Plus eller minus ?

God morgon
 
Oj vad ni har varit inne igår för att se om jag skrev....ledsen för det :(
Tyvärr blev jag lite handikappad då ett revben vridit sej ur sitt fäste och jag fick åka till farbror doktorn. Det gör helvetes ont , men nu har jag fått lite medikamenter så jag förhoppningsvis kan jobba utan att bli kallsvettig av verken. Skitrygg !!
Att jag sedan inte visste vad jag gjort, ledde till att han tog fler prov på bl.a propp i lungan som jag får svar på om några dagar. Det blir väl inte så mycket bloggande denna vecka för allt tar sådan förbaskad tid som jag ska göra så tiden räcker väl inte till .
Sedan blir jag också så irriterad så jag är så otrevlig så då är det inte värt att skriva ! ;-)
 
Jag undrar vad som är sant när det gäller ekonomin i kommunen.
 
Efter att det avslöjats att ekonomin var i botten innan sommaren . I stället för 6 mille plus , så var det 9 mille minus ....detta plus AFA miljoner, så säger både Lasse och Erland att det är den bästa tiden någonsin.
Nu räknade de på tre år , och så gör man ju inte.
De vill inte göra några akuta besparingar utan långsiktiga.
 
Det akuta läget beror på placeringar i kommunen säger de också .
 
Efter yterliggare tre månader så ligger summan på - 10 miljoner .
 
Nybyggarna säger i tidningen att budgeten ÄR i balans ....vi behöver bara blir fler .
 
Erland säger i en tråd på facebook att det hela beror på ett räknefel och att budgeten kommer att visa ett noll-resultat .
 
I tidningen står det att det verkligen är ett stort minus .
 
Frågan är vad de kommer att göra för att få den i balans .....jag är ganska orolig kan jag säga att de kommer att tömma kommunen på pengar.
 
 
Nu ska jag försöka jobba på utan att få idiotanfall för att det går så långsamt ....jag är inte skapt för att vara handikappad :(
 
Kram
 
 
 

Kommentera inlägget här :