Kökstankar

Är vi inne på 7e veckan nu måntro??? Jag tror det och idag tar jag glömde jag väga mej, så vi tar måttbandet istället, och det konstaterar att jag iaf har minskat ytterligare 2 cm sedan jag mätte senast. Så det blir sammanlagt 10 cm i midjan . Egentligen är det ju så man ska göra tycker jag . Mäta sej, för det finns många orsaker till att vågen står stilla, och det är ju faktiskt midjemåttet främst som man vill ska minska.

John anmälde sent om sider att han var "hemma" förra veckan, så nu får vi se hur det har gått för er alla idag :)

Helgen har för övrigt varit underbart lugn och skön, Lördagen var det först träningsdag med bandet. Och det var en ovanligt rolig träning, allt flöt och det kändes hur bra som helst. Ibland fungerar ingenting, man får hjärnsläpp och missar hela tiden så man får stanna och göra om det, men som i Lördags var allt ovanligt bra.

Lördagkväll med goda vänner och blev bjuden på godaste maten. Det första grillade för i år , och allt var bara sååååå gott. Kvällen swischade bara förbi och det var först på morgonkvisten vi gick och la oss.
Så söndagen blev en verkligen lugn tillställning haha.

Idag blir det halvdag, ska in till stan och rita nya köket. Vi har alltid ritat allt vi byggt själva, men nu finns det så mycket nytt i den branschen så då kan man lika gärna låta proffs göra det. Vi har inte alls hängt med i den utveckling som varit och då man vill ha ett kök utöver det vanliga, så blir den här lösningen mycket bättre.
Så länge RUT och ROT finns så kan jag också tänka mej att någon bygger det helt , eller delvis också.

Idag KF kl 19.00 i Valdemarsviks Folket Hus . Ämnena var bl arvoden och sådant enl Liona, och dessutom att Bertil ska bli ordförande i Centrumhuset. Liona pekar på jäv, pga att hans sambo har verksamhet i huset, och han själv har styrelsepost.
Tror att det är svårt att få helt "rena" folk i styrelsen som inte har någon koppling till något. Valdemarsvik är ju inte större än så. Ska man hård-dra det, så är ju även Lasse anställd av LO som har en väldigt stor del av huset, och den förre VDn Bentzen eller vad han hette , hade ju också en verksamhet i huset, tror på så sätt inte att det är problem, de vet säkert vilken stol de ska sitta på.

Däremot så skulle även där , det vara trevligt att byta ut lite av gubbsen mot några kvinnor. Det finns ett par kvinnor som suppleanter, men inte mer och inte som ordinarie. Jag tror att just i en sådan här verksamhet, kan vi tänka lite annorlunda. För förändring och förnyelse ÄR inte mäns starkaste sida. Det kommer bli samma tuppfejd här som det är i övrigt i kommunen just nu , och det gynnar inte samhället eller verksamheten  alls.

Ser också att Liona har varit i Gusums Badhall. Och det är verkligen en av få anledningar som vi får hit folk utifrån av. Därför är vikten för oss att hitta en långsiktig lösning på hur vi ska kunna behålla den , utan tjafs vart och varannat år av yttersta vikt. Hoppas att det finns folk som aktivt vill jobba med detta i en grupp som kan kläcka många ideer om hur vi ska få det så vinstgivande som möjligt.

BeTe  du skriver att Stefan inte tycker om NT? Det har han väl inte skrivit eller hur, det är ju jag som tjatar om NT , inte han, så håll reda på fakta lite bättre är du snäll.

Och om det känns bättre för dej att säga  att han gör självmål, när han säger att man inte ska föra politiken i media , samtidigt som  han bloggar, så gör gärna det. Du har ju rätt i sak, allt som han skriver är ju politik. Samtidigt vet ju alla att det inte var så han menade. Men du får dina ryggdunkar och du har ju rätt, så sug åt dej.

Jag tror förövrigt att allt man säger i sina bloggar kan med illvilja vändas emot en om det vinklas om. Skulle kunna ta och förvrida vilket blogginlägg som helst av vilken person som helst, men till vilken nytta.

Ett blogginlägg som jag inte kommenterat är BeTes " Whistleblower" http://www.nt.se/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=5498630&entry=6666531 Det var bra , riktigt bra och lämnade tankar efter sej som suttit kvar. Läs gärna det och begrunda, vi får nog läge att återkomma till det i eget inlägg, efter inlägg som legat ute i helgen, men som togs bort, och efter kommentarer jag läst. 
Jag gjorde också självmål när jag påstod att bloggare inte kan dölja vem man är i en blogg, det kan man. Man kan skriva populistisk också och inte mena en sak med det man skriver, vilket jag också gör ibland. Men jag tror att det lyser igenom iaf , vem man är, även om det tar längre tid att komma underfund med en.


