2016 ....året som gått !

Godmorgon
 
Jag har ett litet jubileum denna vecka . Den 15e är det ett år sedan mitt klaffbyte . Det ska jag och min hjärte-vän som gjorde operationen samtidigt som mej fira med en middag!
 
Jag hade ofantlig tur ( när man jämför med de andra) att vara på benen så snabbt . Trots lunginflammation och blodbrist så att inte lungorna vecklade ut sej efter respiratorn så tog det mej 6 dagar att komma hem från sjukhus . Och efter 14 dagar så var jag så gott som återställd . Läkarna trodde mej nästan inte och de andra som gjorde samma operation gick det absolut inte så fort för.
 
 
 
Det är inte bara tur så klart . Det är ren tjurighet också . Jag vet att jag blir extremt inåtvänd och fokuserad på att sätta upp mål som jag ska klara . Så fokuserad att jag inte bryr mej om alla andra runt omkring . Inte mycket att prata med med andra ord då jag är i min egna bubbla och vill inte prata alls ....inte ens med mina nära och kära. Precis ALLT handlade om att ta sej upp och att klara mer och mer för varje dag. Jag vet att jag inte var rolig att tas med den veckan, men i långa loppet så hjälper det att vara så .
 
Året som gått har jag nog inte heller varit som vanligt . Man får liksom en tankeställare på vad som är viktigt här i livet. Har funderat mycket ....på livet ....på vad jag vill och vad jag tycker . Trots allt har vi bara ett liv som måste tas om hand om och det kommer närmare efter en sådan grej som man gått och varit rätt för . Inte rädd för operationen , men rädd för att inte komma på benen tillräckligt snabbt .
 
Jo jobbet ÄR viktigt . Det är en del av mej och fungerar inte det så fungerar inte jag . Sedan familjen så klart ...ännu viktigare och att vara nära dom i alla samanhang . Inte minst min lilla Hilma . Min tid med henne är nog det mest energigivande som finns . 2 år och så otroligt smart unge med humor och glimten i ögat . Hon kommer bli knivskarp !!
 
Så jag har varit mycket ensam också  detta året och det har jag behövt . En välbehövlig paus .Klart jag har jobbat som vanligt med dubbla jobb , men jag har ändå gallrat bort en massa och det finns anledningar till det också varför man sållar som man gör , men anledningen har inte så stor betydelse. Jag känner inget tvång att förklara något .
 
2017 kommer att bli ett lika dant år . Fokusera på det viktiga och ta bort det onödiga. Lev livet och var bara med de som ger energi . När man väl bestämt sej är det ganska lätt att förhålla sej till det ....iaf när man är lika tjurig tant som jag är ;-)
 
Men det finns fortfarande spännande saker att göra och lite nyheter och utmaningar har vi planerat in under 2017 .
 
Imorgon gör jag en intervju för Telia som kommer som artikel så småningom . Och i Januari gör vi en offensiv mot Norge och är med på en industrimässa där i några dagar . Det är Stefan som får åka dit .
 
Så livet fortsätter .....jag är nog bara mer tacksam nu att det blivit som det blivit . Att man orkar vara med och att man har förmånen att få bestämma över sej själv.
 
2016 har varit det bästa året på riktigt länge ....jag ser med spänning fram emot 2017 .
 
Nu tänker jag ta lite julledigt . Önskar er en riktigt GOD JUL !!!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :