Jaha ...hur tänker ni göra nu då ?

Vilka helt fantastiska dagar vi har haft . 25 grader i Yxningen och Stefan och jag tog flotten ut en dag och bara puttrade runt . Stannade och tog oss ett dopp eller åt lite grillad kyckling och fortsatte och åkte efter .
 
 
 
Hemma har vi slöat annars varje eftermiddag  och ett sent kvällsdopp för att kyla ner innan läggdax
 
Igår hamnade vi på Bajadagen som brukligt nu , och det var skitskoj som vanligt . Underbara människor och Lotta Källström och Stefan Wikström är ju så himla duktiga .
 
 
 
 
 
Fantastisk kväll !! ( men som vanligt såg jag dåligt med droghanterare och team däruppe ) men det fanns säkert ;-)
 
 
Var även där uppe en sväng på dagen, men det gick inte att gå på grund av hettan . Jag hoppas de som gjort allt arbete var nöjda ändå , för många tappra fanns det .
 
 
Nu står Erland framför ett riktigt problem !
Igår la en kille ut ett påstående i facebookgruppen " Valdemarsvik i Utveckling " som säger att Hotell Viken ska bli asylboende . Killen åkte ur gruppen av den orsaken .
Ja det har jag också hört .....MEN ....nu har ju också Erland lovat att det inte ska bli mer. Hur ska han göra då ?
Nu tippar ju jag på att dessa platser är upphandlade centralt , vilket gör att inte Kommunen kan göra något .
Men å andra sidan så har migrationsverkets chef i Östergötland sagt att han gör som kommunen säger , så med andra ord kan Erland dra ner antalet i Gusum om hans ord ska vara värda något .
Lite spännande faktiskt !!!
 
Nej nu har jobbat några timmar och nu ger jag mej ut på nya äventyr.
 
Mitt sommarprogram i Radiowix sänds imorgon........ nervös ...för jag hade inte lätt att läsa texten på ett normalt sätt ...men det får man på köpet !
 
Kram
 

Kommentera inlägget här :