Tips från coachen ....och gratis är det idag också !

God morgon
 
Som vanligt är veckorna allt för få och de skulle gärna få lägga på ett par timmar till per dygn för att man skulle kunna hinna med allt som man vill göra.
 
Igår blev det upp i ottan som vanligt , skippa morgonpromenad och jobb på Gripband . Vid 9 styrde jag bilen till Söderköping där vi hade en live-sändning från Trolltyg . Nej det var inte mej de var intresserade av utan min fina vän och medarbeterska Maria Rolf. Riktigt skoj och avslappnad intervju och det blev bugg i butiken till Titanix mellan Maria och Anna-Karin . Riktigt skoj !! Och när jag stressade hem igen hade Maria fullt kör i butiken med kunder .
Jag åkt hem och slog ihop lite paket till , svarade på lite mail, skickade lite offerter innan jag åkte in och bytte av Maria på Trolltyg . Vid stängningsdax kom två arbetssugna killar och hjälpte till att få upp nya fina dekaler på fönstren på butiken så vid sjutiden så kastade jag mej i bilen hem till min favoritfrissa !! Tur det finns sådana som ställer upp för kvinnor i verklig nöd !!!!!
 
Väl hemma var det inte så mycket mer att göra utan att hoppa i säng och välkomna en ny dag ......och nu sitter jag här igen. Omväxlande men ack så roligt är livet just nu !!
 
Frågan är vad majoriteten säger om livet, och deras chans att klara ut Vammarskolans problem just nu ?
 
Det argumenteras hej vilt från S och Erland på facebooksidan " Valdemarsviks kommun i utveckling" och även från NB ute på facebook.
 
NB är jag mest frågande inför. De ska ta reda på fakta och komma med ett uttalande i veckan. OK ....men är det någon som sitter inne med fakta så är det just dom. Nej de vet inte mer än andra säger dom . OK...men de har vice ordförandeposten så tjänstemän och skola lyder under dom och hur dom säger att skolan ska bedrivas . De har också tillgång till alla dokument och är med på alla diskussioner som dom vill. Det finns fler i denna grupp KSBUU men ALL makt har tagits ifrån de andra i gruppen genom att de inskränkt insynen i skolan och genom att de inte längre får besluta något så de övriga går fria i detta fall.
När oppositionen krävde svar och ansvar från NB i förra KF för en månad sedan ......först då började NB reagera , iaf utåt mot väljarna .
I måndags var det möte i KSBUU och det blev mycket diskussioner om Vammarskolan ....men icke ....NB hade inget att invända mot majoriteten och ska de verka någonstans så är det väl just där på det mötet och inte låtsas inför väljarna ?? En ordförande post eller en vice ordförande post är en betald post som betyder ansvar . Sätter man sej inte in i det som man får betalt för att göra så ska man inte ha den posten.....så lätt är det .
 
Erland talar med eftertryck när han skriver något , men tack och lov finns Helena von Schantz som med ännu större säkerhet kan påvisa direkta lögner och felaktigheter i hans argument . Faktum är att tar man historien från början till slut så är det inte mycket som stämmer . Och jag hävdar fortfarande att maken till inkompetent ledarskap har jag nog aldrig sett. Alla ljuger .....från rektor upp till skolchef upp till ordförande upp till Erland .
Herregud vilken soppa !!
 
Mitt i alltihop vill de tillsätta mer än en halv mille till en utredning om hur kommunen ska bli en bättre arbetsgivare .......men hallå .....skämtar ni ?????
 
Jag är företagare och vill oftast ha betalt för mina tjänster ....MEN plötsligt händer det och jag ska ge er lite tips alldeles gratis!!!
 
1. Kanske det viktigaste tipset . Ljug inte om era anställda .....det blir så dålig stämning då !
 
2 Erland säger att de står bakom skolledningen för att man gör så som arbetsgivare . Då ska jag berätta en hemlighet för Erland ....lärarna är era anställda med !!
 
3 När man har blivit påkommen med alla fingrar och alla tår i kakburken . Man har inte ett enda argument som håller någonstans och alla vet det ...........då är det inte så himla smart att fortsätta med samma argument i debattartiklar , på facebook och på kommunens hemsida för det är helt enkelt lögner och felaktiga påståenden . Då backar man ......kollar hur mycket man skadat förtroendet och tar ansvar och konsekvens för det . I det här fallet som är så grovt så kommer ingen att ge sej förrän skolledningen är borta .
 
Vart man än går så pratar folk om hur denna kommun leds , till och med i Söderköping och i ytterligare en undersökning så hamnar vi i nedre kanten och då ifråga om hur mycket man kan påverka i besluten.
 
Det mest skrattretande i det hela är den vision som lades för 5-6 år sedan som man i skrift efter skrift varit så stolt över och för att så många har varit med att gjort den. Lång som en mindre sagobok men hur många vackra visioner som helst . Halvvägs mot målet 2025 har inget gjorts någon stans på något område .
Östersjöns ledande miljökommun
  • 1 Östersjöns ledande miljökommun

    2 Plats där alla kan växa och trivas

    3 En upptäcktsresa bland miljöer och människor

    4 Naturlig arena för aktiv livsstil

    5 Plats i världen att vara stolt över

  • 6 Ett näringsliv med självförtroende
Vilka av dessa mål kan ni hålla med om ? Jo vi har många föreningar som är duktiga ¨så nr 4 kan jag hålla med om. Nr 3 ....att vi har underbara platser och människor i Kommunen och någonting för alla . Men jag är inte stolt över kommunen , näringslivet är i botten . Miljökommun? Jag tror att de skitiga högarna som tagits bort från Gusum och Valdemarsviken ligger väl fortfarande kvar i kommunen ....mao kommunen är inte renare . Plats där alla kan växa och trivas ?? Ja det är väl lite si och så med det nu eller vad tror ni ??
 
Vi släpper det  för denna vecka nu och fortsätter dagen i samma hårda takt som igår. Karborrar , en tur till Viken , kardborrar och en sväng till stan .
Revisorn idag också och skriva på bokslut ...borde vara värt ett glas bubbel när det är klart varje år ....men nej det får nog bli mjölk i år igen. ;-)
 
Till helgen är det Julmarknad i Söderköping så då är det öppet både lördag och söndag och en massa skojsigheter pågår överallt . Välkomna då !! Vi har allt för alla julfester och nyårsfester inne i butiken + en massa annat smått och gott !!
På lördag kväll gör Just 4 Fun en liten försiktig comeback då vi spelar för de utvecklingsbara i deras inbjudningsdans . Det kommer folk från hela Östergötland och det är folk med funktionsnedsättningar vi spelar för . Såååå underbara människor att spela för så där kunde vi inte säga nej .
 
Så ha en helt underbar helg nu för det tänker jag ha !!
 
Kram
 

Kommentera inlägget här :