Östgötadagarna

God morgon
 
Vilken helg!! Jo nu känner jag att jag lever , men det har varit en helt underbar helg.
Tjejfest i fredags med de bästa av vänner , slutade vid 2 tiden . Sova en stund och sedan ner till Sparbankstorget för att sjunga.
 
 
Söndagsmorgon och vid halv 7 satt jag i anmälan i Toverum och tog emot glada förare som skulle åka folkrace. Det blev en härlig dag . Och vi fick se en hemmaförare , nämligen Pia Nordsten ta hem segern i damklassen. Superskoj !!
Då hon också är ägare av Cafe och Restaurang Vammar tycker jag att ni som äter ute kan hylla henne genom att gå dit och äta !! :)
 
 
( obs ...stulen bild :/ )
Kan ocskså konstatera att SMK Valdemarsvik har haft ett otroligt framgångsrikt år , och antagligen det bästa hittills.
Det kan ju också behövas då Kommunen motarbetar dom och inte har ni väl sett någon reklam ...eller att politikerna ägnar denna förening en tanke.
Nej där är det bara fotboll som gäller , för då jäklar gör de reklam på sociala medier.
 
Man kan tycka att "Östgötadagarna" borde ligga i politikernas intresse. Om man ser sej om i länet så är politiker fullt engagerade. Men icke sa Nicke . Det är ju verkligen något som pågår i hela kommunen så jag skulle gärna se att de hjälpte till lite . Det är ju trots allt  Näringsliv , turism och kultur som ligger på deras bord .
Gun Töllsen har jobbat som en slav med detta , helt ensam som det ser ut .
 
På eftermiddagen igår gjorde vi i Kör XL ett litet kort framträdande igen på en föreställning i Vikens Folkets Hus .
En helt fantastisk jongleringsakt av två unga killar som var så fruktansvärt synkade . Det var riktigt vackert och liknade mer dans ...uppblandat med en hel del humor !
 
Det har varit en superhelg i mitt tycke !!!
 

Kan också tillägga att tårtan som är på bild är en nougattårta ...med nötbottnar och nougatfluff och kriminellt god !! Faktum är att det är den godaste tårta jag ätit någon gång !! :)
 
I fredags i samtal med Helen Kokkonen ( Nr 2 i listan för S)  så sa även hon att det var fel att stå utanför affären . Men de hade tolkat att de kunde stå längre bort .
Ändå hävdade Maud Carlsson ( Nr 28 i listan för S) att hon hade gjort rätt , ivrigt påhejjad av Lars Jonsson ( Nr 31 i listan för S) och i lördags så stod Inga Eriksson ( Nr 10 i listan för S) på det ställe där Helen sa att man inte fick vara .
 
Valnämden vill inte att man står utanför en vallokal ...vad är det som är svårt att förstå ? Varför tolka så man kan stå där iaf . Tanken är att inte påverka innan ett val ...något som hela världen försöker sträva efter . Varför försöka göra det iaf ?? Förstår inte vinsten för dom faktiskt .
 
Nu kör vi sista veckan innan valet och ska ni gå och rösta nu , så kryssa, kryssa , kryssa !!
I kommunvalet är verkligen personen det viktiga , och jag tycker våra kommunala politiker är skitdåliga på att berätta vad vi får om vi röstar på dom . Vilka har de tänkt sej i toppen ? Tycker man kan kräva att veta hur de tänker faktiskt !
 
Läser också Erland Olaussons blogg om SD , och jag ska ärligt säga att jag inte är kvinna att avgöra vad han säger och om något är rätt. Läser dock att vårt kommunlaråd plockat bort Tony ...eller något från fejjan med orden ...du är SD .
Jag har läst rätt mycket sådant på fejjan på sistonde . Röstar du med SD så plocka bort mej från vänlistan och jag blir så förbannad . Ni kan lika gärna säga att ni är mot demokrati och inte klarar av andras åsikter istället .
 
Nu ska jag gräva ner mej i jobb och pappershögar , och ska det fram något nytt och roligt att ha med till mässan i November så nu ska vi tänka till lite .
 
Ha det gott
 
Kram
 
 
 

Kommentarer :

#1: Susanna Maria J

Vilken helg! :D

Svar: Ja ...det gick i bara farten ...men det är då det är kul :)
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :