En höst med klös i

Godmorgon ,
 
Ja nu är det bråda tider . Om två veckor är det den största helgen i Söderköping , Medeltidahelgen  och innan dess kommer mycket att hända . Här på Gripband har allt satt igång kraftigare än vanligt . Anledningen till det är den varma sommaren. En vanlig sommar går folk in på sina kontor ibland och tittar över behoven och kastar iväg en order under regniga dagar men i år har det varit hellugnt (tack och lov ) men nu ramlar order in .
 
Lina kommer inom snart börja med något som heter Plasma Pen på Trolltyg . Och ett rum ska iordningställas för det ändamålet . Det är en metod som genom små plasmaprickar tar bort rynkor . Eftektivt kan jag intyga då jag sjäv var med som testperson när hon gick utbildningen och de fick prova på mej på några ställen 
 
 
Häftigt om jag får säga det själv ! 
Och om jag får gissa kommer det bli ett alternativ till botox och fillers när detta sprider sej .
 
Nu är det även klart att Trolltyg expanderar lite . Branschen som sådan .....fysiska butiker med kläder är hårt konkurensutsatta av näthandeln , men vi tror att vi är på rätt spår och kundtillströmningen från andra ställen än just Söderköping har stadigt ökat så vi anpassar vår kostym till det . 
 
Nytt är också att vi har tagit in barnklädesmärket Villervalla . Ett märke som förut fördes av Söderköpings stolthet Evaboden , men då de har lagt ner så blev Söderköping utan barnkläder och det är ett hål vi försöker täcka upp för . Ekologiska barnkläder med underbara tryck . 
 
 
Så nu känns hösten riktigt spännande !! Jag behöver ju lite utmaningar för att må bra , och nu har vi fyllt på med det  lite så man inte blir gammal och förslappad ;-) 
Èfter att varit på modemässan i förra veckan kan jag säga att vi går mot en ganska rolig tid . Det är "klös" i kläderna i höst ....lite wild and crazy helt enkelt !! Mycket blev inköpt och det är galna mönster och färgställningar , blandat med mycket djurmönster i olika färger. Riktigt kul höst och på något sätt väldigt 70 tal . 
Idag tror jag första leveransen kommer hit till mej så jag får vältra mej i kläder .....och i slutet av veckan är de på trolltyg ;-) 
 
*******************************************************************************************************************
Vart är alla dörrknackare ??? Och vart är alla politiker utanför affärerna ??? 
 
Har aldrig sett så lite politiker ute i samhället ....och jag som har så mycket frågor !! 
Och knacka dörr har man ju hört att de gör hela tiden ...men under mina 35 år som röstberättigad har det inte knackat någon på min dörr .  
 
Så nästa vecka är ni alla partier välkomna att knacka på min dörr efter klockan 19,00 så jag får ställa alla frågor för att bringa klarhet i vad ni vill....vad ni vill ändra på . Vad ni varit bra på och vad som är mindre bra . Lämna klyschor och alla listor på vad ni tycker ni har gjort hemma. Jag har miljoner frågor !! 
 
Nu dax för lite grovjobb i kardborrefabriken !! 
 
Ha en underbar dag 
 
Kram 
 
 
 

Kommentera inlägget här :