Lucia

God morgon
 
Är det inte lite mysigt när snön har kommit så här innan jul ? Jo jag vet att det är lite tidigt men jag tycker om att det blivit lite julstämning . Inne i huset har vi däremot inte en gnutta julstämning . Så här lagom till jul rev vi upp hela golvet ner till spånet och tog tag i renovering . Lägg där till jobb och julklappar och allt annat som ska fixas . Så det går rätt hårt nu .
 
Idag tänkte vi dock ta oss lite ledigt en timme ikväll för att titta på lilla Hilmas luciatåg på dagiset . Gullunge !!
Det ska bli så mysigt !
 
Det händer inte så mycket inom politiken . Och ännu värre ......det kommer inte hända så mycket heller . De är ju i princip sams om budgeten så det finns ju inte så mycket att orda om ? I princip så tycker de lika så vad du än röstar på så får du samma sak ? Ingen sticker ut och ingen diskuterar något .
Sedan lägger NT ner våra kommunsidor efter nyår så även om det finns saker så kommer vi inte att få veta något. Det är nästan farligt . Radio Wix skulle kunna ta över som nyhetsförmedlare , men de sitter i knät på politiken så det är inget tyvärr . .
 
Så hur gör vi här i kommunen . Det är ju nästan farligt att vi inte kommer att få ut nyheter som berör oss .
Skulle önska att någon gör en opartisk egen tidning som man kan prenumerera på . NT som jag precis har betalalat och efter nyår inte vill ha längre ....hur gör man med det ? De ger ju mej en helt annan vara efter nyår , måste jag ta det eller kan jag kräva pengarna tillbaka ?
 
Vi kör hårt inne på Trolltyg nu . Vi har haft en strålande höst och vi känner att vi har medvind trots näthandel och den hårda konkurrens inom vår nisch . Vi står ganska solida nu på våra många ben och vi har bästa personalen som går att få .
 
Har därför utökat med en liten blogg för att kunna i framtiden inspirera och prata om trender och nytt . Hur vi tänker och varför det blir som det blir . Välkomna in om ni är intresserade av mode , kläder och allt annat vi håller på med
 
www.trolltygboutique.blogg.se
 
Nu önskar jag er en underbar Lucia och jag hoppas att ni får se något Luciafirande någonstans .
 
Jag har laddat med öronproppar till ikväll för på lucianatten kan djuren prata och jag tippar på att Barbro Ängman , SIg-Britt Isaksson och Maja Ohlsson kommer tjattra i mun på varandra . Hujeda mej !!!!
 
Kram
 

Kommentera inlägget här :