Då är det bestämt

Ja så har då helgen gått med full fart hela tiden. Men roligt som bara den !!
 
Lördag blev heldag i butiken och kanske den bästa dagen hitills. Såååå skoj med full rulle hela tiden . .
Jag bara älskar det och det är så roligt att även så många gusumbor hittar dit nu också . :)
 
Sedan blev det mysmello hos mina vänner ...orkade inte hela natten , men lite tjejsnack blev det och det är också välbehövligt ibland .
 
Söndag och då tränade vi musik en heldag igen , då frigörs alla nyttiga ämnen i kroppen och man blir på så gott humör resten av veckan.
 
Idag blev det Linköping och hjärtdoktor . Hålet i hjärtat är inte stort nu och han ville ha operation semestern eller efter semestern . Men då vi inte har någon sådan så ville jag skjuta till december . Sååå bra doktor som förstår mej . Han sa ok......med inlägget att han trodde jag själv skulle be om operation innan dess . Det har gått fort utför sista tiden och det känner jag också att det har . Orken är borta , humöret också ibland och gnistan finns inte riktigt längre.
Och jag längtar faktiskt efter operationen nu ....tro det eller ej , men det ska bli skönt att få tillbaka krafterna .
Så nu ska det bli pre operations möte och kärlkransröntgen osv osv ...för att inte nämna att man...dvs jag själv ska välja klaff . Så nu blir det att googla ett tag framöver för att få lite fakta . Det finns mekaniska klaffar och det finns organsiska klaffar. Nackdelen med mekaniska klaffar är de hörs , man får dessutom äta Varan resten av livet , vilket är ett otyg och mycket jobb med .
Organsiska klaffar slipper man det med , men de håller inte hur länge som helst så frågan är om man vill göra om operationen ???
 
Men sedan är det lite jobbigt också att veta om att man har det framför sej , det är en stor jobbig operation och det krävs mycket planering om man ska kunna lägga sej ner och var sjuk . 14 dagar ¨på sjukhus , måste jag få ner till högst en vecka . 4 månaders sjukskrivning är en omöjlighet .....kan man göra enklare pappersjobb efter 10 dagar ? Har hört att man efter operationen blir väldigt vilsen i huvudet ...varför vet jag inte , men man ska inte åka bil . Dels för att man inte tål något mot bröstkorgen , dels för att man är väldigt virrigt i huvudet.
Frågan är om jag som är en blondin märker någon skillnad ???
 
 
Helena von Schantz helt suveräna blogginlägg " Bekämpas intolerans med intolerans"
http://nt.se/bloggar/helena-von-schantz-fp/bekampas-intolerans-med-intolerans/?blog=6214027&entry=11069875
 
Självklart ska Gustav Kasselstrand ha sin plats i tidningen . Hanna skrev väldigt sakligt och korrekt om honom . Men Bror-Tommy tycker ju inte det så klart för att han är ingen "vanlig" politiker och tycker därför att han ska särbehandlas.
Vad står då Gustav för . Ja inga olagligheter vad jag vet om . Han påstås ha fel kompisar i Italien och påstås "gilla" fel sidor på Facebook. Men trots att duktiga samhällsgranskare på SVT undersökt saken så är tron iaf att det bara är ett maktspel från SDs sida. Inget konkret har kommit fram trots att de hade en massa punkter som de skrivit ner som anledning till uteslutningen . Ett mycket märkligt tilltag av ett parti som har så mycket röster och därför ska det självklart in i vår tidning , liksom i rikstidningar och internationella tidningar .
 
Helena säger det mycket bättre , så läs hennes blogg . Härligt att hon är tillbaka med sina knivskarpa inlägg !! :)
 
Ny vy Gusum invigs på fredag kl 22 tror jag. Det är alltså konstnärers syn på Gusum i framtiden . Roligt !!
De tänker lite outside the box , så det kommer säkert finnas nya sätt att tänka på efter de fått upp ögonen på oss . Roligt också att det händer lite här !!
 
Nu är det dags att köra igång igen , och jag önskar er alla en fin dag
 
Kram
 

Kommentarer :

#1: Erland Forsström

Jo du tjejen, du ska allt göra operationen så snart som möjligt. Du måste också se till att du kan vara borta från jobben under den ti du behöver för rehabiliteringen. En god vän till mig gjorde en hjärtklaffsoperation i Tyskland för en månad sedan, och han börjar komma tillbaka bland de normala idag. Så det tar tid, det måste det få göra.

Min lilla operation gav mig tillbaka massor med energi som jag inte haft det senaste året. Du kommer att märka det också, det är jag säker på.

Varan behöver du inte äta. Det finns ett modernt medel nuförtiden, som heter Pradaxa. Det är dyrare än Varan, men inte värre än att jag kan betala allt själv.

Så gör nu det som är rätt, vi vill ha dig kvar!

Svar: Jag lovar att jag inte riskerar något utan känner jag det minsta lilla av de farliga symtomen så inställer jag mej direkt . Doktorn vet det med o vi kommer ha tät kontakt .Varan är det enda som går här i Sverige än så länge tyvärr . Drt tar lite längre tid för medicin att ta sej ut på marknaden här :/
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :