Äldreboendet i Gusum läggs ner !?

Och hösten startade med besked på alla nivåer ....och jag som trodde det skulle smyga igång .
 
I förrgår  när jag skrev mitt blogginlägg så hade jag inte ens märkt att det varit inbrott i företaget jag satt o skrev i .
Jag tyckte visserligen att det var konstigt att jag glömt släcka ljuset när jag gick ut och rökte på altanen kl 4 när jag gick upp, men det har hänt förtur så jag tänkte inte mycket på det . Tänkte också att det var fasligt kallt på företaget när jag satt mej vid datorn , men eftersom det var strömavbrott dagen innan så trodde jag att luftpumpen stannat . Först när Stefan kom ut och skällde på mej för jag stökat till på hans kontor ...vilket jag inte hade , så upptäckte vi att fönstret var sönderbruten och rutan borttagen . Lådor och skrivbord var genomsökta
Polisen kom faktiskt snabbt och gjorde en ordentlig undersökning.  Tjuvarna hade visserligen handskar på sej så inga fingeravtryck hittades men det var rätt korkade inbrottstjuvar sa polisen ...och de borde ju veta .
Mest arg blev jag på våra jäkla hundar ! Men tänk er ....3 hundar ligger och sover med öppet fönster . Någon bryter sönder ett aluminiumfönster ...plockar ut en blytung ruta som de inte lyckas slå sönder   15 meter från sovrummet mitt i tysta natten  och vad gör hundarna ????  Absolut ingenting!!! Barbro, Maja och Sig-britt  låter ingen störa deras skönhetssömn .
Tycker faktiskt inte de gjort sej förtjänta av märgben på ett tag ....typ ett år eller så ......
 
Trodde det var lugnt på Trolltyg också efter semestern, men igår  vet i tusan vad som flugit i alla människor . Butiken överfull   och det var som den bästa semesterdag . Det är riktigt kul att jobba då !!  Igår drog vi igång med storrea och vi har ett helt rum fyllt med reakläder för att göra plats för höstnyheterna !! Välkomna in om ni har vägarna förbi . Måndag till fredag 12-18 och lördag 10-14 .
Efter Gästabudet i slutet av Augusti så stänger vi måndagar igen .
 
Cykelväg i Gusum och mer lysen från Syntorp . Äntligen !!! Som vi väntat att denna livsfarliga sträcka får en gångväg. Sedan är det ju riktigt synd att vår busstrafik går ute i Syntorp så inte våra äldre kan utnyttja bussen, för få orkar gå ut till stora vägen.
 
Äldreboendeutredningen drogs igång för några år sedan och de kom fram till att lägga ner Gusum och Gryts äldreboende . Efter kraftiga protester lät det på dom som om de drog tillbaka detta pga kritiken de fick .
 
Kan säga det att de gjorde de inte !!!
 
Kontraktet i Gryt är förlängt i 5 år , men Gusum vill de inte göra det med . Där vill de bara ha ytterligare 1 år .
Med andra ord ....tid att lägga ner det .
 
Kommer bli ett stort hål i Gusum då det är många arbetsplatser som försvinner , och inte faan kommer några närstående till mej hamna på Vammarhöjden i Viken ....näe ....det är Söderköping för både mej och dom då .
 
Vi kan inte låta dom montera ner Gusum ...vad gör vi ???
 
 
 
 
Helen Johansson Kokkonen slutar . Lycka till med nästa steg i livet !!
 
Nu undrar jag bara vem i tusan kan han sätta dit istället ???  Segergren ? Nej skulle inte tro det , mannen är som en krutdurk som kan explodera vid vilket tillfälle som helst .  . Kettle ? När jag hörde att han skulle bli ordförande i Socialdemokraterna så tänkte jag ....det kommer inte att gå !! Erland och Kettle kommer inte att gå ihop ! Inte en chans !! Och fick jag ställa en fråga till Erland i enrum som jag lovade att inte yppa svaret på för någon om han berättade så skulle det vara just det . Vad tycker du om Kettle ?  Har ju egna erfarenheter av den mannen och det vet jag att det är fler företagare i denna kommun som har efter att han satt som ordförande i " Framtid Valdemarsvik "
 
Lasse B så klart , men han går nog inte tillbaka och hans nuvarande uppgift som överförmyndare passar nog honom som hand i handsken .
Ulla Wallering Fall ....borde vara den enda som Erland litar på ....men man kanske inte kan ha släkten i toppen på kommun.
Sedan finns det inte så mycket mer på listan , där de är ditsatta mer för att fylla listan och ibland bara för att det ska vara varannan damernas .
Det kommer iaf bli spännande att följa !!
 
 
Jag önskar er en riktigt härlig dag !!
 
Kram
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

👍

Svar: Jag får tacka för den tummen upp !!!😀
Cizzie Kemle

skriven

Kommentera inlägget här :