Ha en riktigt bra dag

Kram






Kommentarer :

#1: Jeanette Petersson

Nä nu!!!!!!!

Hur i hela friden kan det vara möjligt. Tror inte min kropp vill gå ner mer haha;) Jag tänker ju inte sluta äta för att gå ner liksom=)

Attan ja!

Kom på att Bella hade sportlov och lagade så fantastiskt god mat 2 av dagarna <3 så bortskämd jag kände mig och så glad jag blev & så gooootttttt det var:)



Jag har ju ändå lagt ner ett antal timmar på tovutredning på vovven (Hulda) vi fick ärva efter älskade Birgitta och badat både Billie & Hulda denna vecka. Billie tog 1,5 tim och Hulda tog 4! Hon är dessutom några kg mindre än Billie;) Pälsvård på Lhasa apso i full päls, om något är motion.



Hon blev vacker och hon känner sig vacker (vilket ju är viktigast). Efter jag var klar så sprang hon och viftade på svansen och strök sig mot mig och gav mig pussar. Det tyder på att hon blev så glad;)



Skickade ett MMS med foto på Huldas nybadade, snoddade huvud till Birgittas dotter och berättade igår kväll om hur det gått sedan i fredags em. Hon blev så otroligt glad och kände knappt igen snyggingen på fotot. Hon är så lycklig att Hulda fick komma tillbaka till sin uppfödare och kunna leka med andra hundar och ha ett bra liv.

Jag är glad att jag hade möjlighet att kunna ta hem henne! En härlig tjej är det Allis syster;)



kram & ha en härlig vecka vännen

skriven
#2: Cizzie

Du kanske också ska ta till måttbandet, kanske mer speglar sanningen haha.



Ja vilken tur att du kunde ta tillbaka Hulda och det visar vilken ansvarstagande uppfödare du är. Jag tror att långt ifrån alla uppfödare skulle göra det.

Också skönt att det har gått bra , visar på en trygg hund, och det är lika viktigt.



Kramar till dej och hoppas du också får en underbar dag.

skriven
#3: Katarina

-1,3!!!! det jag gick upp förra veckan sporrade mig ordentligt.Äntligen mer än 5kg sedan årsskiftet!

Det har inte varit så kallt heller så man har ju kunnat gå ut utan att frysa näsan av sig.

skriven
#4: Anonym

Men herregud så duktigt !!!! Ja då kan du verkligen vara nöjd, du har ju klarat målet helt och hållet, nu kan du slappna av och bara hitta balansen så att du kan behålla vikten



Kram

skriven
#5: Jonna

+-0 för mig ;(..Men men.. :D

skriven
#6: Cizzie

Men du har ju haft sådant flyt innan, så en liten bakslagsvecka får du räkna med.

På`t igen Jonna !!!!!! ;)



Kram

skriven
#7: Birgitta Walldén

Hejsan!

Jag är hemma, men det är kämpigt, har inte varit ute och gått heller..Blir så när man inte orkar när man har ont här och där.. Men det ska nog gå, bara att kämpa, kämpa!!!!Fundera på att köpa ett promenadband när vi ska in till stan i helgen, då kan man ju faktiskt gå även när det är mörkt om man känner för det!Kramis.....

skriven
#8: Cizzie

Du är hemma iaf och det är nog mer än vad oss flesta kan säga just nu ;)



Ett promenadband har jag också funderat på men vet inte vad det kostar. Tror att det finns att köpa på Clas Ohlson iaf.

skriven
#9: Birgitta Walldén

Hej svejs!

Promenadbandet på clas Ohlson kostar 3900 kr. Det är promenadbandet dem gör reklam för på tv, Attract...Vi tittade på en annan gång där och det verkade stabilt och rätt så bra! kram Birgitta

skriven
#10: Cizzie

Åh tusan, då vet i tusan om det inte blir ett sådant. Tack för upplysningen Birgitta.

Undrar om det går in i min bil?

skriven
#11: Birgitta Walldén

Det gör det säkert, för det går att fälla ihop...

(LxBxH) 124x62x26, och väger 25 kg!!!!!Vet inte om det är nåt att ha, men det verkade bra och gick bra att gå på också när vi provgick på clas olhson....

Kram..

skriven
#12: Cizzie

Intressant , ska dit idag :)



Kram

skriven
#13: lovisa

godmorgon:D

skriven
#14: Cizzie

Men godmorgon Lovisa !!! :-D

skriven

Kommentera inlägget här :