Slaget om Valdemarsvik

Godmorgon! Fredag igen och nu går veckorna i faslig takt !!! I samma takt som våren kommer tillbaka , så ökar alltid takten hos mej, och säkert hos alla andra också. Man får sådan lust till allt, och orken kommer tillbaka.

Denna vecka har varit fixarvecka, och mycket har blivit gjort. Var och köpte däck igår , så nu kan jag äntligen få på mina fina aluminiumfälgar, som jag inte fick på förra sommaren. Köpte också gardintyg till altanen så nu kommer det bli storstädning där imorgon (fast jag avskyr att putsa fönster). Ett par nya slapparstolar blev det också , men fick bara med en hem, den andra skulle komma om några veckor.

Söndag blir det lite träning med bandet , men framför allt plocka ner alla grejer och lägga i ordning tills vi ska spela nästa helg. Det betyder också att jag inte kommer att ha tid att göra något på ett par helger så allt måste fixas denna helg.
Men jag längtar verkligen, till nästa helg, det är en sådan himla kick att få åka ut och spela och sjunga. Allt är planerat in i minsta detalj, och nästa vecka kommer att bli lång ;)

Äntligen är det klart att vi får, med början på måndag, får sätta in vår artikelserie " Slaget om Valdemarsvik" i tidningen. Eller rättare sagt , det är ju köpt annonsplats , sponsrat av näringslivet och företagarföreningarna, så det gick inte att stoppa även om dom försökte. Jag har fått äran att skriva min syn på Valdemarsvik det senaste året, och alla kommer att få sin beskärda del, även om givetvis inga namn är utsatta. Detta kommer också ut som häfte i Valdemarsviksbladet i maj, till alla hushåll i kommunen.

Det kommer att bli fyra avsnitt, som kommer i tidningen Måndag, Onsdag, Fredag och den sista delen kommer nästa Lördag.
Första delen är lite historia , andra och tredje delen handlar om det som hänt det senaste året, och påverkan för männskor och företag och 4e delen handlar om hur det ska vara  - visioner, ansvar och vart vi ska.

Reaktioner kommer det att bli och det är meningen.

Regnet har verkligen öst ner i natt , men det skulle klarna upp frampå dagen, och nu skulle lite varmare vindar komma in. Hoppas det är sant, för jag har sådan lust att premiärtända grillen i helgen.
Vi får se vad som händer.

Ha en riktigt trevlig helg nu alla , och glöm inte att läsa tidningen på måndag !!!!

Kram

Kommentarer :

#1: Krille

Det ska bli spännande att läsa tidningen,hoppas på grillväder men det ser inte så lovande ut men en trevlig helg till dig ändå.

skriven
#2: Erland

För några år sedan hamnade Valdemarsvik i TV genom en direktsänd debatt mellan de två blocken. Jag vill inte undanhålla er den:

http://www.kossan.se/roliga-filmer/galenskaparna__after_shave_politisk_debatt.htm

skriven
#3: Cizzie

Erland: Kunde ju nästan tro att det var från Valdemarsvik, men här var ju trots allt nivån på lite högre nivå än här asg ,



Krille: Trevlig helg till dej också kompis, tror du att det var någon liten person som gick ¨på mitt lilla aprilskämt om artikelserien, det hade ju varit roligt om någon ringt och skällt på företagarföreningarna eller NT, men det lär jag väl aldrig få veta;) Någon grillning blev det inte här , men snart står altanen i ordning,det är bara att komma att fika !!! :)



Kramar till er båda

skriven
#4: Krille

Ha Ha Jag gick på det stenhårt, tänkte att nu blir det ett jäkla hallå, va synd, det skulle blivit en kul grej.

skriven
#5: Cizzie

Hahaha, du är inte ensam , fler har varit både glada och rätt irriterade haha, det var så där lite lagom , ljug ;)

skriven

Kommentera inlägget här :