Alla kvinnor och män !

Fredag igen, och varje fredag den senaste tiden, har jag bara känt - fy f**n så skönt !!!!

Så brukar det inte vara, jag är en fantast av måndagar också, men den rätta stämningen vill inte infinna sej.

Det känns som vi traskar omkring i en grå gegga och vi kommer ingenstans. Ingen har någon kraft, och vilja, och ingen vill att någon annan ska ha någon kraft och vilja heller, för den delen, då kan ju JAG känna känna mej än mindre.

Går upp på morgonen halv 4 idag, och hör inget tipp,tipp, tipp brevid mej när jag går ner i köket. Hon fattas mej, min lilla Sally, vi som hade vår kvalitetstid på morgonkvisten, då vi tog en skinkbit, en kopp kaffe, såg på nyheter och gick igenom nätet. Vi hade var sin soffa att sträcka ut oss i och ingen vet vilka friheter vi verkligen tog oss ibland, och inte tänker jag tala om det heller  ;-)

Nu börjar iaf Kör XL till veckan, och sedan har jag har tjatat in mej på Byalagets möten. Det är ju enklare att ha mej där,när mötena är , än att de får berätta för mej en gång till , vad som händer ;-) Smart tänkt!!! ;-) Har en sak jag skulle vilja göra till påsk, så om det är någon som har en bunt armeringsjärn, liggande och skräpar någonstans , så säg till !!! ( rätt mycket armeringsjärn;)

Har fått över låten vi spelade in för några veckor sedan , och jag blev faktiskt riktigt nöjd. Vi måste göra om sången på söndag, det blev några saker som inte riktigt blev som det skulle, sedan ska den läggas ut på Youtube, bara Anton har lust och tid och fixa lite bilder till den. Tror vi ska ta bilder från de senaste danserna från Gusum , så håll utkik ifall ni varit där.

Det är bara BeTe som skriver, ett genmäle till Helena och ett  inlägg i bloggen, så vi får väl tolka honom då , som "faan tolkar bibeln" eller vad sa han ;-)

Det han skrev till Helena , är det väl inget fel på, rätt i sak, det är verkligen alliansens fel att ekonomin ser ut som den gör och att vi har så dålig ekonomi. Att skriva att oppositionen suttit med vid de flesta förhandlingar och säkert haft möjlighet att gå emot förslag , behövdes ju inte skrivas, och ansvaret är ju hur eller hur , alliansens.

Dom hade förslag på annan budget skriver han (men som sagt, att den skuggbudgeten kom, samma sekund som röstningen var, behövdes inte heller skrivas) . Helena skrev också om pajkastningen och påhoppen vill jag minnas , men det skrev han inte heller om.

Bloggen då ? Han blev upprörd över Kamprad som stoppat undan miljarder i skatteparadis. Jag reagerade inte så, konstigt nog, för det var ju inte lite han stoppat undan , 8 miljarder per år, 3 % på varje produkt. Nej , jag blev väldigt förvånad, men sedan reagerade jag inte så nämnvärt. Det konstigaste är att svenska folket reagerade lika med  mej, och även med - Rör inte Kamprad !!! En reaktion som inte TV förväntat sej, efter det stora avslöjandet.

Har Kamprad och IKEA gjort så mycket gott för Sverige och svenska varumärken, att vi ser genom fingrarna för hans skatteplanering ???

BeTe skriver om sina svaga sidor, som han anser är att han inte tycker om ovisshet. Någon hade sagt att det stod något om honom i tidningen, och detta gick han och tänkte på hela dagen, halvt ångestladdad.
Jag är likadan, men jag tycker inte det är en svaghet hos mej. Man vill veta , så är det bara. Jag är inte heller konflikträdd, jag kan bita ifrån, svara elakt , bli arg, men också visa andra känslor, som att bli glad, ledsen eller rädd. Hos mej är det en av mina styrkor.

Om jag aldrig försöker dölja att jag är rädd, blir ledsen eller inte förstår något, kan heller ingen "komma på mej" och använda det emot mej!! Det är min livsfilosofi. Ganska enkelt och behändigt!!!

Han tycker om Östsam. Jag hatar Östsam. Jo det finns väl mycket som är bra, men dessa paragrafryttare och pappersvändare, där petitesser har betydelse. Skriv i en ansökan  " Där alla människor......."

Du får avslag på ansökan rakt av med motivering: Det måste stå " Där alla kvinnor och män........ "

Jag tycker ju att det ingår både kvinnor och män i begreppet " alla människor" , men det tycker inte Östsam.

Ja men styk och ändra då ??? Nej det kan dom inte.  Nähä, då ändrar man väl just det bladet, där det står på ??? Nej hela "luntan" måste in igen.

Som egen företagare, undrar man ju om de inte är lite för mycket folk där inne ???

En trevlig helg,  alla KVINNOR OCH MÄN , hoppas den blir till vad ni vill att den ska vara  !!!

Kram





Kommentarer :

#1: Erland

Är det någon ide att fråga Östsam vad de tycker om transvestiter, som ju vare sig är kvinnor eller män,,,,eller både och. Enligt Östsam är de inte människor, eller?

skriven
#2: Cizzie

Hahaha, du har en poäng där Erland !! Ska vi vara jämlika borde det ju stå " alla kvinnor och män, och allt där emellan" eller hur ??? ;-)

skriven
#3: Erland

Hoppas ingen tog illa upp av det där, men det är så lätt att glömma en grupp om man ska dela upp en mängd.

T. Ex. "Alla över 6 år ska gå i skolan och alla under ska inte gå". Men de som är 6 då?

skriven
#4: Cizzie

Jag tror inte alls att någon tog illa upp. Har flera vänner som är just mitt i mellan, eller på väg, och de skojar friskt om det :)



Men visst är det så , säger man alla, så är ju det just alla. Varför dela upp? Fattar inte vitsen.

skriven

Kommentera inlägget här :