Förkylningstider

God dag !
 
Sen som vanligt nu för tiden , men jag har än inte fått igång datorn i köket där tvn på väggen är monitor .
Knepigt det där med teknik ...och dessutom är jag dunderförkyld och hängig ;-)
 
Lite synd om mej är det allt !! :)
 
Finspång ska få sin första konstgräsplan. Detta är en kommun med nästan 3 gånger så mycket invånare . 20.900 st. De har en helt annan befolkningsfördelning med mycket yngre och gigantiskt stora företag som gör att kommunen växer.
Frågar bara ....vem ska vi bygga för ?
 
Och kan heller inte släppa faktum att här har nybyggarna i 4 år bara drivit en fråga ...mer pengar till WIF ...och nu är svart på vitt , de ingår i WIFs styrelse. Om inte det är jäv ...så vet jag inte vad det är .
Vi pratar heller inte om småsummor ...utan totalkostanden med Grännäsköp , restaureringar och att driva camping slutar på mångmiljonbelopp . Men som sagt ....det är hemliga klubben som driver denna kommun och det går igen i samtliga viktiga föreningar.
 
Ett halvår skulle den mycket attraktiva vaktmästartjänsten som gick till Nybyggaren som även sitter i Radiowix vara. Sedan skulle det göras om .
 
Har ni hört något , fast mer än ett halvår har gått ....nej , det tickar och går och jag är avundsjuk att jag inte är vaktmästare ...och så är det väl så att det inte är lagligt heller ...det skulle gått ut offentligt ????
 
Men det ska vi väl vara tysta om ....för som någon sa till mej .
Jag ska vara tyst och låta de som bestämmer bestämma och sedan ska vi rätta oss efter och inte sprida negativitet .
 
Sossarnas lista ute och Erland högst upp . Bra !! Där ska han vara och Helen och Lasse som toppat listan så länge är nedputtade vilket de också ska vara.
Det dåliga är att de fortfarande kör varannan damernas vilket är löjligt när det inte gäller i verkligheten utan bara är order uppe ifrån. Annars en tvärsäker lista för lojalitet och inga spännande namn . Ser en ung man som kan bli något för framtiden . Annars säkra kort från Folkets Hus klanen och ingen med nytänk . Det var synd ...och vad jag hoppas på är att Britt Olausson som är är en politiker som jag ser upp till och har en perfekt blandning av socialdemokratisk tänk .....blandat med företagande och lägg där till LITE föreningsliv av BLANDAD karaktär , får bestämma helt själv ......men jag får inte igenom min vilja där va ?  Synd ...för det hade varit bäst !
 
Lite extra tillägg då flera redan kommenterat listan vid sidan av :
 
Det är en tunn lista , 13 namn mindre och en koncentration med Folkets Hus folk ...eller i den samlingen .
Man blir ju väldigt nyfiken på vad som har hänt och varför alla andra hoppat av !
Hoppas vi får lite svar på det . Som det jag tolkar det kan det bero på två saker. Folk tycker inte om den politik som förs eller att de bara vill ha ja sägare.
 
 
Inget häpnadsveckande i deras program. Alla barn ska vara godkända .
Och nu under vintern har det ju visat sej att ett barn som är i behov av assistent (som de tog bort) uppmanas flytta till Söderköping . Det är ju också ett sätt att nå målen , att ta bort de som behöver hjälp .
 
Borta är frågan om Nattis i barnomsorgen ....sanningen är att till och med dagbarnvårdarna kommer att tas bort ...så fråga om valfrihet kommer inte att finnas .
 
Näringslivet ...jo det nämns ...men det har de ju stuntat i helt så jag tror inte på det .
 
Vi får väl se hur det blir med det !!
 
Nu jobb !!
 
Kram !
 
 
 

Kommentera inlägget här :