Grattis MP !!!

Godmorgon
 
Härlig helg där Kör XL s musikcafé igår var höjdpunkten . Allt gick jättebra , och vi var jätteglada för att det kom så mycket folk. Riktigt roligt , och det hade vi nog inte trott själva. Tror också att vi lyckades med att visa glädjen och skrattet i kören, det som skiljer vår kör från alla andra.  Det var riktigt roligt !!! Och vi fick jättemycket beröm för vårat framträdande :)
 
Grattis Liona !!!! Grattis till att ni nu lyckats få till en styrelse i Miljöpartiet. Något jag gafflat om många gånger om här. Ett parti SKA ha en styrelse !!  EN MAN ska inte kunna sitta själv med ett helt mandat !!!!
 
Och du Liona är perfekt för uppdraget !!!  Tror att det här kommer att bli jättebra det här och att miljöpartiet kommer bli ett parti att räkna med inför valet 2014 .
För jag vet att de redan nu har tydliga tankar om frågor som de vill driva och försöka påverka i . Och bara det känns ju unikt för Valdemarsviks Kommunpolitik !!!
 
 
Men det Lionas blogginlägg handlar om igår , är inte lika roligt http://www.nt.se/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=6206849&entry=8284071
 
Socialtjänsten i Vilken. Och tyvärr är de så jag har uppfattat att socialtjänsten fungerar.
Har inte direkt själv haft med den att göra , men vid ett tillfälle hade en mycket nära ung vän till mej kontakt med dom , och jag fick höra för varje kontakt de hade haft , vad dom sa.
 
Och det var inte det som de gjorde eller inte gjorde som gjorde mej mest chockad. För visst har de vissa regler och bestämelser , för hur de kan göra. Utan det var just HUR de SA och använde sin makt på ett helt obegripligt sätt. Hur de nedvärderade och tryckte ner den helt maktlösa personen  verbalt.
För bara behöva  gå in på Socialen vid något tillfälle i sitt liv , är det mest fasanfulla en människa kan göra. Det är inget jag önskar min värsta fiende. Men när vi gör det så ska man vara ett stöd och inget annat. Man kanske inte kan hjälpa alla, och det fungerar kanske inte som vi tror , men stöd kan man alltid vara.
 
Man blir helt chockad av Lionas historia, stackars , stackars flicka !!! Men mitt i all bedrövelse , så var det tur hon hamnade hos henne och att hon hade någon att vända sej till över huvud taget. En vuxen person som hon kan lita på är nog det hon behöver mest av allt.
 
Nu full fart och framåt kvällen ett styrelsemöte i Korpen , ska bli skoj , för det var ett tag sedan
 
Ha en riktigt bra dag !!!

Kram
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Liona

Tack för de orden, jag ska göra mitt bästa för att Valdemarsvik ska bli en mänskligare kommun, för detta med attityd och bemötande går ju igen i de flesta områden. Det verkar överlag som att tjänstemän/politiker har en mkt tråkig inställning till kommunivånarna, vare sig vi är där som företagare, äldre, föräldrar eller barn.

Svar: Ja det är faktiskt så över lag. Är folket tysta och fogliga så är det bra verkar det som, och alla ses som ett hot. Du kommer att göra skillnad är jag övertygad om!! Men det kommer inte bli lätt....ska gudarna veta !!!
Cizzie Kemle

skriven
#2: Cissi Juhlin

Ja fy vilken berättelse o hur de kan betee sig så mot en stackars flicka som inte alls mår bra.
Ha en bra dag.
Kram

Svar: Ja man mår så dåligt när man tänker sej in i hennes situation....stackars barn. Tur att hon hade någon att vända sej till, tänkte jag med en gång. Jag hoppas att det är det som gör att hon inte helt tappar tron på vuxenvärlden i framtiden !!!

Kram Cissi
Cizzie Kemle

skriven
#3: Liona

haha, nej, jag har ju varit inne en vända innan, så jag vet ju att det inte kommer att bli lätt. Men jag har lärt mig mycket under resans gång och jag har människor omkring mig som både stöttar och drar.

Svar: Ja det vet jag att du har ....det är ett riktigt bra gäng !! Och blandningen av att du vet vad du ger dej in på och fått fundera en stund på allt, och gänget du har omkring dej ...kommer bli bra och lyfta Valdemarsvikspolitiken. :)
Cizzie Kemle

skriven
#4: Fia

Skulle skriva lite fakta om soc. på Lionas blogg, men icke, den va borta! Tyvärr så var det heller inget gott om dom, utan bara hur dom beter sig på fullaste allvar, tänk att demokratin inte får råda här i Viken, fy fan! (förlåt)milt sagt!! Men... vi alla måste till en början JO anmäla soc så att vi börjar någonstans, jag sa det åt dom o vipps så blev jag ditkallad till chefen! Men jag slickade dom inte i röven utan dom fick va de tålde och allt är...ja just det bara sanning från mitt håll...snart kan jag skriva en bok.... ;)
Kram

Svar: Denna gång berodde det på att någon tyckte att han kunde kännas igen , men hon hängde ju inte ut någon så det kan jag inte förstå.
Men håller med . Det handlar hela tiden om bemötande , som Kommunen inte förstår vad det är. Just på soc borde de vara specialutblildade på bemötande , för det är det jag hör hela tiden .
Och ja ...en bok borde komma ut i ämnet så vi kanske får lite ändring på det !!!

Kram
Cizzie Kemle

skriven
#5: Fia

Okej, fast det har jag svårt att tro faktiskt. Men tack för svaret Cizzie.

skriven
#6: Helena von Schantz

Blev chockad över att blogginlägget var borta. Nu har jag ju inte läst det, men det intryck man får är att det skillnad på folk och folk. Fanns det något som var stötande eller personligt i texten?

Svar: Nej, i mitt tycke var det en jättesakligt och ej utelämnande inlägg om hennes intryck. Men någon tyckte annorlunda och då valde de att ta bort det. Men det var på inget sätt opassande, och hon gick heller inte in på några detaljer . Verkligen synd , för det är så i behov av att kunna diskuteras :(
Ett verkligt svårt ämne att ta upp !!
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :