Grattis St Annahus

God morgon
 
Äntligen fredag och jag är fortfarande inte 100 så det blir en lugn helg för mej !
 
Riktigt glad blir jag när jag läser om St Anna hus som är på G igen med en 40 miljoners affär . Det behöver vi verkligen i Valdemarsvik .
 
Oavsett vilka politiska partier som sitter i makten , så är det näringslivet jag oroar mej mest för. Nu när det inte fungerar på några plan så har vi stora problem . Inte bara just nu när det gäller arbetstillfällen, utan också som tilltänkt ställe att etablera sej på , om det så är nyföretagande eller ett etablerat företag.
Vi måste göra kommunen mer företagsvänlig och kommunen själva förstår inte att de inte klarar av det , för de förstår inte företagande och heller inte vad företagen gör för kommunen.
 
Långsiktighet utöver partipolitik är ett MÅSTE !
Att säga att vi har möten och informerar samarbetsrådet räcker inte ....det når inte ut när det gäller Valdemarsviks föreningar. Det är en hemlig klubb för några få !
Jag tjatar och tjatar om detta ...och när jag tittar tillbaka så har jag tjatat om det här sedan våren 2010...inte ett dugg har hänt !!!
 
Det andra som jag tjatat om är herrklubben som dunkar varandra i ryggen om som nu ockuperar några viktiga organisationer och som berör politiken.
Radio Wix, Företagarna , WIF och kommunen . Nu visar det sej också att kommunen gått in som medlem till Företagarna. Undrar om de också är medlemmar i Sv Handel , turistföreningen mm ?
Inte lämpligt alls när man har möten med berörda .
 
Men nu tar vi ett litet avbrott från alla undringar och tar en kort dag och vilar upp oss lite !
 
Önskar er alla en skön helg !!
 
Kram
 
 

Kommentera inlägget här :