Positivt eller negativt ....beror väl på !

God morgon
 
Det pågår en kampanj att tala bra om kommunen i alla lägen. Jag är ledsen , men jag tror det får motsatt effekt efter vad jag har hört av många .
 
Oavsett vad många säger och skriver så tror jag ingen tycker illa om kommunen, då skulle ju ingen bo här . Man snarare älskar själva kommunen och alla har så mycket roligt och kul här . Däremot så tycker man inte om allt som händer ...man tycker inte om alla människor , politiska beslut ...befattningar eller tjänstemän som påverkar ens liv på ett eller annat sätt.
 
Tror inte det var annorlunda för tio år sedan det var annat styre? Så varför detta ??
 
Om det är så inåt skogen med klagomål nu så borde man kanske gå tillbaka o undra varför istället för att säga till dom som klagar att vara tysta ? För vi måste ju prata om väldigt många människor som pratar väldigt illa om ....vadå ? Tror inte de pratar om kommunen som kommun utan snarare om beslut som drabbar dom på ett eller annat sätt . Så de som hela tiden klagar på att folk klagar ....vad klagar de på ? Gryts fantastiska skärgård ? Våra underbara skogar fulla med svamp ? Vackra utsiktsberg eller trollska insjöar ? Nejdå ...folk skriver gott och gör otroligt mycket reklam i sociala medier för vår kommun. Tacka dom för det istället ....för att tala om att de gör fel . Det är trots allt lika mycket klagan att klaga på de som klagar ....eller hur ? Och det är faktiskt lika mycket klagan att insinuera att folk hela tiden klagar ....det ger lika mycket dåliga vibbar !
 
Blir än mer sur när jag vet att de som talar mest om positivt tänkande på sociala medier är samma människor som själva står för bra mycket negativitet . Sådant ogillar jag !!
 
Vi kan nog konstatera att vi tycker olika ....en del tycker det är positivt att lägga ner en skola ...andra tycker det är negativt..........  och det kan varken du eller jag göra något åt ......och det blir nog snarare sämre om man talar om för dom vilket av tankesätten som är rätt .
För i det här fallet är det väl att det är positivt att lägga ner eller ???
 
Därmed inte sagt att allt är fel i kommunen . Tvärtom ...nu går vi in i perioden då det händer det ena skojsiga efter det andra . Alla vaknar till liv och allt blir mer positivt .
 
Det konstiga i det hela är att hur mycket folk gör reklam och marknadsför eventet
 
" Alla gillar vi olika "
 
Ni kanske ska skriva till att det bara gäller om de gillar just det ni som bestämmer gillar . För annars ska vi stå enade och säga samma saker ....möjligtvis får kommuninnevånarna ha egna åsikter om ofarliga saker som mat och musik ....för annars nåde ........;-)
 
 
En vecka kvar till Påsk och då fyller min gamle far 80 år . Gammal och gammal ...han är inte äldre än att orkar cykla till Ringarum varje dag på sin värsting cykel . Han är nog i bättre skicka än de flesta 20 åringar som sitter på sina rum med sina dataspel . Rätt häftigt egentigen och jag hoppas han får cykla i många år till <3
 
Och i helgen är det Titanix !! Jag tror att jag får säga att jag tycker det är roligt .....eller får jag inte det  ? ;-)
 
Önskar er en härlig dag
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :