Hej Polisen !!

Företag i Viken är i mycket större grad rädda för att klaga hos kommunen än andra kommuner står det i tidningen idag.
Vårt kommunalråd förstår inte det och inte heller ordförande för Företagarna.
 
Vi har så bra kontakt mellan företag och kommun säger både dessa två .
 
Men jag undrar om ni vet hur vi ligger på företagsrankingen och säkra rykten säger att vi störtdykt från en jumboplats till superjumboplats.
 
Säger det igen , som jag upprepat de senaste åren. Nej vi har ingen bra kontakt ...de som sitter i gruppen upplever säkert att de har bra kontakt ....men det är typ 3 företagare och längre än så når de inte.
 
Och jag undrar OM det går att göra något alls , om inga rankinglistor , direkta påpekanden och alla klagomål inte snart går fram . All kommunikation med företag är i botten och dessa kompisgrupper måste lösas upp . Makten och kommunikationen måste spridas och tas på allvar . Snälla gör något och sitt inte bara och se oförstående ut år efter år efter år . Vi måste vända trenden om vi ska kunna hänga med i konkurrensen !!
 
*****************************************************************************************************************************
 
Ägnade en dag i helgen åt att skriva ett öppet brev på facebook .
Efter 4 våldtäkter på Bråvalla och massor av sexuella trakasserier och 24 trakasserier på Putte i Parken där det minsta offret var 12 år .
Kan vi inte skydda  våra flickor längre ?  Och vad ger vi för signaler till våra ungdomar om ingen kan åka dit längre för våldtäkt och det ör fritt fram att tafsa .
Och nu dessa ....ursäkta mej ...jäkla armband där poliser delar ut dessa till tjejer tillsammans med samtal om hur de ska undvika att bli antastade genom att gå i grupp osv osv . Ska det vara så 2016 i Sverige ?
 
Jag skrev :
 
Hej Polisen !!

Gick verkligen igång på era armband "tafsa inte" ! Vilken smart idé !! Borde halverat era insatser på Bråvalla !!!  Kollade ni förestern om tjejerna som påstår att de blev våldtagna hade armband eller ej ??? ( bet they didn't!! ) Som den sanna entreprenör jag är så har jag ett förslag om utveckling av er idé  😂😂😂 Think outside The box ...typ!!
Tänk er ett armband till pensionärerna " inte råna mej tack " .....eller till småbarn "pedofiler undanbedes" .
Ni kan också använda armband när ni utreder brott " inte jag" så vet ni precis vart ni ska rikta insatserna !!! 😂
Ni kan ju också göra ett till er själva " kasta inte sten på mej "
Men ....tänker ni ...det här blir många armband med budskap !!! 😢
Mmm.....många armband blir det !!
Men det är där jag kommer in !! Råkar ha en kardborrebandsfabrik ( Gripband AB ) .
Och med tanke på hur många skattemiljoner vi kommer spara på neddragna polisresurser  så föreslår jag att varje person i landet... får av staten ett armband av kardborreband o en påse med bokstäver så kan man sätta på det budskap som passar för stunden !! Är inte det en bra idé? ??
( tror faktiskt killarna som är anmälda för våldtäkter nuförtiden gjort egna armband = "oskyldig" eftersom de  klarar sej undan )

Så säg till om ni vill "deala" jag är öppen för diskussion o kommer göra ett riktigt bra pris till er om ni köper 9.000.000 set !!!

Kram o ha en riktigt bra dag
Hälsningar
Cizzie
 
 
 
Inlägget är delat en väldigt många gånger och mycket diskussioner har det blivit och det är precis vad som är syftet med det hela !
 
Men nu tänker jag försöka varva ner lite ( vissa dagar)
Igår såg jag semifinalen i Am Fotboll i Örebro men tyvärr så hade Anton och grabbarna inte den bästa machen igår då både deras QB skadades och andra viktiga nyckelspelare . Men det var så skoj att vara på plats och det var högt tryck på läktaren .
 
Så nu önskar jag er en underbar sommar ! Nisse cuppen är avklarad vilket är ett härligt lyft för Viken och nu kommer karnebåten och jag ska klart ner där och äta som vanligt och titta på folk och uppträdanden :)
Svampen i skogen har kommit och jag och Hilma ska precis som häromdagen äta många frukostar i lekerstugan , gå på upptäktsfärder och äta glass
 
Så kram på er nu och njut av livet !!
 
 
 

Kommentera inlägget här :