Rån !!

God morgon
 
Nu går det fort ...en minst sagt rörig och annorlunda vecka ligger i backspegeln .
 
Onsdag kväll och jag gör som vanligt slutpasset inne på Trolltyg.
 
En kund vid disken som ska ha en blus och ytterligare två tjejer kommer in och dessa är vänner till mej . Den ena kommer från systembolagshållet och säger att det står tre killar och hänger vid husknuten utanför och det kändes väldigt obehagligt när hon gick förbi .
 
Jag håller på med kunden vid kassan men uppfattar vad de andra två säger till varandra. Till saken hör också att tre killar följde efter Lina för bara några veckor sedan och hon fick uppfattningen att de skulle råna henne på hennes dataväska eller plånbok .....frissan bredvid hade tre killar som väntade ut henne för en tid sedan också så hon fick fly från gatan.  Killarna stod då och hängde vid samma hörn om jag uppfattade det hela rätt .
 
Så när hon säger att de står och hänger där så säger jag . - Är det ute efter frissan igen....jag går ut och visar mej så de vet att vi sett dom !!!
 
- Vi följer med säger tjejerna i butiken så de tar trappen ner och öppnar dörren ...jag måste runda disken så jag är lite efter. När jag nästan är vid trappan och de andra kommit ut utanför så skriker tjejerna.
- De är inne !! Ring polisen och i samma sekund hör vi glaskrosset när de smäller glasdisken.
 
Jag greppar telefonen och ställer mej vid fönstret och ringer och i samma sekund jag tittar upp så hoppar den siste av rånarna ut genom dörren. Jag ser bara att han hade en hoodtröja på sej och ytterliggare en jacka , allt i svart.
 
De springer allt vad de kan och försvinner utom synhåll ....och snart rivstartar en bil och den hade de stående vid bron vid systemet ....in mot Storgatan .
 
Så snabbt gick det och de har föralltid förstört känslan av trygghet framför allt för mina fina grannar. Hur känner man sej efter att fått en pistol eller pistolatrapp riktad mot sej ?? Jag hoppas de mår efter omständigheterna väl .
 
Det har blivit rent ut sagt för jävligt nu .....det händer saker hela tiden och vid alla tillfällena så är det unga killar inblandade och tre stycken till antalet . Man undrar om det är samma gäng .
 
Nu blir det nya rutiner hos oss framöver . Svårt att skydda sej mot sådant här , men man kan göra vissa förändringar för att hålla uppsikt på gatan .
 
Kram och ha en fin helg !!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :