffisionella signaler ???

skriven
#4: Lina Kemle

Jag kan ställa samma fråga till dig Lars Beckman. Hur mycket ska man ta.. Jag är en av dom som du sagt att jag inget begriper. Du vet när du kalla mig lilla hjärtat och slängde på luren....

skriven

Kommentera inlägget här :