Heder åt Gusums ungdommar !!!

God morgon !!
 
Skulle vilja ge en stor eloge till de ungdomar som genomförde en skallgång igår och sökte efter allas vår "Lollo" som är försvunnen . Heder åt att medmänsklighet fortfarande finns hos våra ungdomar ! Av de 60 som gick var det just ungdomarna som dominerade. Härligt !
 
Det verkar vara ett lågprioriterat fall för polisen. De hade igår inte följt upp spåret att han synt i Söderköping efter den 5e då de tror att han försvann. En är säker på att hon såg honom på Hagatorget den 14e och en är säker på att han såg honom i Söderköping den 15e eller 18e .
Jag själv är säker på att jag såg honom utanför affären efter den 5e men kan inte riktigt säga vilken dag. Jag hörde honom och tittade ut och där gick han med 2 likasinnade . Han hade heller inte någon rullator vid tillfället.
Jag trodde det var hans bror han var i lag med ....men strax efter så cyklade hans bror förbi åt samma håll.
 
Har de kollat hans konto om det är rört något ?  Han fick sina pengar den 18e och där borde man direkt kunna se om han finns vid liv eller om något har hänt .
 
Man kan ju undra lite om likhet inför lagen mot om någon annan försvunnit som inte varit i samhällets utkant ?
 
 
 
Här har vi smått hektiskt nu . Det ska inventeras och Anton ska flyttas . Allt på en gång .
 
Imorgon torsdag mellan 18-20 så har vi lite mingelkväll inne på Trolltyg. Alla välkomna dit och kolla på alla våra fina kläder som kommit in !! Lite att äta och dricka och kanske har du lust att prova vårt Fiskspa ?? Gratis under kvällen !! :) Brukar vara trevliga kvällar och högt i tak ! Varmt välkomna !!
 
Så har då Statistiska Centralbyrån konstaterat att det är männen som styr i Kommunen. Något som vi redan visste . Ju tyngre uppdrag desto mer andel män. Och dessutom så är det ju så att vissa kvinnor är bara ditsatta som statistikhöjare och har inget inflytande . Det är i sej ett större problem tycker jag och väldigt svårt att göra något åt . På hur många ställen sitter det en from liten kvinna på en plats som hon inte har något att säga till om själv ? På ganska många tror jag ! Skulle man dessutom kolla kompisskapet mellan dessa som sitter och håller på makten så tror jag Viken skulle sitta väldigt illa till . Det är hämmande för en kommun att ha det som vi har det där en "klan" styr alla viktiga organ. Att sedan inte kompetensen finns heller gör ju inte saken bättre.
 
 
Nu dyker jag in i inventering och papper ett tag så det blir en kort blogg idag . Nu går vi in i maj då den riktiga vårvärmen kommer !!
 
Sköna Maj välkommen !!!!
 
Kram på er
 
 

Kommentera inlägget här :