Då kör vi igen !!

 
 
God morgon
 
Vilken underbar helg jag haft. Och inte bara jag utan facebook flödar av vackra bilder från vårt vackra land.
 
Promenader, påskmiddagar , familjen har stått i centrum och precis så har det varit för oss också. 
Då Anton tog Trolltyg i lördags så blev det långledigt för mej och jag har njutit som bara den.
 
Alla vackra bilder från vår skärgård slår högt .....men en morgonpromenad i ett stilla Gusum med bara fågelkvitter som sällskap slår högre .
 
 
Det här är min tid !! Och bara det att kunna gå i vilken fart man vill ...få luft är underbart !!
 
Väntar med spänning på att det ska bli snyggt runt ån . Det har skrivits så mycket förslag på vad som kan vara där .....men snälla . Ett fint promenadstråk räcker gott . En skatebana att hålla ordning på tror jag inte på . Framför allt för jag aldrig någonsin har sett någon åka skateboard i Gusum , så de kan inte vara så många .
 
Kommunen är ju inte så himla duktiga på att sköta sina anläggningar så lättskött och underhållsfritt ska det vara om det ska få vara fint.
 
Ny skola i Viken pratar de om också . Till Kommunstryrelsens möte fick politikerna två förslag att gå igenom och på sittande möte kommer ett tredje utan handlingar som då klubbas igenom att de ska gå vidare på.
 
En ny skola för att få plats med alla nyanlända som invaderat våran kommun. Vad händer när flyktingströmmen minskar och lokalerna gapar tomma igen? Är det Gusums skola som ryker då ?
Måste väl vara bättre att utnyttja bifintliga lokaler ...t.ex Gryts skola tills vi vet hur det kommer att se ut i vår kommun ? Att sedan en tjänsteman går ut i tidningen och tar ställning för ett förslag är också märkligt . Ska inte en tjänsteman vara neutral ? Blir det skifte på tronen så är det ju inte så bra för henne ;-)
 
Hoppas de tänker igenom detta väldigt väl innan de börjar bygga , för så snabbt som nedmonteringen gått i ytterområdena som nu måste vi börja tänka till. Hur ska kommunen se ut i framtiden. Tjänar vi verkligen  på att ha en stark centralort när både Gusum och Ringarum är vänd mot Norrköping ?
 
Ny ordförande i Socialdemokraterna . Det var ju faktiskt roligt för den herren har jag haft drabbningar med i Framtid Valdemarsvik . Början till slutet skulle jag säga då det aldrig varit så turbulent som då . Maktstrider,  kupper och egen vinning präglade det året ...för det blev bara ett år . Intressant ....och spännande !! ;-)

Ser sjukt fram emot att det ska bli iordning i Gusum , men nu när det är så lågt vatten i ån , vore det inte då ett ypperligt tillfälle att ta bort allt bråte som ligger där då ? Det är mängder !! Ge chansen till en förening att få lite extra betalt ....eller varför inte Föreningsrådet som ville ha Byalagets uppgifter ? Passa på för tillfället lär aldrig komma igen !!
 
Nu kör vi på denna korta vecka igen. Företaget går så det ryker så det är fullt ös.
 
Känner mej faktiskt väldigt nöjd och lycklig för tillfället . Inte bara för att jag mår så bra och för att livet är kul.
Ser ett avslut på något lite längre fram .....där alla satsningar och slit man lagt ner  genom åren äntligen är färdigbetalda . Man är sin egen och har klarat av att sköta sej själv ett helt liv och där man inte är beroende av någon alls längre. Fy tusan så skönt !! Hade ett mål att det skulle vara klart vid 55 ....klarade det !! :)
 
Kram och ha en fin dag
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Tack för en jättebra blogg.. Som tar upp så mycket om kommunen! Men vad har hänt i "Ica-ärendet". Känns som det inte nämns ett ord om det längre? Pågår ärendet eller har det helt lagts ner?

Svar: Tack snälla du så glad jag blir :)Jag vet inte faktiskt men ska ta reda på det . Det troliga är att översiktsplanen är eller har varit ute att beskådas offentligt och att allmänheten får säga sitt. Men jag tippar på att förberedelserna pågår för fullt bakom kulisserna med alla tillstånd och undanröja hinder, för driva igenom det tänker de garanterat göra oavsett vad folk tycker .
Men som sagt ....ska höra om jag kan få reda på något .
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :