Jag har inte lust........

God morgon
 
Ja då har jag fått vila upp lite i helgen . Myst med min Hilma och faktiskt varit i stan en sväng och fick med mej ett par skor hem som ropade efter mej när jag gick förbi ;-)
 
Annars får jag lite ångest varje gång jag är "otrogen" och köper några kläder ;-)
 
Roligt är att min favvoexpedit i stan ...som jag pratat med i massvis med år har fått jobb i Söderköping i sommar så jag ser fram emot långa fikastunder med henne efter jobbet . Gud så kul !!
 
Det blir en hektiskt vecka i Söderköping . Aktiviteter för sommaren planeras och imorgon är det "kick-off" för Extra Bonus och de skulle försöka ta oss först och installera det hos , för vi har VIP kväll på onsdag mellan 18-20
Det kommer bli kanonskoj och det kommer att bli roligt att få tänka till runt det där så man får ut så mycket som möjligt ....både för oss och våra kunder.
 
Är helt imponerad av Söderköpings kommun och deras sätt att sköta näringslivet !! Jag vet inte hur många jag pratat med , sist var det en Bosse som var inne och presenterade sej .
Han skötte bl.a praktik till ungdomar och det har vi ju även här i Viken . Men i Söderköping var det givetvis mer utvecklat .
Även arbetslöshet sköttes på ett helt annat sätt ihop med AF . Där gick man igenom allt som hade med den sökande att göra. Om det handlade om olika problem som hörde personen till som självkänsla , psykisk ohälsa , några kroppsliga problem. Sedan gick man igenom utbildningar ...hjälpte till med kurser ..hjälpte till att ta kontakt med företagare .Hade ett helt lager med företag att jobba mot för att få ut dom på praktik . Ett riktigt teamwork och samtal hela tiden. De kunde även hjälpa till med skuldsanering ...lägenheter ...you name it !!
Tror jag pratade med honom en timme eller något ! Mycket intressant !! Och resultatet var också väldigt positivt om man jämför med andra kommuner.
 
Men här hemma är allt sej likt . Ett medborgarförslag om sommarvärdar i Ringarum ( som har mest genomströmning av alla platser på sommaren) . Jättekul tycker jag !
 
För att det ska kunna bli något av så måste någon lyfta det i KS ....och eftersom det från början var en Nybyggarfråga så tycker man ju att de skulle lyfta förslaget . Men , nu kretsar ju allt om WIF , Radiowix och Grännäskullen för dom så de har nog glömt bort resten av kommunen , så Stefan lyfte frågan och efter nja, njä , nja ....så blev det av.
Och en ide som faktiskt är lite rolig och borde lyftas ordentligt ...speciellt när NT vill göra reklam om den , så svarar vår Näringslivschef :
- Jag har inte lust att säga mer än så ...................
 
Bra där !! Känns ju som en rolig nyhet ...verkligen !!
 
Så allt är sej likt ;-)
 
Nu en tar vi tag in en spännande vecka !!
 
Kram
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :