Lämmeltåget lämnar Vammarskolan

God morgon
 
Torsdag och som vanligt en full dag framför mej . Lite kardborrebandsaffärer fram till två ....mat och så vidare till Trolltyg. Omväxlande och kul ! Ikväll är det Näringslivskvällen och jag är lite sur för att jag inte fick plats . De får en rolig och matnyttig föreläsning av Mia Törnblad. Skulle så gärna vilja sett den. Men förhoppningsvis så är det en drös med andra företagare som får se det. Är det en massa folk som inte hör till i sammanhanget som går ....blir jag däremot ännu surare . Vi har en endaste kväll på året ....låt det bli för företagare också.
Vet vem som blir årets unga företagare ....skvallrar inte ....men lycka till, det är dej väl unt ;-)
 
Årets tjänsteman ....vet jag så klart inte , men vet i tusan om de ska ha ett pris för de gör vad de är anställda för ?
Vad tycker ni ....lite kluvet det där priset.
 
Gryts skola är sålt ...jag ber en stilla för att det verkligen blir hyresbostäder för det tror jag är bra. Det finns ju andra alternativ när det gäller den mannen , men jag hoppas verkligen att de gör något bra av det . Det jag reagerade mest över i artikeln var Erlands uttalande " – Men jag skulle inte skriva på ett avtal om jag inte vore helt säker på att det går igenom, säger Erland Olauson"
Ska inte alla beslut upp i KS och diskuteras ? Med andra ord så oavsett vilka argument andra partier kommer med så klubbas detta igenom . Det kan ju faktiskt vara andra väldigt bra åsikter som vi andra inte tänker på som kommer fram vid en diskussion . Men Erland väntar inte på att andra ska få säga sitt utan han kör sitt eget race och skriver kontrakt ! Så bra !!
Sedan är det ytterligare en märklig sak . Ska inte kommunen äga sina skollokaler? Varför gick förskolan med i köpet ? Det är som upplagt för att lägga ner förskoleverksamheten inom några år !
 
Lämmeltåget från Vammarskolan har börjat . Två lärare har sagt upp sej och yterliggare en är på G . Dessvärre är det inte de två jag först hörde om så det troliga är att det är minst 2 till . Rektorn tyckte säkert detta var jättebra ....men det tycker inte vi som vet att det är bra stabila lärare som nu ger upp .
Allt detta medans högsta politiken fortfarande inte gör någonting utan backar upp skolledningen som förut .
Jag tror aldrig jag sett maken till dåligt ledarskap !
 
Sista relativt lediga helgen för mej så jag tänker fuska och sätta upp alla julsaker . Helgen efter blir det hårdkörning. Vi spelar för de utvecklingsbara i Valdemarsvik. En inbjudningsdans för funktionsnedsatta personer som kommer från hela Östergötland. Vi skulle ta ett sabbatsår detta år efter min hjärtoperation ....men just denna dansen kunde vi inte säga nej till .Det är äkta musikglädje och så otroligt mycket värme och dansgolvet är fullt från början till slut . Underbart !!
Men det är himla mycket tränande för att komma ihåg alla 100 låtarna med ackord och stämmor ...hujedamej , vi får väl se hur det går . Det var över 1 år sedan vi var ute ;-)
Samma helg är det också adventsmarknad i Söderköping . Både lördag och söndag så välkomna in då . Det brukar vara jättemysigt och stämningsfullt .
 
Nu ska jag sätta fart och skicka kardborrar . Det ska gå breda band till gymnastikmattor som ska kopplas ihop , små rondeller till ett plastföretag och svetsbara kardborrar till företag som gör hallar i plast . Omväxlande och skoj som livet i kardborrebranschen alltid är !!
 
Kram på er !
 
 
 

Kommentera inlägget här :