Oktobermarknad med marknadsväder

God morgon
 
Satt här om dagen och funderade på vad som skulle hända nästa år .
När jag fyllde förtio så hände det en himla massa under ett år. Bl a blev jag årets företagare ...bandet Just 4 Fun startade och en massa andra saker hände slag i slag.
 
Kan konstatera redan nu att det kommer hända saker under mitt 50e levnadsår också . Igår blev det klart att värdena var försämrade för hjärtat så under nästa höst beräknar de med att ta mej .
Jag är inte ett dugg rädd för själva operationen fast den är ganska omfattande. Såga upp bröstkorg ...stanna och leda om hjärtat till en maskin osv osv.
Men tiden efteråt ...att inte få jobba ...att inte klara sej själv och få göra vad man vill . 6 veckor att inte helst sitta i en bil pga krockrisken och att revben inte klarar det. 10 dagar på sjukhus ....jag kommer att få krupp och klättra på väggarna !!!! Jag har inte varit ifrån jobbet sedan jag tog kejsarsnitt för 22 år sedan ....vi får väl  se hur det här går ! :/
 
Igår var det oktobermarknad och det var kallt och regnigt . Ändå vågade sej många ut och huttra , och jag tror att många tog sin tillflykt in i affärerna vilket var bra för dom ! :)
 
Titanix släppte skiva igår också och bjöd på konsert nere i Centrum . Gamla goda låtar som jag iaf känner igen ...fast med ny modern tappning.
Nu är de tillbaka till lite " Gråt inga tårar" känsla igen ...då de rockar upp låtarna ...och fast jag är långt ifrån dansbandsnörd så är jag barnsligt förtjust i detta . Perfekta skivan att vråla till i bilen kan jag lova !!
Jag får mitt ex hemskickat idag hoppas jag !!
 
 
 
Stark kritik från revisorerna igen om kommunens sätt att uppfylla de mål som de ska hålla . Det kommer att hållas svarar de tillbaka men anger inte på något sätt hur .
Sanningen är väl att deras åtgärder bara ligger i det teoretiska planet och inte fungerar i praktiken så de kan inte på något sätt redovisa hur det blir .
Det här är väldigt allvarligt ...det visar att de inte på något sätt är byxade att sköta ekonomin.
 
Vet att frågan har lyfts många gånger angående konstgräsplanen ....hur det går och svaret direkt från ansvarig tjänsteman har varit att det går efter budget.
 
Nu borde det komma in pengar för fullt för den då det är omöjligt att spela på gräs efter allt regn . Gör det det ?
 
Det går efter budget säger de ....med det menas , nu när vi vet siffrorna att den är budgeterad för 2.7 miljoner kronor , och den är nu uppe i 4,8 miljoner kronor .
En felräkning så det konstar 80 % mer ...är tydligen fortfarande efter budget
Är det konstigt att det ser ut som det gör ?
 
Om någon  timmer från nu så startar Barbro Ängman i Petit SM . Förutsättningarna är inte de bästa kan jag säga . Hon åkte på en infektion och har fått medicin och givetvis så har hon också precis löpt så det kan gå lite hur som helst ;-)
Men det är ju iaf inte vinna som är det viktiga utan att deltaga .....eller ??
 
Nu ska jag kämpa på ett tag igen ...det är fullt upp och lite till !
 
Kramar och ha en bra dag !
 
 
 

Kommentera inlägget här :