Lögn och förtal ?

God morgon
 
Vilket väder va ? Jag njuter för fulla muggar och nu har jag också fått mej ett par lediga eftermiddagar.
Lika ska det bli idag när goda vänner kommer på besök.
 
Jag gör så lite jag kan och mycket handlar om lilla Hilma , det gäller att njuta så mycket man kan , och i förrgår hade jag det första "snacket" öga mot öga med henne
 
 
Underbara unge !! <3
 
Försöker också mej på att göra sådant jag aldrig hinner annars , ta småturer ...koppla av och ha det bra ...fika med kompisar , och bada och sola .
 
 
 
Lasse Svensson , gick ut i debattartikel i NT ang Stefans publicering av det brev som flera politiker fått om RadioWix / Kommun / Företagarnas röriga affärer.
 
Att RadioWix är en tillgång i Valdemarsvik är det nog ingen som har några synpunkter på , vad det hela handlar om är två stycken personer som sitter med i alla grupperingar och som sedan drar nytta av det i sina olika uppdrag och att det hela blir väldigt konstigt .
 
John och Markus är i mitt tycke de bästa att driva förening ...jag har suttit i samma styrelse som dom , och de är verkligen både drivna och påhittiga . Superduktiga skulle jag vilja säja . Men det blir konstigt när man drar egna fördelar av det , och det blir konstigt när man sitter på många stolar , för man har sitt hjärta på ett ställe och inte på alla dessa stolar.
 
Sedan vet jag inte hur Lasse Svensson har fått ihop det . Det är ett brev som publiceras , inget annat . Det är inte moderaterna som säger så . Han har heller inte anklagat radiowix för svartaffärer eller haft åsikter om fas 3 arbetare .
 
Det som Lars Svensson påstår i sin debattartickel , är helt enkelt lögn ....och det är ju bara att läsa det inantill så ser alla och envar det . Det är dåligt att skriva ut direkta lögner som lätt går att bevisas, och gör definitivt inte Radio Wix någon nytta.
 
Det handlar inte om Radio Wix på så sätt , det handlar om att sitta på så många stolar inte är bra ....och det är varken Stefan eller Moderaterna som skrivit brevet , utan någon annan , men det är många som tycker det.
 
En man jag pratade med härom dagen sa att han skulle gå ur Företagarna för att de satt i knät på Kommunen och därför inte drev några frågor . Det är synd att folk tycker så för Företagarna är en oerhört viktig organissation och som borde vara mycket mer aktiv ...jag följer ju arbetet för flera andra kommuner och Företagarna i Valdemarsvik är jämförelsevis helt döda .
Är det inte bättre då att hoppa av en sådan förening och lämna platsen till en som vill driva frågor i Valdemarsvik för företagens räkning .....för det kan ju ibland betyda kritik eller olika syn på samhället än vad Kommunen har ?
 
Så Lars ....om du läser en gång till så är det du som far med osanning och förtal , och då borde kanske du gå ut med en dementi av vad du skrivit ...om det är nu är du som gjort det .
 
Radio Wix behövs men blanda inte ihop korten ...de som ska driva Radio Wix , ska inte sitta i politiken och ge sej själv förmåner .
 
Nu ska jag jobba lite innan jag tar vara på solen igen
 
Ha det så bra i semestersverige !!
 
Kram

Kommentarer :

#1: Anonym

Glad att jag fick vara en kompis som du badat och fikat med, Cizzie. :) När det gäller Radio Wix - en lokal radiokanal är till glädje och nytta om den sköts på rätt sätt. Att medias oberoende inte är någon självklarhet kan vi ju se på till exempel Berlusconis korrupta medieimperium. För att komma till poängen - om en radiokanal stödjer särintressen och sätter demokratin ur spel är den till skada - inte till nytta - och därför är det så viktigt att belysa och diskutera allt som luktar jäv, särbehandling eller korruption.

Svar: Så skoj att vi fick till det ! Tack för att du kom!
Håller med! Radio Wix är något vi ska kunna vara stolta över. Att driva en radiokanal i ett så litet samhälle är rätt fantastiskt.
Men just den här biten med specialavtal o grejer är inte bra för dom. Hoppas de förstår att det inte är den odinarie verksamheten...inte de som jobbar där som ska ta åt sej . Utan bara den delen som rör avtal o att sitta på stolar som gynnar sej själv på ett eller annat sätt.
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :