Nu är det Hjul !

Vilken helg det har varit !!!! 

Fredagen var det bara lite fix hemma, hjälpte Jögga och Yvonne (Byalaget) med ljusstaken och att få fast granriset. Det är roligt att pyssla och jag tycker om att de fortfarande räknar in mej, så att jag inte blir bortglömd ;-)

Lördagen kom och ner till Viken en sväng, men jag hinner ju inte så mycket , för jag blir ju fast och pratar för länge på alla ställen, så Julmässan fick jag skippa på grund av tidsbrist.

Hem och fixa iordning oss och sedan börja lasta kärran för spelning i Skärkind. Vi har varit där innan och det är ett ställe som jag tycker mycket om. Ett fruktansvärt dansant folk i min ålder, så man känner på något sätt att musiken kommer att passa. Denna gång hade de lyckats få med sej sina barn också , i 20års åldern, och de ville så gärna att vi skulle ösa på lite så att ungarna kom igång.


Men först så dukades det upp med smörgåstårta och allsång, och vi sitter med som en i gänget och det är jättemysigt. Alla pratar och är så himla öppna, och man känner sej som hemma.

Det var nog en av de absolut bästa spelningarna som vi haft, fast det bara var runt 100 personer. Det var "knökafullt" på dansgolvet hela tiden , och man hade värdens kontakt med dom hela tiden, och så är det inte alltid.
På hemvägen började det snöa för fullt och det blev glashalt. Snart började det låta om bilen och till slut fick vi stanna och då visade det sej att 3 av 4 hjul satt löst . Nämner inga namn men en viss yngre herre i familjen hade bytt däck på bussen veckan innan ;-) Så i full snöstorm fick vi stanna och skruva fast hjulen.

Det sista vi sa till Anton innan vi åkte på kvällen var att - Parkera inte bilen där vi ska lasta av i kväll. Men han hade missat det , så när vi kom hem blev vi tvungna att stanna i den svaga uppförsbacken där vi bor. Antons bil stod i vägen och Stefan skulle försöka backa ner igen för det var omöjligt att åka upp. Kärran började glida och det slutade med att vi fick hämta traktorn och bogsera upp ekipaget.
En viss ung man var lättsåld klockan 4 i söndags morse !!!!! ;-)

Helena von Schantz har skrivit ett avslöjande inlägg om hur det går till i politiken
http://www.nt.se/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=6214027&entry=6441795#forum

Jag vet inte om jag tycker det är så konstigt. Alliansen har en samarbetslista som man ska skriva på , sossarna har en kravlista i deras förhandlingar. Har svårt att se att det är juridiskt bindande utan mer en mental spärr att få det så stabilt som möjligt för att föra en viss politik. Denna spärr saknar Helena , med tanke att hon gör detta inlägg. Varför helt enkelt inte strunta i att skriva på, och tala om för DOM varför ? Nu har hon skrivit på och ser sej som offer. Jag begriper helt enkelt inte.

Alla vuxna har ju faktiskt ett val, och det är därför jag , och många med mej inte väljer att vara med i ett politiskt parti, för där är det ju så att man är en lagspelare. Man får rätta sej efter partiprogram och samarbeten, och listan talar ganska tydliga språk. Och andra sidan har man möjlighet att (om man lyckas komma tillräckligt högt upp) att påverka i sin egen kommun. Och hur bra du lyckas beror ju oftast på hur duktig du är själv.

De riktiga förhandlingarna ska väl ske i den egna gruppen, ingen har väl bett henne hålla tyst får man hoppas, och kan knappast tro att det i samarbetsavtalet stod att hon skulle rätta sej efter några få. Och öppenhet kan man väl få på många sätt, om man verkligen vill.

Och jag tror inte ens toppnamnen i några av våra partier , står för alla saker som deras parti förespråkar i partiprogrammet , men de får stå där och propagera för det ändå. Och jag ser dom inte som offer för det. Det är bara en del av spelets regler.

Socialdemokraterna vill kolla alla avtal och dyligt. Det är jättebra tycker jag och det tror jag är något som är eftersatt. Detta hade ju också ett annat parti som valfråga så jag tror inte det kommer att bli några problem. Och fler sådana här saker som kan få brett stöd över partigränserna hoppas jag på. För det är nog mycket som är eftersatt i denna kommun. Det är ju ett relativt enkelt sätt att förhoppningsvis få in några kronor. Förutsatt att ni inte, återigen, tar in konsulter som gör jobbet, för då har ni förlorat det dubbla.

Ha en bra dag alla, och ta det lugnt på vägarna!!!

Kramar

Kommentarer :

#1: Cissi J

Låter som en bra spelning & helg.

Kram

skriven
#2: Cizzie

Ja en riktigt superhelg !



Hoppas du hade det bra också Cissi



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :