Sommarlov !!!

Godmorgon gott folk , sover ni gott i värmen ?

Vilken sommar det blev va ??? Tog mej friheten och tog mej ledigt mitt på eftermiddagen igår , och det är inte utan att jag får halvångest när jag gör så.
Konstigt va ??? Man är sin egen för att få bestämma över sej själv, och ändå får man dåligt samvete för att man lägger sej ner och är onyttig i ett par timmar.

Det kommer dock inte hindra att jag gör om det idag, för det kan vara den ända sol som vi får se i sommar ;)

Nu trappar jag ner med bloggandet ännu mer , tänker ta riktig semester , så gott jag kan framöver.

I helgen spelar vi på Gräsmarö, i Gryts skärgård. Vi spelade där förra sommaren också, och det var en sådan där riktigt underbar bonnafest, med fiskargubben i arbetsbyxor och käpp och långt vitt skägg, sommarflickor i finaste klänningen och grisarna grymtade några meter ifrån. En gammal raggig hund, gick in där vi spelade och ställde sej och glodde på oss med jämna mellanrum precis som han sa:

- När ska ni sluta med det där jäkla oljudet ????

Det var en riktigt härlig varm sommardag, hoppas det blir så i år med.

Kommunen är totalstill, inget händer, men det har det ju inte gjort på hur länge sedan som helst , så där har jag givit upp.
Alla pratar om breda samarbeten, men det är ju inte så konstigt med tanke på att läget är öppet, och att alla vill vara med och styra. Alla pratar om vad som är bäst för Kommunen, men ingen gör det som behöver göras , under tiden , då man verkligen kan forsera saker framåt.

För när läget är låst , så bråkar man och när läget är öppet vill man det bästa för kommunen. Fortfarande försöker man leta efter varandras fel, istället för att hitta det som förenar.

Allt handlar fortfarande om makt, makt och åter makt, och ingen försöker att ta tag i de problem som verkligen finns.

Ja jag vet vad politikerna säger lite överlägset !! - Det är det här som är politik!!! ( har hört orden så många gånger under det sista året)

Ja grabbar jag vet att det är det, men är det något att vara stolt över ?? Att inte prestera någonting, att se kommunen sjunka ner mer och mer. Är ni som får ut arvoden och löner för politikska uppdrag i Valdemarsviks kommun, verkligen stolta över pengarna och anser att ni förtjänat dom ????
När ska ni försöka hitta lösningar och börja att se kommunens bästa ? De är lätträknade de politiker som har förmågan att tänka utanför sitt egna bästa !! Men de finns !!! Tyvärr inte tillräckligt högt upp bara .

Att i öppna tider säga att ni vill ha breda samarbeten , när man i andra sammanhang ALDRIG kan tänka sej vara med den och den , hur trovärdigt är det på en skala ????

Jag tänker göra det minsta möjliga i sommar, fylla på batterierna med det som betyder något, och göra som alla andra , skita i andra och tänka på sej själv. Det finns liksom inte mer att göra förrän någon tar kommandot och börja styra, och det finns ingen sådan person , bevisligen , än !!!

Det är inte så nattsvart som det låter, vi överlever nog allihop, men tro inte att folk inte läser igenom era strategier, de ser , noterar, och tycker , och vad folk tycker just nu är att ni är inkompetenta !! Sorry , men så är det och det gäller nog alla. Ni saknar alla drivkraft, och allt handlar om makt , inte sunt förnuftt !!!

Så nu tar vi lite sommarlov, har det så underbart härligt som vi bara kan ha, tänker på oss själva , och laddar batterierna .

Återkommer med spridda lägesrapporter om kantareller, spelningar och andra skojsigheter, men återkommer inte på riktigt förrän i augusti någon gång.

Puss och kram och ha en riktigt härlig sommar !!!!!


Kommentarer :

#1: Helena von Schantz

Precis den där ilskan och frustrationen som finns i ditt inlägg känner jag också, Cizzie. I FP drar vi i varje fall åt samma håll, men vårt sketna lilla mandat räcker förstås inte så långt.

skriven
#2: Cizzie

Nej jag vet det, och håller med om det också !!

Ni skulle haft mer att säga till om, för ni vill framåt !! Och du har framför allt varit väldigt tydlig och rak, vilket jag tycker är det allra bästa!!

Vi samlar krafter , ändrar strategier och tar nya tag i Augusti , tycker du inte det Helena ;)

Så använder vi Juli till att njuta, fylla på med eneriger och skaka av oss förra året !!



Trevlig sommar !!!



Kram

skriven

Kommentera inlägget här :