För små händer

Den 3 September så var det en stor artikel på Valdemarsvikssidan om hur de nu skulle infria medborgarlöftena i Valdemarsvik .  Är ju som sagt väldigt tveksam till att de medborgarlöften som de påstår att vi mest av allt önskar oss är att de ska kolla våra bilar och kolla att vi kör i rätt hastighet är sanna ....men låt gå , bara bra att de visar sej någon gång . När jag stod och lyssnade utanför ICA så hörde jag inget om fartkontroller faktiskt utan att de visade sej på kvällar och höll ordning på buset var väl det jag hörde i olika varianter.
 
Men som sagt låt gå bara de gör något !
 
Men så blir jag ju lite konfundersam ....får inte riktigt ihop hur de får ihop det .
 
Finspång , Norrköping , Söderköping och Viken ....det är ett ganska stort område och där är det tänkt att vara 16 områdespoliser ......nu är det inte det utan innan sommaren så var det bara 13 stycken .
 
Efter semestern så hade denna siffra minskat till 8 stycken ....och ska då Viken ha 3 så är det 5 kvar till de värsta ställena. 
Ok .....det kanske fungerar , men nu var det inte riktigt så heller utan 8 stycken är bara på pappret ....1 är utlånad till annan avdelning , en är föräldraledig en har något annat extraknäck han eller hon sysslar med .
 
Så då var det bara 5 kvar .....och det var efter semestern alltså innan den artikeln den 3e September om att Viken skulle få 3 områdespoliser .
 
Vet den ena handen vad den andra gör ??
 
Jo kanske ....men jag tror de har väldigt SMÅ händer = dålig fattningsförmåga ....för ekvationen kan omöjligt gå ihop eller ...............
 
Kram
 
 

Kommentera inlägget här :